G’moorgen fra 30040

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
G’moorgen fra 30040

Javel .. sitter i mørket på terrassen med en whiskey i glasset og Porcupine Tree på ørene. Fortsatt lørdagskveld og mange har tatt 4. juli på forskudd. Det smeller bra rundt her. Bikkjene ser ut til å gi blaffen, og godt er det.

Ser at Sud’en endelig kom seg avgårde fra JFK, så da får vi håpe det dukker opp frokostbilder fra bassengkanten om noen timer. ;)

Da var glasset tomt og skiva over. På tide å snuble i seng …

Re: G’moorgen fra 30040

God morgen fra 2480. På tide å sette kursen hjemover - satser på frokost på Thon Hotel Elgstua på veien. Ha en best søndag der du er…det nærmer seg ferie:-)

God mårnings fra Bangkok. Her har en igjen havnet på Amazon, Central World hvor dagens iskaffe inntas. Turen inn hit går med god gammeldags buss hvor gulvet er av sollid plank og alle vinduer på vidt gap, prisen er 8bath (2,25kr), tenker å spasere tilbake så er nå de kronene spart :D
Plan for resten av dagen er sol og svømming. Til kvelden blir det første leksjon i å lage thai mat, inkludert innkjøp på lokal grønnsak moped :)
Ha en nydelig søndag :)

098f778fb9f7a3bc309ae0826f2898a1.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Morn fra Kolsås, hvit man som vanlig ikke risikerer å sove bort dagen.
Blir en tur bort på østkanten i formiddag for å besøke et vennepar og om været oppfører seg så kanskje man tar sykkelen hjem igjen, men er litt usikre prognoser

God morgen fra Kongsberg.

Da er jeg i gang med dagens første dose med antibiotika. Dagens målinger er også unnagjort. Så da blir det å fordrive litt tid her noen timer før jeg tar turen hjem. Det blir nok noen timer foran fjernsynet etterhvert med både formel 1 og 2 samt full runde i eliteserien. Overskyet vær her i dag så en liten trimtur står også på programmet.

Mornings fra København. Får vel snart bevege oss ned til frokost. Ingen konkrete planer før flyet går hjem i ettermiddag. Ha en fin dag

God morgen, igjen fra Lillestrøm. :) Fine turer med Lufthansa i går via FRA. Ut fra Porto var ekstra best da vi var veldig få foran og utsikten var flott hele veien i maksvær. Begge de store flyplassene i Paris ble sett pluss noen andre underveis som Luxembourg. Som når jeg er med småfly er det herlig å bare sitte og se hvordan landskapet forandres under. :)

Ganske hektisk på FRA med mye folk og omsider havnet vi en time i senator loungen hvor vi fikk sitte, første loungen var smekkfull! Kanskje fordi en lounge nærheten var stengt? Uansett to og en halv time sen ut ifra OPO føltes ikke så gale ut. Når vi først fløy var alt nogenlunde i rute, til og med gate i FRA ved ankomst og avgang. :) Slapp buss! ;)

Nå er det jobb i tre uker før hovedferien starter med to uker. Godt å ha det meste igjen! :) Så får man se hva man finner på. Her hjemme vil jeg prøve å få til en flytur med Tiger Mothen igjen. Omsider er visst riktige papirer kommet på plass der.

Ha en fin søndag alle sammen! I utlandet eller hjemme, eventuelt i lufta! :)

Noen bilder fra i går. Fra starten ut ifra Porto, franskekysten ved Biscaya, fra FRA, og litt utsikt hjemover. 20220702_083342.jpg20220702_093456.jpg20220702_115542.jpg20220702_115553.jpg20220702_121252.jpg20220702_142018.jpg20220702_142038.jpg20220702_145708.jpg20220702_150352.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Timisoara. En jobbreise hit ble strukket med en ekstra dag. Det er kokvarmt, og det er litt slitsomt å gå rundt i varmen. En litt søvnig, men hyggelig by. Retur til Warszawa vis MUC imorgen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra 4900
Øsende regn, pøsende regn. Jeg våknet her i Tvedestrand kl05.00 av et veldig regnvær, så opphold og yr om hverandre til det kom ett nytt voldsomt regnvær rett før 10. Om en time skal det slutte å regne og bli solskinn etter hvert. Etter som dagens vær stemmer med det yr meldte, tok vi en liten båt tur ut rundt øygruppa midt i fjorden i går, før vi plukket blåskjell og østers, som sammen med reker ble til en bedre middag. I dag skal vi surfe på nettet og finne noe å se på, på tirsdag og onsdag, på vei mellom Hirtshals og Calais, samt hva vi skal gjøre i England mellom Norges kamper i Fotball EM. Tour du France fra Danmark starter på TV2 kl 13 så det kommer jeg til å ha et halvt øye på, under nett-surfingen.
Ha en slapp og giddalaus dag du også

God morgen fra 36120. Leser litt bok og drikker kaffe, før vi skal ut og handle. Lokalbutikken stenger kl 13 så det er litt motsatt av hjemme.

Boka mi er forøvrig strålende. Hovedpersonen har nettopp blitt utvalgt av en AI forkledd som en ølboks. AI'en har ventet i millioner av år på å finne et individ med lav nok IQ til å ikke kunne misbruke kreftene dens. AI'en heter Skippy og vil på tur.

Dette blir bra!

Last edited:

Boka mi er forøvrig strålende. Hovedpersonen har nettopp blitt utvalgt av en AI forkledd som en ølboks. AI'en har ventet i millioner av år på å finne et individ med lav nok IQ til å ikke kunne misbruke kreftene dens. AI'en heter Skippy og vil på tur.

Dette blir bra!

Skjønner ingenting. Hva har Air India med dette å gjøre?!?

God formiddag fra Bergen. Her går det kun i sløving på sofaen og sport på TV, men noen må gjøre det også som kjent. Ferie fra litt ut i neste uke etter planen, og jeg ser at ferieværet er på plass....

G’moorgen fra 30040

God dag fra 450. Usikker på om jeg går av på 2050 og tar L13 eller på 2060 og tar L12, men målet er i hvert fall 0251 og en film om en som enkelte påstår ikke har left the building allikevel.

Forøvrig gjorde jeg ca. det samme i går, og endte på en restaurant jeg normalt ikke ville valgt (Salmon på Tjuvholmen), og havnet plutselig på nabobord med en tidigere sjef av meg. Var hyggelig det, altså :)

Ha en god en :)

G’moorgen fra 30040

Boka mi er forøvrig strålende. Hovedpersonen har nettopp blitt utvalgt av en AI forkledd som en ølboks.

Hadde de ølbokser for millioner av år siden? Makan!

Last edited:

God efta fra Lillestrøm! :)

Her sitter man og lurer på tur i slutten av juli kanskje. Men på Widerøes nettside er det problemer med å se reisedetaljer når man skal velge dato og tid. Kjekt å vite eventuelle mellomlandinger og flybytter for eksempel.
Noen Widerøe folk her som har en løsning?

Liten søndagstur ble gått i dag.

God kveld! :) 20220703_131207.jpg20220703_131414.jpg20220703_131509.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Åpenbart. Det er vistnok en optimal fasong for å skjule masse. Ifølge Skippy, altså.

Skål!

55ce9766d8858b90c2c958aeeae0efd2.jpg

Har med Hansa til Frankrike?

Ellers god kveld fra et tog. Filmen om Elvis anbefales. Colonel Parker var forøvrig en slu jævel. Olivia Tjuvholmen var tomme for mozarella, så det ble blekksprut, og jeg klarte indirekte å sørge for at treåringen til kompisen min fikk en kul i hodet.

Traff også på en slektning av elefanten som jobbet som dørvakt:

30884ceaf23ee6d20c9cdce26f05c348.jpg

Hei fra Pasadena Yacht & Country Club. 50 timer ble turen og allerede så er det verdt det. Tok med eldste arving til Tampa AirPort i dag tidlig og var ganske bestemt. Hadde dobbeltbooket med Enterprise og Avis, og gikk bort til Sixt og så, gi meg fet bil i 25 dager og da ikke til 86.000 som hjemmesiden deres prøver på. Den gikk kjapt og jeg sa de fikk ert minutt. Da la de inn BMW X1 og oppgraderte den umiddelbart til X7 (min drømmebil og forrige bil i 2019 ferien). Skulle ned og hente den og den var faktisk borte. (Murphys ferie fortsetter??) Det ble såpass rart vi lo og de "oppgraderte" meg mente de til en elefant av en Infiniti QX80 V8 som selv i Dubai er innafor. Off The record helt fantastisk. De ga ytterligere rabatt når jeg fortalte mitt syn på asiatiske biler og har satt oss på venteliste på første ledige X7. 21.000 nok for disse beistene i 25 dager er faktisk hyggelig i disse dager.

Reiseforsikringen ble fort maxet på Macys da klærne til detter uheldige skulle erstattes og nå koser far seg i baren ved bassenget med ei real Blue Moon. Huset er forøvrig helt innafor og man føler seg fort hjemme.

Krabbebein om 3 timer :-)

A56705F6-C8B3-40EA-A449-639F382547EB.jpeg

Back