• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredag fra HKG

WF789

ScanFlyer Crusty
Medlem
Hatt en fin, men i overkant varm, liten uke i Macau.
SK963 er i ferd med å lande i følge FR24, så da ser det ut til at iallefall returen går etter planen.

God morgen fra Mastemyr. Snart ut på en treningsøkt som nok vil inkludere et morgenbad. Badet i går ettermiddag og det må ha vært nærmere 18-19 grader...digg. Ha en flott fredag!

God kveld fra Las Vegas!

Små 45 grader i dag, og faktisk over 37 grader nå kl 22, noe som er rekord for årstiden. Havner altså i rekordbøkene i dag... :)

Hadde en flott tur til LA med SK939 onsdag, festflight med mye kjentfolk og gode drinker.

Nå noen dager i varmen og hjem neste onsdag.

Glemte jeg å fortelle om onsdag aften? Vel VIP-bord like ved scenen på Jennifer Lopez sitt show på Planet Hollywood. Kan vel trygt si det var en ekstremt morsom opplevelse!

Nyt helgen alle!

Kim

God morgen fra en Qatar 787 i retning OSL. Her har man spist en god champagnefrokost. 45 grader høres mildt sagt ubehagelig ut - synes nå 40 i Dubai var nok da jeg var der. Nå ser jeg frem til en dusj hjemme i Oslo.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

God morgen fra OSLO nord - flott temperature denne morgen også - sol og blå himmel før helgen beginner med mye kaldere vær.

God helg folkens,

Jan

God morgen. Arvingen og jeg tok frokosten på balkongen 06:30. Nå på plass på Prærien for noen møter og småting. Eksternt møte litt senere, og returnerer neppe til jobb. Kone og barn sendes bort i kveld, og endel kamerater kommer på besøk, så må nok en tur til Strøm-Larsen for litt grillmat til gjengen. Ha en fin dag

God dag fra gullstuen på gardermoen. Turen idag går til Longyearbyen med sk4490, retur i natt med sk4497.
Kort tur nordpå altså.

Ha en super dag enten du fryser eller svetter!

Guten morgen keine sorgen... eller vent...

Mia og elefanten krangler om hvem som eier hvem pyjamas. Kunder i Brasil og Paraguay krangler om hvem som er slemmest og vil at jeg skal avgjøre. Og så er det fult i alle premium klasser på BA til BOS på mandag.

Er det rart jeg vil ha vaffel?

Ha en fin en.

Goooood morgen! SK2304 i dag morrest var helt konge. Lavtflyvning rett over fjelltoppene. Magisk=)
Sjekk fr24

Fikk bare tatt to dårlige bilder. Men det var relativt kewlt :D

På vei ombord i SK907 nå

Attachments

• 20160603_092727.jpg
    20160603_092727.jpg
    70.3 KB · Views: 257
  • 20160603_092725.jpg
    20160603_092725.jpg
    88.3 KB · Views: 260
Last edited:
God dag fra Oslo mellom Stortinget og Rådhuset et sted. Her er det relativt stille på kontoret. Etter flyttingen har det vært mye kos med misnøye pga kantinen. Vi ble oppfordret til å spise etter 1230, men da var det jo tomt for pizza og vaffelrøra var drukket opp ved 1240-tiden. Så heretter blir det å krangle om maten. Savner allerede Akergata. Men men, i ettermiddag satses det på litt sjømat ved Fiskeriet, om det er mulig å finne et bord ute. Ha en fin fredag, med eller uten kos med misnøye !

. Og så er det fult i alle premium klasser på BA til BOS på mandag.

.

Du kan få BBJ fra Køben til den nette sum av 15 lapper ... ;)

God morgen, ja. Godt å sove i egen seng igjen. Grei overfart med 737, A330 og MD95 denne gangen. God variasjon. :)

Tok 21 minutter å forsere alle hinder fra døren på SK907 til jeg var på Delta's innenriksgate. Første gang jeg testet Global Entry på Newark og det gikk ultrasmooth. Måtte avlevere trillekofferten ved boarding, men den lå allerede på båndet sammen med de andre 'beslaglagte' da jeg kom inn til ankomsthallen i Atlanta, så det virker som disse blir sendt inn separat med en gang etter ankomst. Imponerende.

13322003_10153453684841036_3414215842848794103_n.jpg

God ettermiddag fra Snillfjord. :)

Hvor det meldes om noen skyer men helt ok temperatur. Naboen griller, så kan ikke være for ille. Her åpnet dagen stille og rolig, men det ble mildt sagt andre boller når HeliTrans og LN-OMD skulle bråke litt. Noen turer frem og tilbake mellom en åker og en fjelltopp borti dalen ble det på den gjengen, men litt må vi gi for enda bedre mobildekning( også ble det jo noen videosnutter også ).

Ettersom jeg gjorde en lass av oppgaver i går har dette vært en rolig dag. Mulig tar man seg en liten trimtur ila ettermiddagen, men ellers får en legge en slagplan for helgen siden lillesøster er hjemme også.

Ha en fortreffelig dag videre! :)

Liten barriere brutt:

Dresskledd spradebass sitter bredbent i midtsete på toget. Jeg sa høflig og rolig "unnskyld" og forklarte mildt og pent hvor setet hans sluttet og mitt begynte. Han gryntet litt paff og trakk til seg labbene.

Seier for menneskeheten (med mindre han drar hjem og tar igjen på kona)

God dag fra gullstuen på gardermoen. Turen idag går til Longyearbyen med sk4490, retur i natt med sk4497.
Kort tur nordpå altså.
Ehh... har ikke du gått feil da? Den er vel ikke utenlandsflighter til Svalbard.

Uansett god fredag fra den virkelige gullstua. Er klar for helgens oppdagelsesferd. Sulle bare ønske det var webcam og angivelse av ventetid for pass-sjekk til non-Schengen. Skal nå ta fly, buss, tog og luftputebåt før jeg kommer meg dit hvor jeg skal. :cool:

Ha en god en alle som synes man bør innom alle mulige transportmidler på en tur.

Man lurer på folk innimellom. Kom ombord på SK928 (BBJ'en) for et par uker siden. Sete 5A, hvor hattehyllen er full av ipader og annet kabinutstyr, så jeg slang trillekofferten opp der det var plass, rett foran. Rett bak meg kom innnehaveren av 4A. Han hadde også trillekoffert. Han så stygt på meg og flyttet demonstrativt kofferten min 4cm så han fikk sin rett over hodet sitt. Deretter satte han seg ned og la føttene (med skitne gule sokker) opp langs seteryggen til setet foran.
Aldri har jeg hatt mer lyst på sprettert med stålkramper ......

Svalbardflyvninger går fra utland

Ja, fra non-Schengen. Man slipper fint forbi passkontrollen uten pass, men med norsk ID, og boardingpass til LYR.

Forøvrig god ettermiddag fra Sørlandet. Det er såååååå varmt her. Men man skal da ikke klage. Fått lest litt til eksamen, og tatt et par dukkerter fra bryggen sammen med hundene for å kjøle oss ned i løpet av dagen.

Back