• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gnister ved landing

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Da Widerøe-maskinen jeg var om bord i landet på Gardermoen her om dagen, kom det gnister fra hjulet og hjulopplegget. Er det vanlig?

Da Widerøe-maskinen jeg var om bord i landet på Gardermoen her om dagen, kom det gnister fra hjulet og hjulopplegget. Er det vanlig?

Jepp, også ved avgang. Er vel bremsestøv mener jeg. Jeg sitter nesten alltid bak og ved vinduet, og disse gnistene er der alltid.

...eller sand...

Ja men den vanligste årsaken er bremsestøv. Derfor jeg alltid sitter bakerst (det og vekt og balanse på 100, 200,og 300 serien) når jeg fly WF.

Er spesielt vanlig på og etter landinger med harde nedbremsinger (kortbane).

Back