G'morgen Verden!

God formiddag fra Stiftstaden:D Kulden har satt sitt grep her som i resten av kongeriket. Skal på romjulssalg nå før en t/r OSL venter på ettermiddagen. Have fun out there:D

PS, Reidar, ha fortsatt et godt opphold down under:D

G'tirsdag fra Maura. Snart klar for jobb, hvor jeg satser på en litt roligere dag, og at de smo har jobbet dagen har fått tømt de containerne vi allikevel ikke fikk tømt i går, etter å ha ventet på de i to timer.

God tirsdag ønskes :)

(T-22)

God formiddag alle,
Her er det romjulsferie og som EB gjør jeg akkurat det som passer meg idag.
Skiutstyret skal blant annet sjekkes foran sesongen som starter nå.
En god frokost er unnagjort og avisene gjennomlest.
Ute er det flott og kaldt vintervær, 6-7 grader kaldere enn normalen for årstiden her over i sørvest.
Jobbreiser skal bestilles opp for de neste 5 månedene i forhold til planer.
Jeg antar at et herværende selskap blir glad for det.
Ha en fin romjuls dag alle forumister.

Du kan gjerne si at Singapore er som det vakreste fra Spania eller Canaria øyene, eller i det flotteste foto album, men der du fjerner magesjuke, kriminalitet, og snuskete fortetninger, taxier, osv. Kall det gjerne paradis.

Nå ja , da har du ikke vært helt rundt på øya der nede enda ser jeg.
Snuskete forretninger finner du både i enden av Orchard street , Little India og China Town.
Helt rosenfødt er det ikke selv om det er en grei plass å være på besøk.
Men det er jo fint at du opplever det som Paradis.
Noe annet er det f.eks. å bo og jobbe der nede. Det kan jeg mye om.

God romjulstirsdag! I motsetning til alle dere som har fri, så holder jeg min del av samfunnet gående. Skal jobbe imorgen også, faktisk.

Men, det blir en aldri så liten avkobling på Schrøder i kveld, lenge siden sist vi var der, men nå er vi vel i rute igjen vil jeg tro :)

Hot Damn! Det hotellet ditt så helt rysare ut. Hvilket er det? Har tenkt meg til Singapore en tur neste år...

http://www.capellasingapore.com/

Hotellet er kun 8 måneder gammelt. De minste rommene er på 66 m2, og de største er på 350 m2, og leies kun ut på årsbasis, fra 1 - 24 år.
Rommene har full automatikk med gardiner, lys, og air condition, via en tuch skjerm på nattbordet. Personlig assistent, osv. gratis minibar, mm. Hotellet har kun rundt 100 rom, og jeg tipper investeringen totalt sett er på langt over 1 milliard kr. eller 10 - 20 millioner per rom.
Mange av rommene har eget svømmebasseng, men det er egentlig bare hele bygg konstruksjonen, og det enorme bruken av areal og plass, og byggematerialer som må oppleves.

Last edited:
http://www.capellasingapore.com/

Hotellet er kun 8 måneder gammelt. De minste rommene er på 66 m2, og de største er på 350 m2, og leies kun ut på årsbasis, fra 1 - 24 år.
Rommene har full automatikk med gardiner, lys, og air condition, via en tuch skjerm på nattbordet. Personlig assistent, osv. gratis minibar, mm. Hotellet har kun rundt 100 rom, og jeg tipper investeringen totalt sett er på langt over 1 milliard kr. eller 10 - 20 millioner per rom.
Mange av rommene har eget svømmebasseng, men det er egentlig bare hele bygg konstruksjonen, og det enorme bruken av areal og plass, og byggematerialer som må oppleves.

Hørtes ut som en utmerket plass å bo, men det er vel ikke helt billig?

BF:cool2

Nå ja , da har du ikke vært helt rundt på øya der nede enda ser jeg.
Snuskete forretninger finner du både i enden av Orchard street , Little India og China Town.
Helt rosenfødt er det ikke selv om det er en grei plass å være på besøk.
Men det er jo fint at du opplever det som Paradis.
Noe annet er det f.eks. å bo og jobbe der nede. Det kan jeg mye om.

Det er jo ikke perfekt noen steder, men Singapore har verdens lavest kriminalitets rate.
Matlaging er svært streng og rent, osv.
BNP er på nivå med en del land i Europa.
Men jeg er enig i at det er stor forskjell på å være på besøk og å jobbe eller bo fast.

God dag fra Singapore, sitter og nyter panorama utsikten over Singaporstredet i ca 30 grader. Her kjører ca 100% av skipstrafikken mellom Asia og Europa forbi.
Vi fløy med thai 777 fra Oslo, med mellom landing i Bangkok. Fantastisk flott fly, ny favoritt.
Destinasjon og flyselskap er absulutt å anbefale.

Hvordan var belegget nedover? Vi får kanskje en trip rapport..Er fortsatt overrasket over kapasitetsøkningen etter så kort tid og vet de ikke selger billettene til gi bort-pris.

Hvordan var belegget nedover? Vi får kanskje en trip rapport..Er fortsatt overrasket over kapasitetsøkningen etter så kort tid og vet de ikke selger billettene til gi bort-pris.

Flyet var helt proppfullt.
Jeg tok meg en tur helt bakover i flyet og der var det også fullt.
Jeg vil tippe på et belegg på rundt 98%
Men husk at det er vel å regne som høysesong nå for reiser til Asia.
Jeg skal se om jeg for lagt ut en trip rapport.

Nei, er vel ikke veldig overraskende i grunn. Flott og ikke uventet å høre at det er god butikk for TG.

Si hei til min nye kontorkamerat!

19166_225506361035_554781035_3625781_5311045_n.jpg

God morgen. Litt mer innekos før man setter ski på beina. Her viser termometeret 17 grader på nedsiden av 0, satser på varme klær og at det er mildere i høyden.

Tror at varme klær hjalp mer enn høyden. Klokken 13 var det -16 på Kikutstua....riktignok hele 2 grader varmere enn på Skar, men noen "tropevarme" var det ikke i høyden.

Ellers så gikk jeg på en liten smell, da det viste seg at endel spor jeg trodde var preparert og gått opp ikke var det. Hvilket betydde min planlagte rundtur Skar-Fortjern-Kikut-Bjørnholdt-Skar, plutselig ble til Skar-Fortjern-Kikut-Hammeren......så jeg måtte snike på bussen fra Hammeren til Skar:p

Men deilig var det i Marka idag, og så var det bare å sørge for å holde oppe tempoet for å bevare varmen:D

Attachments

• P1020113.jpg
    P1020113.jpg
    117.4 KB · Views: 79
  • P1020114.jpg
    P1020114.jpg
    59.9 KB · Views: 78
  • P1020115.jpg
    P1020115.jpg
    119.8 KB · Views: 74
Tror at varme klær hjalp mer enn høyden. Klokken 13 var det -16 på Kikutstua....riktignok hele 2 grader varmere enn på Skar, men noen "tropevarme" var det ikke i høyden.

-17C hjemme og -10C på Sollihøgda så høyden hjalp litt. (Kikutstua ligger jo ikke akkurat i høyden ifht. resten av terrenget). Ser at Voksenlia melder -8.5C nå, mens det er -16C her. Men det var kanonforhold vest for Nordmarka også.

29122009696.jpg

Temperaturen er synkende, så nå må jeg fylle på mer frostvæske :cheers:

Huh! Noen har det kaldt inne også. Har visstnok flyttet til et meget smart bygg, som skrur ned varmen om kvelden. Ingen tenker på oss som må bygge landet om kvelden! Vurderer om jeg skal ta på meg frakken nå....

God kveld

-20 grader medelte bilen i dag tidlig kl 0620. Må innrømme at jeg trives bedre med +20, men siden jeg helt frivelig har valgt å bo her så klager jeg ikke.

Har forøvrig fått litt mer info om de nye Business First setene til CO i dag. Gleder meg til å se de live, tror dette blir meget bra.

Og nå er det T-23. GLEDER MEG !!!

S

Back