• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Fredag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra taxi i Bergen. Til Stavanger 0705. Har SAS hjem, men vurderer DY siden det nye sassystemet ikke funker enda.

4 min fra Taxi til gjennom sikkerhetskontroll i dag:-).

Last edited:
Ingen god morgen fra EVE. Her er min avgang forsinket en time og et kvarter, noe som betyr at jeg mister min reise til KRS. Dermed var de planene ødelagt (det går ikke så ofte fly til KRS midt på dagen). Nå skulle jeg videre med WF og SK til London senere i dag, noe jeg nå ikke rekker. Ringte derfor SAS for å høre om de kunne endre min OSL-KRS til OSL-CPH, slik at jeg i det minste rakk min andre SK billett for dagen (jeg har 2:40 i KRS). Ble da bare blank avvist med at jeg har to separate billetter, og de dermed ikke kan hjelpe meg. Jeg må derfor si at jeg er veldig glad for at de er så vennlig å tilby en EBG telefon i utlandet, som ikke kan hjelpe med noe som helst annet enn det jeg selv kan fikse på nett..

Nedtur. Det var den helgen. Når åpner den noske delen av 05400, slik at jeg kanskje kan få gehør for mine meninger?

Ingen god morgen fra EVE. Her er min avgang forsinket en time og et kvarter, noe som betyr at jeg mister min reise til KRS. Dermed var de planene ødelagt (det går ikke så ofte fly til KRS midt på dagen). Nå skulle jeg videre med WF og SK til London senere i dag, noe jeg nå ikke rekker. Ringte derfor SAS for å høre om de kunne endre min OSL-KRS til OSL-CPH, slik at jeg i det minste rakk min andre SK billett for dagen (jeg har 2:40 i KRS). Ble da bare blank avvist med at jeg har to separate billetter, og de dermed ikke kan hjelpe meg. Jeg må derfor si at jeg er veldig glad for at de er så vennlig å tilby en EBG telefon i utlandet, som ikke kan hjelpe med noe som helst annet enn det jeg selv kan fikse på nett..

Nedtur. Det var den helgen. Når åpner den noske delen av 05400, slik at jeg kanskje kan få gehør for mine meninger?

0800... Mulig reiseforsikring kan hjelpe?

0800... Mulig reiseforsikring kan hjelpe?

Jada, det vet jeg. SAS hjelper nok når jeg kommer til OSLO også, men det irriterer vettet av meg at de ikke kan hjelpe meg med det samme på 05400. Hva er da vitsen med en denne telefonen? Alternativet til SAS er å betale meg penger for en 4 timers forsinket ankomst til KRS, samt matpenger på OSL. I tillegg får de vel kanskje regress fra forsikringen? Det koster de uansett ingenting å endre min OSL-KRS//KRS-CPH til OSL-CPH, men slikt kan de altså ikke hjelpe med på 05400 lenger.

God morgen fra Forus!

Blir vel en dag bestående av mye og mindre spennende ting, men det er helg om ca en 7 timer.

Ha en fin en forumister! :)

Huff. Da var den norske delen av 05400 åpnet, og de kunne hjelpe meg mot et kraftig pristillegg, siden min andre billett er et WF dokument. Da blir det nok en til å kjøpe seg en ny billett fra OSL i stedet for, og sende krav til forsikringen, og håpe det går gjennom etter et siste forsøk på OSL. Dette har aldri vært noe problem tidligere i tilsvarende situasjoner (det er jo derfor jeg har brukt SK så mye som jeg har gjort), men det er vel kanskje 4Excellence som er tredd i kraft nå, og dermed skal det nå stås steilt på kravene?

God fredag folkens!
Det blir NSB tog til Geilo i dag for å tilbringe deler av helgen med jobb.
Har ikke sett så nøye på værvarslet men er kledd for å møte vinteren ,-)
Ha en fin dag!

God morgen fra toget som for øyeblikket befinner seg på Sandnes i retning oljebyen. Blir en kortere dag på skolen i dag før en lunsjavtale i sentrum. Ellers blir det å forberede litt til lørdagens feiring av 30 års dagen min som var.

God morgen fra Lillestrøm. Føler meg overraskende pigg tatt i betraktning at jeg både er småforkjøla og kom fra fra overpytten 21:00 igår kveld. Men det går nok over.

Ha en fin dag folkens.

Mornings fra Tjøme. En dag til D-dag, så en rekke ting som skal ordnes. Vors/bli kjent/minglefest i Tønsberg i kveld. Hun som i morgen blir fru Someone skal bruke tre time på diverse skjønnhetspleie i dag, så satser på jeg får tatt en forfriskende løpetur i mens. Sableringen satt i går, så får vel trene litt på talen også. Ha en fin dag

Morn fra Blindern, avdeling Institutt for Informatikk.
Helgen starter om kun 1t, som ofte er før jeg i det hele tatt har stått opp på en vanlig ukedag. Ellers så farer man hjem til mor og får haik med kamerat og slipper dermed kollektivt, samt man får reisefølge.
Ellers går vel mye av helgen med til bryllupsfeiring om jeg har skjønt det riktig :)

God morgen, ja ... Her i Sauenes Rike regner det mot norrrmalt ikke. Håper det varer. Hyggelig å se broderen igjen - det har blitt noen år siden sist. Pub'en er oppgradert til Pub/B&B og jeg fikk (heldigvis) det siste ledige rommet.
Morrakaffen besto av Stabucks Via - men det er langt bedre enn alternativet .. nå er det ut å samle egg til frokost.

Planene i dag består av å lade opp det som ladet seg ned i går. Da jeg oppdaget at jeg hadde glemt mine britiske travelplugs, må jeg ty til improviserte overgangsordninger. Ingen brann så langt, ihvertfall .. ;)

da var en happy camper kommet seg til OSL. Snakket med en hyggelig dame i SAS-skranken, og da ordnet alt seg på null tid, og med et stort smil. Kjempeservice!

God kveld fra Manila.. Utrettet mye i dag. Første besøk hos vår eksellente tannlege her. Tilbake i morgen . Fint vær og søndag til El Nido på Palawan med Dornier 228 som lander på privat grusstripe... God helg folkens...;)

God rett over lunsj fra det Sørlandske!

Hele 9 grader da jeg kjørte til trening i dag morges. Kanskje en ny sommer er på vei? Nei, forresten, vi er visst midt i regntiden, fo djises som det har regnet denne uka. Er lei vann nå!!

Kontoret er inntatt, og så skal det jobbes i kveld og natt også på et annet arbeidssted. Når man så er kommet hjem en gang på natta, må man kjøre madammen til sin jobb kl 0415. Deretter venter loppekassa. Akk ja! Skal bli deilig med en fredelig lørdag, gitt! I motsetning til visse andre som får svi:

Mornings fra Tjøme. En dag til D-dag, så en rekke ting som skal ordnes. Vors/bli kjent/minglefest i Tønsberg i kveld. Hun som i morgen blir fru Someone skal bruke tre time på diverse skjønnhetspleie i dag, så satser på jeg får tatt en forfriskende løpetur i mens. Sableringen satt i går, så får vel trene litt på talen også. Ha en fin dag

Forelsket, forlovet, forgiftet!
Akk ja, Espen! Det er fortsatt et døgn igjen å ombestemme seg på!:colgate:
Husk at det finnes en kake som dreper all sexlyst hos kvinner: BRYLLUPSKAKE!:old Er det rart DU drikker?:cheers:

Jaja! God helg til dere alle, bryllup eller ei.....:drink

BF:spin

God fredag fra Florø! Er en del av redningstjenesten her den neste uken, alltid gøy å få fly i litt andre områder enn det man gjør til vanlig. Ha en fin fredag og en god helg !=)

- Sunny

God ettermiddag fra hovedstaden og mitt eget hjem!

Da har man endelig kommet seg hjem fra Rikshospitalet etter et 5 uker langt opphold der pga junior. Overført til avansert hjemmesykehus så i tiden framover får man besøk av helsepersonell en gang daglig. Godt å være hjemme igjen :) Den lille trøtte familien skal nå ta seg en time eller to på øyet før det braker løs igjen med mating og bleieskift ;)

Lykke til med helgen, Espen!

Back