God fredag morgen fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Lais fra EU.

Vurderer å starte en petisjon: hvorfor må vi i utlandet betale over dobbelt så mye som de i Norge for et pass? Når damen på ambassaden sa 120€ ble jeg nesten målløs.

Godt spørsmål. Ser ut som at jeg sparte litt på å gjøre det i Mosjøen .. 140$ koster det her, ser jeg .. uten ID-kort (som forøvrig er ubrukelig når man bor i USA.

Godt spørsmål. Ser ut som at jeg sparte litt på å gjøre det i Mosjøen .. 140$ koster det her, ser jeg .. uten ID-kort (som forøvrig er ubrukelig når man bor i USA.

Vet ikke USD/EUR valutakurs men +/- det samme? Det verste er, til tross for at jeg ser hvor det kommer fra, at man jo også må betale for å få det tilsendt med mindre man ikke bryr seg om at det forsvinner i posten. Noe jeg allerede har vært gjennom én gang… Må også betale for å la pakken hentes på ambassaden, som koster ekstra. Tipper det blir en 500-600NOK ekstra. For jeg kjører ikke de 650km på nytt igjen. Føles litt som om de ikke bryr seg. Men man må jo ha pass.

God kveld fra Bygdøy.
Skulle vel strengt tatt flydd vestover tidligere i dag (og egentlig i forgårs), men og deilig å kunne dytte litt på planene når ting egentlig ikke står på og billettene er fleksible.
Fredagen ringes herved inn med sushi og champis.

God dag fra Vilnius. Klarte å treffe nasjonaldagen, så det er bra med liv ute. Har hatt lunch på rommet og nå blir det å rusle ut mot gamlebyen en tur.

Konsert utenfor hotellromvinduet i kveld og etter sound checken å dømme så blir det bra.

Ha en fin en
7ea6ec0ff8428671f006aed75005eefe.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
Vilnius er fantastisk! Håpar det er bra konsertar! Rekna med at det brukbart liv borte, vi fekk varsel frå leverandøren vår der borte om at vi ikkje burde rote til ting i dag sidan det er "national holliday". Heile Vilnius er jo som å gå rundt på Grunerløkka eller noko slikt (skilnaden må vere at det er hipt med raspekake på restaurant), så berre å kose seg. Korleis er russar-stemninga der, forresten?

Kvelden frå Trondheim. Ferdig med første av fire bursdagseventer på fire-fem daga. To års koronakræsj vart teke igjen i dag, 10,5-årsdag med pizza og Indiana Jones. Trur kidsa var happy! Ein sjuårsdag smurt over tre dagar er det neste på lista.

Ref info fra Regjeringen:
https://www.norway.no/de/germany/for-nordmenn/pass/#S%C3%B8knadompass

Ny forskrift om pass og nasjonalt ID-kort ble kunngjort 12. oktober, og vil tre i kraft 19. oktober 2020. Fra denne datoen blir det dyrere å søke om pass i utlandet enn i Norge.
...
Årsaken til endringen er at det er betydelig dyrere å utstede pass ved utenriksstasjonene enn i Norge. De nye satsene dekker kostnadene ved å utstede og produsere passene, og er beregnet på grunnlag av gjennomsnittskostnaden per pass ved utenriksstasjonene.

Vilnius er fantastisk! Håpar det er bra konsertar! Rekna med at det brukbart liv borte, vi fekk varsel frå leverandøren vår der borte om at vi ikkje burde rote til ting i dag sidan det er "national holliday". Heile Vilnius er jo som å gå rundt på Grunerløkka eller noko slikt (skilnaden må vere at det er hipt med raspekake på restaurant), så berre å kose seg. Korleis er russar-stemninga der, forresten?

Kvelden frå Trondheim. Ferdig med første av fire bursdagseventer på fire-fem daga. To års koronakræsj vart teke igjen i dag, 10,5-årsdag med pizza og Indiana Jones. Trur kidsa var happy! Ein sjuårsdag smurt over tre dagar er det neste på lista.
Var utrolig mye folk ute i gatene her i går og skikkelig koselig.

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Back