God fredag fra 6A

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
God fredag fra 6A, ut på tur igjen til det kalde sør. Røk på en oppgradering med Iberia, som er nytt bekjentskap på langdistanse.

Har ikke vert på jobb siden begyndelsen av oktober, så det er på tide å komme seg i sving igjen.

Ha en finfin fredag forumister! :)

Sent fra min SM-G781B via Tapatalk

Glad fredag fra kjøkkenbordet. Koffert og bag pakket og snart settes kursen mot bortekontoret på Hadeland før jeg ender opp på Gjøvik i ettermiddag. Videre til Røros på søndag - hverdagen normaliseres:-)

Så da er det vel på tide med et vintips! Ukens FlyVin på FlyPrat kommer fra produsenten Battenfeld-Spanier som holder til like ved Words, mellom Frankfurt og Heidelberg i Tyskland. Deres Battenfeld-Spanier Mölsheim Riesling Trocken 2020 har fort blitt en favoritt her i huset. Kan fint lagres i flere år - men hvorfor vente? Koster Kr 229,80 på Vinmonopolet (ikke i alle utsalg, men Lillestrøm, Majorstuen, CC vest og Holmen skulle kunne tilfredsstille flere her på forumet. Passer fint til reker, kremet pasta med kylling eller en salat… Det samme Vinmonoplet sier at denne har en intens smak, frisk og preget av steinmineraler. Duft av moden frukt, sitrus og pepper. Løp, kjøp og nyt!

God morgen og takk for vintips! Bortekontoret nytes og siden trimrommet åpnet måtte det løftes litt skrot. Fortsatt noe av det kjedeligste jeg vet om, men det føles ok etterpå. En arving skal visst på overnatting i to netter så kanskhe det blir en rolig helg. Krysser bare fingrene for at det meste av regnet som kom her ble snø i Nordmarka, men ikke helt lovende med freezing rain på osl.

God morgen fra Hvalstad. Kone og barn er levert/sent ut døren, så rekker akkurat en espresso før 2x Teamsmøter med folk i Fjerne Østen. Med hjemmekontor passer det da fint å stikke til Asker i lunsjen. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg

Etter noen dager på Blefjell i starten av uken er jeg tilbake igjen i Kongsberg. Planen var å være der hele uken, men det ble brått litt endringer i planene på onsdag. Jeg var nedom sykehuset en tur på onsdagen for å ta noen blodprøver. Etter at de var tatt kjørte jeg tilbake igjen til Ble. Jeg hadde akkurat rukket å fyre opp i peisen når legen ringte meg. Noen av prøvene viste for høye verdier. Ikke noe dramtisk egentlig, men i min situasjon må slikt følges nøye opp. For å gjøre en lang historie kort, legen beordret meg tilbake til Kongsberg samt rekvirerte nye prøver til i går. De viste heldigvis litt bedring og jeg slapp unna innleggelse. Vi får satse på at tabellettene order dette. Nye prøver og konsultasjon på mandag. Kliniske formen kjennes imidlertid bra ut så det er jo kjekt.

Det er synd at sykehusene ikke har fordelsprogrammer slik hotellene har med oppgradering av rom mm. Da ville jeg vært gullmedlem for lengst. :D En liten fordel har jeg imidlertid opparbeidet meg. Om jeg skulle få feber eller bli dårlig er jeg garantert seng og rom på sykehuset (åpen retur som det heter). Det er bare å si i fra til akuttmottaket. Ikke nødvendig å gå hverken gjennom fastlege eller legevakt. Satser på at det ikke bruk for denne "goden" :p

Ønsker alle en riktig fin dag. Skal prøve å få jobbet litt her i dag på formiddagen og ellers gått meg en liten tur.

Morn fra Kolsås, siste arbeidsdagen på laaang tid så produktiviteten blir nok deretter også. Rydde opp i et par småting, skravle litt med kollegaer, så blir det å pakke bort laptop og VPN i lang lang tid.
Ser ut til at det blir en tur på posten for å hente både sykkelvogn og bilstol, da minstemann plutselig hadde vokst ut av babystolen et par måneder før produsenten regnet med han skulle gjøre det, men det overrasket egentlig ingen når man ser på slekten på begge sider

Det kunne vært verre for SK384, han kunne vært i Kina og testa positivt for corona uten symptomer.
En journalist i Expressen lurte jo på om de skulle arrangere OL eller Squid game etter at han tilfeldigvis uten symptomer testa positivt og ble sendt rett i isolasjon.

Uansett god fredag fra Oslo - den kan faktisk bli riktig så god. Skal en liten helgetur til Spania og Madrid - egentlig ikke noe klart mål og mening for turen, men tja kos. Så får jeg se om jeg klarer å komme meg gjennom CDG, det er over ti års tid siden jeg var der sist.
Så håper jeg har klart å fylle ut riktige papirer da - ekke bare bare å reise selv innad i Europa under covid.

Takk for vintips fra Ekstra Best @EB og god bedring til @SK384.

Her kom Oda og levert øl kl 08.10 så det ble en tidlig morgen. Siden jeg fortsatt har hjemmekontor pleier klokka å stå på 08:59, så jeg rekker kontoråpning kl 09:00 med god margin. Med mindre noen skal tidlig i barnehagen, da.

Nå er det kontorering frem til sånn ca lunch+ og så skal jeg være PA for hun jeg våkner ved siden av i noen timer. I mens hun fluffes opp og pudres skal jeg nok rekke innom polet på Lillestrøm og hamstre litt vin.

Men så blir det øl og helg. Ha en strålende dag!

Det kunne vært verre for SK384, han kunne vært i Kina og testa positivt for corona uten symptomer.

Ja herregud. Jeg er virkelig glad jeg bor i Norge og kan nyte godt av det aldeles utmerkede helsevesenet vi har her.

Makan og sånn...

De dagene som begynner med at jeg sier "I dag ser det ikke så ille ut".... :rolleyes:

Endelig er både en bil fra i går, og den med det farlige kjøleskapet fra forrige uke kommet seg inn i EU (Det kjøleskapet som faktisk var produsert i EU, men det var tydeligvis farlig for dem å få det tilbake).

Nå prøver jeg å få gjort det jeg egentlig skal...

Ha en god en :)

Tjohei fra Skaun!

Her titter solen fram etter uker sammenhengende med skyer, så var et fint bekjentskap. Får nå se hvor lenge det varer...

Tusler mot helg her også, og med åpning av land rundt omkring økte plutselig reisemengden betraktelig denne våren. Nå er Malta, Spania, Irland, Danmark, England, USA og Sverige innlagt i planene de neste mnd... HERLIG at verden er i ferd med å normaliseres!!! :)

Vurderer rødvin i lunsjen, har ingen forbud mot det på hjemmekontoret. Mulig HR-avdelingen i 2 etg har synspunkter, men med heldagsmøte er det ikke sikkert hun merker det engang... hehe.

God helg folkens!

Kim

(Det kjøleskapet som faktisk var produsert i EU, men det var tydeligvis farlig for dem å få det tilbake).

Hvorfor tror du de sendte det ut av EU til å begynne med???? Hadde det ikke vært farlig ville vi beholdt det. Tipper de fullt det med Astra Zeneca vaksiner og sendte det til noen i nød

G’morgen .. Her pøser det fortsatt ned, men skal være på siste verset. 17 grader varmt, men blir kuldegrader igjen til natta ….
Føler på meg at det skal bli godt med helg. Men først en runde i vpn-tunellen og invasjon av svenske skrivebord av den virituelle sorten. Ikke IKEA.

En tyrannosayrus rex synger om en fyr som heter Sam som sender telegrammer. Kanskje traller de litt om en som skriver på telex også?

QD FBUKLSK .FBUKKSR LOADPLAN SR423/04 FBUCPH

God ettermiddag fra Forus,
Trivelig og travel dag i prosjektet , planer om en dag eller to på ski i Sirdal denne helgen ser heller tvilsom ut med dette været. Den gjenværende del av vinteren begynner på bli kort.
Det er trolig at det blir våronn i hagen i steden og klargjøring av båten før sesongen starter i steden denne helgen.
Ha en fin dag og god helg.

Da er den i boks. Vi har hverken reker eller kremete pasta, men skal prøve den til "småprat&fiskepinner"

Bra vi er tilbake med vintips her

6eeabc107247d37f75e06d0952e82e07.jpg

Last edited:
Hvorfor tror du de sendte det ut av EU til å begynne med???? Hadde det ikke vært farlig ville vi beholdt det. Tipper de fullt det med Astra Zeneca vaksiner og sendte det til noen i nød

Har faktisk ingen anelse om det evt. var noe inni det.

Tjohei fra Skaun!

Her titter solen fram etter uker sammenhengende med skyer, så var et fint bekjentskap. Får nå se hvor lenge det varer...

Tusler mot helg her også, og med åpning av land rundt omkring økte plutselig reisemengden betraktelig denne våren. Nå er Malta, Spania, Irland, Danmark, England, USA og Sverige innlagt i planene de neste mnd... HERLIG at verden er i ferd med å normaliseres!!! :)

Vurderer rødvin i lunsjen, har ingen forbud mot det på hjemmekontoret. Mulig HR-avdelingen i 2 etg har synspunkter, men med heldagsmøte er det ikke sikkert hun merker det engang... hehe.

God helg folkens!

Kim

Det er faktisk ingenting rent formelt i lovverket som sier at man ikke kan drikke på jobb for de fleste yrker. For noen yrkesgrupper er dette naturlig nok lovregulert som helsepersonell, yrkessjåfører, piloter osv. Men for de fleste andre yrkesgrupper er dette regulert som en del av kontrakten, personalhåndbøker og lignende. I rettspraksis er det en slags alminnelig forutsetning i norsk arbeidsliv at man er edru på jobb (altså ulovfestet prinsipp).

En arbeidsplass jeg jobba på for noen år siden så var det vanlig at de åpna vinen etter lunch på fredager med sjefens velsignelse. Sånn sett så ble folk igjen lenge etter vanlig arbeidstid på fredager. Men sånn arbeidsmiljømessig var det den beste arbeidsplassen jeg har vært borti. Kan være at fredagsvinen hadde noe å si der altså.

God morgen fra Loews. Her er det fremdeles LA på speed og utrolig hva man rekker over.. I går ble det Griffith, Hollywood, Venice osv. Dagen skal startes med frokost på The Farm or Beverly Hills og deretter dyr shopping på Rodeo Droveetterfulgt billig shopping på Citadel Outlet. Tradisjon tro etter outlet er lunch på selveste Hooters. Ufattelig mye hyggelige folk her og de på hotellet er helt fantastiske. Virker som de ikke har veldig mange gjester fra Norge her og en av de spansktalende ved poolen lurte på hvor Norwegian lå.

474E1A66-492F-4FA4-9E66-1CD90FC1DD72.jpeg

Back