Gleder meg til RIAT

Da har du absolutt noe å glede deg til, bare husk at airshows her i landet aldri vil bli det samme etter å ha opplevd RIAT ;)

Da har du absolutt noe å glede deg til, bare husk at airshows her i landet aldri vil bli det samme etter å ha opplevd RIAT ;)

Hehe etter at jeg var på det vannvittig store flyshovet på Gardermoen i 1994, har ingen noen sinne vært i nærheten av det enn så lenge. Det var der vi fikk disse Formasjonsteamene: Red Arrows, Frecce Tricolori, Patroullie Suisse, Patrouille de France, Russian Knights og Grashoppers. Pluss stort sett det meste av soloteam som fantes.

Ja da har bilett dumpet ned i postkassa mi. Fant ut jeg skulle gjøre litt mer ut av det. Så har kjøpt meg plass på Aviation club. Med privat tribune, hage og serveringstelt. Og lunch innkludert i prisen. Kommer uansett ikke til å gå så mye rundt da jeg er mest opptatt av å se flying display. Gjør muligens et unntak for B52 og C5. Da dette er fly jeg aldri har sett. De fleste andre intresante på static har jeg sett på static tidligere. Men for se.

Ellers ser jeg at Saudi Arabias flyvåpen stiller med sitt formasjonsteam. Saudi Hawks.

Det gjelder å ha kontaktene sine i orden ;)

Neida, det ble avslørt på gårsdagens "media launch" av Time Prince, som for tiden er director for RIAT. De skal også være oppført på listene som FRIAT-medlemmer har tilgang til, disse er som oftest bedre oppdaterte enn det de offentlige listene er.

Visstnok skal det ha kostet RIAT svært mye penger å overtale Ukrainerne til å komme til RIAT, men jeg vil si at det var money well spent, selv om det bare er static ;)

Det gjelder å ha kontaktene sine i orden ;)

Neida, det ble avslørt på gårsdagens "media launch" av Time Prince, som for tiden er director for RIAT. De skal også være oppført på listene som FRIAT-medlemmer har tilgang til, disse er som oftest bedre oppdaterte enn det de offentlige listene er.

Visstnok skal det ha kostet RIAT svært mye penger å overtale Ukrainerne til å komme til RIAT, men jeg vil si at det var money well spent, selv om det bare er static ;)

Tusen takk.

Kjenner du til flere fly enn de som pr dato står på de ofisielle listene?

Su-27 og IL-76 fra Ukraina er bekreftet som static. Synd Flankeren ikke skal fly, but still awesome!

RIAT er overvurdert, SU-27? pffff, se på MAKS 2011

For the first time Russian PAK FA fighter of the Fifth generation will take part in the flight program

http://www.aviasalon.com/en/static/page/flight_program.html

+ PAK FA - F
+ A380
+ An-225 Mriya
+ Rafale - F - FR
+ C-27 - F - IT
+ C-5 Galaxy - S
+ A-10 - S
+ B-52

GLEDER MEG TIL MAKS :D

Hehe, ikke så rart med russiske maskiner på et airshow i russland da ;)

Håper bare at Radom klarer å få lokket til seg noen russere i august jeg :)

Hehe, ikke så rart med russiske maskiner på et airshow i russland da ;)

Håper bare at Radom klarer å få lokket til seg noen russere i august jeg :)

Ikke sikkert, men jeg tror noe kommer av dette ;) Fire dager i Radom, Maks, Axalp og AirPower fete år :)

Det hørtes slett ikke dumt ut. Blir bare Radom på meg i år, så krysser fingrene for at det kommer noe morsomt, selv om jeg egentlig er fornøyd med det som er bekreftet allerede, MiG-29 og Su-22 i lufta er grunn god nok til å ta seg en tur til Polen ;)

Beklager avsporingen, men hvor skal du overnatte i Polen, Jerry? Sliter litt med å finne overnattingssteder nær Radom. Har booket et hotell som ligger rundt en times kjøring unna, men skulle gjerne ha funnet noe nærmere.

Nå ser jeg på News en meget gledlig overraskelse. Vulcanen kommer for å fly. Et fly jeg aldri noen sinne har sett live kun på film og TV.

Foreløpig står den kun på nyheter.

And so it begins. RIAT oppdaterer med hvilke fly som har ankommet på Facebook, så langt er en Hercules fra Jordan og en fra Saudi Arabia på plass, i tillegg til Saudi Hawks.

Back