• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredag fra CDG

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
God morgen fra Air france lungen på 2F. Natta har blitt tilbragt i et horribelt economysete på AF929, ikke mye blund å få. En liten frokoststopp her før ferden snart går videre via AMS før man kommer hjem om ikke så alt for mange timer.
Ha en god fredag og snart helg forumister! :)

God morgen fra Oslo Nord - denne helg blir å lade batterier :)

Været i denne morgen - ikke den varmeste.

Attachments

• 23.jpg
    23.jpg
    46.5 KB · Views: 276
Nei nei nei! Et tyyynt hvitt lag er synlig på bakken :cry:
Håper det forsvinner i løpet av dagen.

Fremdeles kjølig i området, men det er meldt varmere temperaturer i helgen, t.o.m. over 5°C :8:

Bare 7 timer igjen, så blir det å gjøre seg klar til helgens 'shenaniganz' i AMS.

Nytt kommunikasjonsmiddel tatt i bruk, blir interessant å se om jeg blir fornøyd eller ikke.

Ha en bedre dag forumister :)

God fredag fra stavanger, puddersnø i natt, og noen timer med Sap kursing så er det plutselig helg!

God ettermiddag fra Chiang Mai - koser meg i solveggen i behagelige 27 varmegrader[emoji41] Ha en aldeles fortreffelig dag!

God formiddag fra Alnabru

Her er man godt i gang med dagen og har fått unna et lync møte. Avdekket da at det headsettet jeg hadde fått ikke hadde fungerende mikrofon, så det ble en "kjapp" tur ned til IT avdelingen i andre enden av bygget bare for å avklare at de ikke hadde noe reserve headsett tilgjengelig. Så da var det bare å ta de 160 skrittene tilbake for å tjuvlåne hos en kollega. Satser på nytt headsett over helgen. Kan være greit siden det nå "trues" med å fjerne fast telefonen på pulten.
Ellers så føles det veldig greit at jeg nå slipper det salige stresset på fredager jeg hadde før. Nå er det mer god lunch og muligheter for en ekstra kaffekopp. Noe som er helt greit :) Har noen kunder som må kontaktes, men merker at de også er i fredags modus. Og det er helt greit.

Ønsker alle en trivelig dag og god helg!!

S

Morn fra studentbyen.
Ingen hemmelighet at jeg ikke akkurat er vinterens største forkjemper, men et par minusgrader og snø er mangfoldige ganger bedre og triveligere enn et par plussgrader og regn/annet vær.
Lite planer, se i boden om man har noen gamle pensumbøker man kan forsøke og videreselge også må man jo ha noe mat for helgen

God dag fra Singapore. En rask pause for en liten Tiger.

Attachments

• singa.jpg
    singa.jpg
    54.8 KB · Views: 192
Last edited:
Hellu fra Trondheim
Her er vi på jobb....bare avbrutt av en liten forum/kaffepause :)

Fin dag til alle :D :D :D

Fantastisk formiddag her fra Ensjø!

Helt skjelven etter at jeg nettopp har booka den store drømmen: LH F! Med en fleksibel kalender er det faktisk mulig.
Reiseruta blir da OSL-FRA-PVG-NRT med LH og AirChina på siste leggen.
Hjem får jeg prøvd ANA sitt F-produkt. HND-CDG-OSL.
Halleluja! Er det slik det føles når man får et barn??

God fredag. Siste innsats før man skal være borte fra jobben en uke. Tror ikke det blir feil.
Har også fått sjekket inn på morgendagens flight, og er klar for å plante ræva i et BA-sete for første gang siden oktober 2013. Hilton hadde visst også fått i gang et nytt OLCI-system siden sist jeg bodde hos dem, og jeg lurer på om jeg ble lurt på noen måte da jeg valgte et rom som så større ut på "romkartet" enn det jeg egentlig ble tildelt. Nuvel. Skal bare sove der. Håper bare ikke champagnedrikkemuskelen har glemt sine kunster.

God fredag/helg/etc./etc. ønskes :)

God ettermiddag fra Forus,
Tidlig på jobb idag for å komme ut døren i rimelig tid for helgen setter inn.
Satser på skihelg om ikke været slår seg helt vrangt.
Det ser ut til å bli en kort vinter.
Ha en fortsatt fin dag Forumister.

God ettermiddag fra UiS. Skulle egentlig vært i Texas denne helga, men skolen ville det annerledes mtp obligatoriske oppgaver så nå er jeg her i stedet. Heldigvis er United forholdsvis fleksible så nå blir det California i mars i stedet. :)

Noen timer til på lesesalen så blir det å handle litt mat for kvelden. Ellers ingen andre spesielle planer for helga, blir vel en kombinasjon av skolearbeid, husarbeid og Nintendo tenker jeg. :D Må utnytte de frihelgene en har og.

God ettermiddag fra det Sørlandske!

Her begynte dagen med transport til Kjevik av madammen som skulle til Oslo og derfra videre med Qatar. (Som nå er 3 timer forsinket, og hun rekker neppe videreforbindelsen.....)

8 minusgrader var det her i morges. I løpet av kvelden skal den opp i pluss 5 og det meldes 15 mm regn. Skal nok få vasket bort den hvite guffa ja. Bare synd det skal fryse på igjen lørdag kveld. Blir vel skøytebane på søndag da. Kan godt være ferdig med vinteren nå for min del.

Men så bra at det er helt. Hva jeg skal gjøre i helgen? Slappe av!!! Og kanskje ta meg et glass.....

Fantastisk formiddag her fra Ensjø!

Helt skjelven etter at jeg nettopp har booka den store drømmen: LH F! Med en fleksibel kalender er det faktisk mulig.
Reiseruta blir da OSL-FRA-PVG-NRT med LH og AirChina på siste leggen.
Hjem får jeg prøvd ANA sitt F-produkt. HND-CDG-OSL.
Halleluja! Er det slik det føles når man får et barn??

Får du mulighet til å booke om returen til LH F SÅ GJØR DET! ANA F produkt til CDG er med gammel type seter, og serveringen er 5 hakk under Lufthansen.

Bare et råd fra en som har prøvd begge! (og du kan lese testrapporter av begge på bonusfeber.no ;))

En riktig god fredag ettermiddag...#helg! :)

Dagen åpnet brått med å dra seg opp 06.45. Modern dukket opp 08.00, måtte opp i rett tid da vi hadde time 09.00 på verksted. 2,5 times venting og bilen er endelig EU-godkjent..3 mnd før tiden og skal vel berge greit til neste kontroll i 2017 tenker jeg. ;) Lite fly å melde om, men kan trygt melde om en kald dag....morgentimene bød på -21 og klarvær, mildt sagt en kjølig mottagelse utendørs. Tempen har steget og det truer skyer i horisonten fra Sør...sikkert snø og regn i disse tenker jeg.

Ønsker alle forumister en riktig god fredags ettermiddag/kveld, her er det snart water-posisjon på sofaen. :)

God ettermiddag fra det Sørlandske!

Her begynte dagen med transport til Kjevik av madammen som skulle til Oslo og derfra videre med Qatar. (Som nå er 3 timer forsinket, og hun rekker neppe videreforbindelsen.....)

8 minusgrader var det her i morges. I løpet av kvelden skal den opp i pluss 5 og det meldes 15 mm regn. Skal nok få vasket bort den hvite guffa ja. Bare synd det skal fryse på igjen lørdag kveld. Blir vel skøytebane på søndag da. Kan godt være ferdig med vinteren nå for min del.

Men så bra at det er helt. Hva jeg skal gjøre i helgen? Slappe av!!! Og kanskje ta meg et glass.....

Får du mulighet til å booke om returen til LH F SÅ GJØR DET! ANA F produkt til CDG er med gammel type seter, og serveringen er 5 hakk under Lufthansen.

Bare et råd fra en som har prøvd begge! (og du kan lese testrapporter av begge på bonusfeber.no ;))

Takk for tips! Men er rimelig sikker på at CDG-rutene nå går med First Square, kommer iallefall opp det på sidene deres. Tror Paris fikk de nye permanent fra februar. Men LH er vel hakket over uansett, selv om jeg leser veldig mye bra om cateringen hos NH.

Fyttipokkern, straks fri til lørdag neste uke. CYA SNX

Ja, da mistet du 747-8 BBJ'en som nettopp var innom da ... :p

G'morgen fra regnplasket vestsørøstpå. Her skulle vi hatt tekniker til å installere motor og solpanel på porten, men han er visst avhengig av finvær. Opererer han på solenergi også, tro?

8 timer til tredagers helg .. en Honkers venter i det fjerne ....

Takk for tips! Men er rimelig sikker på at CDG-rutene nå går med First Square, kommer iallefall opp det på sidene deres. Tror Paris fikk de nye permanent fra februar. Men LH er vel hakket over uansett, selv om jeg leser veldig mye bra om cateringen hos NH.

First Square er vel de første vindussetene i verden man ikke kan se ut av vinduet ved å sitte normalt i stolen på. Så de kan de ha for meg....

Leste nettopp også at F er på vei ut på rutene mellom CDG og NRT/HND. Fra vårprogrammet går de over til dreamliner på de rutene. Og de har som kjent ikke F.

Back