FlightDeck ScanFlyer Mile High Club Medlem 18 Jan 2014 #1 Da Widerøe-maskinen jeg var om bord i landet på Gardermoen her om dagen, kom det gnister fra hjulet og hjulopplegget. Er det vanlig?
Da Widerøe-maskinen jeg var om bord i landet på Gardermoen her om dagen, kom det gnister fra hjulet og hjulopplegget. Er det vanlig?
H Hickok ScanFlyer Mile High Club Medlem 18 Jan 2014 #2 FlightDeck said: Da Widerøe-maskinen jeg var om bord i landet på Gardermoen her om dagen, kom det gnister fra hjulet og hjulopplegget. Er det vanlig? Click to expand... Jepp, også ved avgang. Er vel bremsestøv mener jeg. Jeg sitter nesten alltid bak og ved vinduet, og disse gnistene er der alltid.
FlightDeck said: Da Widerøe-maskinen jeg var om bord i landet på Gardermoen her om dagen, kom det gnister fra hjulet og hjulopplegget. Er det vanlig? Click to expand... Jepp, også ved avgang. Er vel bremsestøv mener jeg. Jeg sitter nesten alltid bak og ved vinduet, og disse gnistene er der alltid.
Y YawDamper ScanFlyer Blue 18 Jan 2014 #4 Hickok said: Jepp, også ved avgang. Er vel bremsestøv mener jeg. Jeg sitter nesten alltid bak og ved vinduet, og disse gnistene er der alltid. Click to expand... ...eller sand...
Hickok said: Jepp, også ved avgang. Er vel bremsestøv mener jeg. Jeg sitter nesten alltid bak og ved vinduet, og disse gnistene er der alltid. Click to expand... ...eller sand...
S SASDC8 ScanFlyer Blue 20 Jan 2014 #5 YawDamper said: ...eller sand... Click to expand... Ja men den vanligste årsaken er bremsestøv. Derfor jeg alltid sitter bakerst (det og vekt og balanse på 100, 200,og 300 serien) når jeg fly WF. Er spesielt vanlig på og etter landinger med harde nedbremsinger (kortbane).
YawDamper said: ...eller sand... Click to expand... Ja men den vanligste årsaken er bremsestøv. Derfor jeg alltid sitter bakerst (det og vekt og balanse på 100, 200,og 300 serien) når jeg fly WF. Er spesielt vanlig på og etter landinger med harde nedbremsinger (kortbane).