• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God alt for tidlig fredag

jameson82

Flysitter
God morgen fra Mall of Gardermoen..
Fri helg og greier som skal tilbringes i kongens København.
Regner med dette blir min første 737-400 tur så da er nytt hakk i loggboka bokført.
EDIT: Noen har bytta ut BRE med Romeo-Romeo-Xray... Så fram med tipex i loggboka. (Godt den er digital)

Ha en flott en folkens

Last edited:
Ayay - Altfor tidlig.

Selv sitter jeg her med litt skotsk myrvann og ser Airplane Repo. Ingen torden i kveld - håper på en rolig natt.

Å? Erre morran alt? Hvis bønda liker å stå tidlig opp håper jeg den som skal avløse meg dukker opp om ikke lenge. Overtidsvakten er over om to timer. Blir rett hjem for å sove for så å dra opp hit igjen for ny ettermiddagsvakt. Må den hersens Lottokupongen gå inn en gang for alle snart!

Da får søtnosene ha en kjempe kjempe kjempe kjempe kjempe kjempefin fredda!

God morgen!

Alt for tidlig våken etter hjemturen fra USA i går! Litt mailsvaring etter ferien i dag så går turen videre til Bergen allerede neste uke...

Satser på litt rødvin en god film og et varmt pledd i sofaen i kveld, fra 35 grader til 10+ grader er tungt... Er det rart man reiser hver uke???

Ha en fin fredag og en god helg, måtte finværet komme til Trøndelag snart...

Kim

Urk fra BGO. Det er så deilig med ferie og man kan sove leeeenge å ta livet med ro

Eeeeh not. Ferieturen 2013 fortsetter. I løpet av dagen skal jeg hjem til Siddis-land for å hente bilen på verksted. Men så ender dagen min likevel opp på et heeeeelt annet sted.

Ble sent i går -- i dag starter turen for alvor og turen går til BRU via ARN i SAS Go -- før US skal ta meg via PHL, CLT, og PHX til Santa Barbara i morgen -- dog i Business/Envoy.

Ha en god helg når den tid kommer!

God dag fra Akersgata. Siste dag med vakt som starter 0600 på seks uker. :cool: Blir en rolig dag, men mange nok på jobb. Det er i ettermiddag duket for utepils og helt sikkert ute-IPA. :drink

Ha en god fredag, måtte den bli fuktig i sola! :spin

Mornings fra Nice. Siste morgen her, før turen går med Swiss via ZRH hjem til Oslo. Ellers er det ikke bare SAS som sliter med nettløsningene. Webinnsjekk hos Swiss ga jeg til slutt opp.
Får vel raske sammen noe egg og bacon før jeg begynner å pakke. Ha en fin dag

Urk fra Oslo, det ble mer i går enn planlagt (forsåvidt pleier det jo å bli det men..) når man havner på Rock in en ukedag da er det gjort!

I kveld går turen til Sandefjord for litt festligheter, og nettopp derfor måtte jeg tenke igjennom om jeg hadde gjort unna all forarbeidet til ferieturen som starter på søndagen! Seks flights, tre hoteller, to cruise, en limo pluss ESTA havna jeg til slutt på..urk, at jeg egentlig orker å dra på ferie i det heletatt! :p

Ha en bedre start på dagen.

God morgen fra Mallorca:
Etter Fredag er helg for noen og ferie for andre.
24 grader kl 09:00 for solen står opp og gir oss mere varme - dette blir en ny hverdag med sol og bare sol.

I dag går turen til stranden ( 15 km lang) med strandstoler, parasoller, sol og saltvann med gode temperaturer folkens. Dette er ferie og avslapping.

Ha en god helg.

Jan

God morgen fra Helsfyr.
Her holder en på med som vanlig de daglige arbeidoppgavene. Godt det er helg, før en setter kursen mot ARN og Stockholm senere idag.

Ha en strålende dag. :cool:

God fredag!
9 jobbdager på de siste 10 dager er unnagjort og helgen skal nytes det fulle med meldte 30+ og grillings. Skulle vel egentlig ha vært i Jotunheimen på festival, men Amor ville det ikke slik :wow:

Nuvel, you get some you loose some - får komme seg ut i solen! Ha en fjong dag!

God ettermiddag fra Muscat - kjøreturen var scenisk og femti mil gikk på snaue fire timer. Shangri La leverer som vanlig og man laxer på stranden i behagelige 32 grader.

Nyt dagen.

image.jpg

God "morgen" fra Lillestrøm. Ble en hård aften igår, men man må vel etter hvert komme seg ut i det flotte været.

Ha det fjongt

God fredag fra Berger :)

I motsetning til tidligere dager, klarte jeg i dag å kreke meg ut av senga tidlig nok til at jeg rakke en dusj (det gjør jeg forsåvidt alltid), og en bedre/lengre frokost ute på balkongen, før jeg igjen rakk å bare sitte der og slappe av litt - og bl.a. se DL sin ARN-maskin på veg tilbake til JFK - før jeg deretter kom meg hjemmefra nesten en halvtime tidligere enn vanlig, innom butikken, og deretter ankomme jobb en gode 10-15 minutter før jeg egentlig måtte være der. Tror jeg skal prøve sånt oftere :)

Ellers har arbeidsmengden vært mer "passe" enn "litt for mye", så alt er egentlig bare velstand etter en ellers slitsom uke. Bare noen timer til, så er det helg også :)

En god en ønskes.

Ettermiddag fra drivhuskjøpesenteret. Håper de gjør noe med aircon når de nå bygger OSL litt ut - helt latterlig varmt her inne.

God tur til JoeW og dere andre som er/skal på ferie. Kun 2 måneder til min tur :D

Mornings fra Seatac. Seattle er herlig, dere. Vaeret ser panser her oppe, saerlig temperaturen.

Akkurat boardet paa vei til San Francisco, helgen skal tilbringes der og i Sacramento for aa feire fruens 25 aarsdag ;)

God helg til alle!

God aften fra Bergen! Kofferten pakkes og gjøres klar for flytting til Oslo via Asia, USA og Canada. :)

FCT og 748i venter meg i morgen. GLEDER MEG!!!

God kveld fra en båt vest av HAU, sånn ca

Dagen begynte med at jeg ble vekket av en vekkerklokke, MIN vekkerklokke. Problemet var bare det at jeg ikke var klar over at jeg hadde skrudd den på, da den ringte over 1 time før jeg egentlig skulle stå opp...
I tillegg så lå den 7-8 meter fra senga, inne i stua, oppi en sekk, og døra i mellom var lukket...
Jeg har forsovet meg fordi jeg ikke har "hørt" den da jeg skulle høre den, ved andre anledninger, så å si at jeg var overrasket er vel dagens understatement :drunk:

Anyway, fikk ny helikoptertype på lista i dag, da jeg fløy ut i en AS332L2. Kunne godt vært slik utsikt på S92en også. Det jeg likte minst med den var setet, smalt.

Her ute skal man tilbringe noen dager før man kommer i land. Og da kan jeg endelig hente bilen, som jeg har vært uten siden mandag :cry:

Her er det leggetid, får man håper å få begynt på jobben i morgentidlig.

Ha en fin kveld/natt forumister :)

Back