• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Fredag morgen

Farmer

ScanFlyer Crusty
God morgen. Her i Jomtien er det utrolig varmt og klamt i dag. Dagen startet med tungt regn, og nå er det 32 grader, skyet og helt vindstille. Det kjennes at luftfuktigheten er på topp. Morgenen i dag gikk med til venting på det Norsk/Danske konsulatet for å få bestilt nytt pass. Jeg skal ha et kort stopp i USA på en reise i desember, og da holder det ikke med mitt 4 år gamle pass som ikke er maskinlesbart. Som den enkle sjel jeg er trodde jeg at det skulle være en smal sak å få stemplet inn et visum i det gamle passet, men ikke! Over en måned ventetid må vite.. bare for å komme til intervju. MAKAN! Da var det ingen vei utenom å anskaffe seg nytt, noe som faktisk var enklere enn jeg trodde. Inn her med søknad, bilder og penger for det nye. Konsulatet sender alt elektronisk til Norge, og når jeg kommer hjem den 1. desember skal det nye ligge klart til meg for avhenting på politistasjonen. Den type smidighet var en stor overraskelse!

Replying to Topic 'God Fredag morgen'

Glad fredag... Her i gamlelandet er det minus 4 grader og luftfuktigheten er nok til å leve med... Mange møter før det blir en hyggelig start på helgen med en kunde, noen tapas og litt vin i ettermiddag. Ha en bedre fredag og enda bedre helg!

NZ 118 14DEC SYDAKL
NZ 002 14DEC AKLLAX
US7131 14DEC LAXSEA
SK 938 14DEC SEACPH
SK 460 15DEC CPHOSL
Ser ut som en redeye-itinerary i ekte forstand:wow:

...eller arbeidsdagen til vår nye utenriksminister!!!

Originally posted by OMW

NZ 118 14DEC SYDAKL
NZ 002 14DEC AKLLAX
US7131 14DEC LAXSEA
SK 938 14DEC SEACPH
SK 460 15DEC CPHOSL
Ser ut som en redeye-itinerary i ekte forstand:wow:

Blir nokså lang tur det der, men må nå et møte der på fredag... Men sitter heldigvis foran hele veien, og skal nok vite å slappe av det jeg kan underveis :p

US7131 er forresten ikke US metall, det er en UA. 319 om jeg ikke tar feil. Men det ser rimelig optimistisk ut, ankomst SEA 1827 og avgang til CPH 1850. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Absolutt en rute jeg hadde likt.
God tur når det kommer så langt:up:

glad fredag! Lønning inn på konto i dag - regninger ut av konto i løpet av dagen... Skjønner ikke hva jeg skal med bankkonto - kan ikke bare Diners, Telenor, barnehagen og banken bare sende regningene til lønningskontoret, og så kan jeg få de hundrelappene som bli igjen i en liten brun konvolutt?? I går ble ferien for sommer 2006 bestilt - det blir (som den gode familiefaren jeg er) Blue Village på Kreta, OSL-CHQ-OSL med BLX - 757 sier flyprogrammet! Var fornøyd med BLX i sommer, så det blir sikkert bra denne gangen også - og jeg har ellerede lagt inn krav om minst én utflukt til CHQ som ligger 15 km fra hotellet. Må sjekke spotterforholdende på CHQ!

God morgen fra Tromsø

Her har snøen blitt til slaps og -grader har blitt til +grader. Mørkt og trist , men det har ingenting å si for det er FREDAG.......:up:

Dagen går med til å glede seg til kvelden, for da er det nydelig rødvin, god mat og Nytt på Nytt.

Ha en underholdende dag

God morgen fra Alta.

Her er det rundt 0 grader og speilglatt på veier og sykkelstier. Var så dum å sykle i dag også og det var helt grumsomt så glatt som det var. Hadde nok satt sykkelen hjemme om jeg visste hvor ille det var.

Ellers blir det bridgeturnering hele helgen. Blir litt spennende, for jeg har ikke tatt i en kortstokk på nesten et år.

God fredag fra Drammen. -7 var sesongens så langt kaldeste da jeg dro - og siden jeg kjører Citroën i dag sammenfalt det typisk nok med at denne ene dagen denne uken har jeg bil uten parkeringsvarmer...:baeh

Dagen går med til kundemøte på Kongsberg, og kvelden blir over etpar pils sammen med gode venner. Ha en fin dag og en god helg!

Originally posted by Trety

God fredag fra Drammen. -7 var sesongens så langt kaldeste da jeg dro - og siden jeg kjører Citroën i dag sammenfalt det typisk nok med at denne ene dagen denne uken har jeg bil uten parkeringsvarmer...:baeh

Pass på kjøringen din da...
Citroën-sjåfører bulker oftest og har oftest skylden.

http://www.dn.no/dnBil/article643122.ece

Originally posted by TG923
Pass på kjøringen din da...
Citroën-sjåfører bulker oftest og har oftest skylden.

http://www.dn.no/dnBil/article643122.ece

Hehe, jeg skal være forsiktig. Jeg føler meg i den sammenhengen litt splittet, i og med at Volvoen havner i andre enden av den skalaen. :)

Det blir som statistikeren sa da han hadde beina i isvann og hodet i stekeovnen: I snitt har jeg det ganske bra! :spin:

CITROEN BULKER MEST.

Du verden hvordan jeg har REDDET den statistikken. Har hatt Citroen i 28 år uten å bulke en gang.

Har jetlag, så jeg tar ikke ut bilen i dag. Sykler.

Må vel slenge med en God Morgen fra Oslo Lufthavn Gardermoen.

Her er det en forløpig god start på en fredag. Ingen store tekniske avvik enn så lenge, og de fleste ting blir avviklet som de skal - Tror jeg:)

Nydelig skyfritt ute, -1 var det utenfor bilen på vei til jobb for en time siden. Ser muligens noe varmere ut nå. Fortsatt ingen snø.. desverre..

Ha en fin helg, jeg skal nyte noen timer her på Gardermoen i helga..

God Fredag morgon från Monaco!

Stora festligheter på gång här nere med kröningen av Prins Albert II i morgon. Stora delar av landet kommer att spärras av så det blir nog till att hålla sig på min sida av gränsen.

Annars så skiner solen och det ser ut att bli en riktigt fin dag med temperaturer upp mot 16 grader.

Njut av helgen.

God fredag fra Nærsnes alle sammen.Det blir handlerunde de luxe i forbindelse med rakfisklaget imorgen.Rakfisken (sterkt raket denne gangen) hentes på Hønefoss imorgen,courtesy by Alfa Romeo.
Ellers blir det rydding og vasking. Ja,også skal desserten lages.Hjemmelaget Tiramisú! :devot:

God morgen fra ATL ... her er det -4 og maanelyst. Men kaffen er varm og peisen er fyrt opp, men det skal bli en kald tur opp til bussholdeplassen...

Originally posted by SQ 777
Du verden hvordan jeg har REDDET den statistikken. Har hatt Citroen i 28 år uten å bulke en gang.

Jeg har bidratt i dag jeg også. Tur retur Drammen-Kongsberg skadefritt :)

...det er en kjoelig morgen paa oeya i vest ogsaa....dagen bringer et hyggelig avbrekk med Scanair.lunsj moete i Seattle med en gjeng i fra SAS Teknisk paa OSL....Ellers er NYT med Thomas Friedman gjennomlest....dagens foerste latte er drukket, neste blir paa Blackbird sammen med den Italienske delen av familien foer fergeturen....:)

Puh...nok en 12 timers arbeidsdag ferdig...rakk akkurat Beat for Beat - nå er det natta!!!

Back