• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad torsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken på Ris. Litt bedre så satser på en tur opp til toppen av byen. Fin fredagsfølese for i morgen skal det toges østover til Øst Europa. Men først litt mere kaffe og noen flere nyheter fra inn og utland. Fredagsfølese betyr også sjømat fra gutta på Vinderen…så da er det vel bare å nyte i vei.

Gjesp fra Tønsberg. Hjemme med minstemann som hoster seg gjennom natten med sår hals. Tror kanskje jeg satser på en powernap samtidig som han i formiddag...

God dag fra Chiang Mai. Siste dag med håndverkere i huset. Væromslag i går ettermiddag og noen friske regnbyger i løpet av natta. Så en meget behagelig dag i dag med bare 25˚C ++ og god luftkvalitet. Har svigermor på besøk et par dager, så ingen store utskeielser. Men ble en tur på blues bar etter middagen i Lofoten i går😀 Ha en finfin torsdag!

IMG_2960.webp

God morgen fra kontoret. Får vel kontorere litt, før egne og andres barn skal kjøres med bagger og køller til en hockeyhall. Dessuten ryktes det at det dukker opp noen ekstra barn rundt middagsbordet i dag også. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. Deilig å være hjemme igjen.. Sover ganske mye bedre i sengen hjemme en Stordalen sine senger. Mye artig på desken i dag og merkelig at denne uken også snart er over.

God formiddag fra kontoret på Forus. Med alle møtene og kjøringen er det smått utrolig at jeg rekker innom. Og helgen nærmer seg med stormskritt...

God torsdag fra Athen!

Her er det 17’C og skyfri himmel! Dags for hjemreise via CPH i dag. Det er en tid for alt. Smidig å kunne spasere 5 minutter fra hotellet og ta samme metrolinje fra Syntagmaplassen og helt ut til flyplassen. Det er riktignok litt trengsel mellom stoppene her i sentrum, men det er både sjarmerende og interessant å oppleve athenernes hverdagsliv.

For oss som ikke har en viktig jobb å gjøre, men kan vandre fritt rundt i byen på lykke og fromme, så er 3 netter her nede lenge nok. Jeg synes det er passende å reise hjem mens jeg ennå kunne ønske å vært en dag lenger og håper å kunne komme snart igjen.
Det er alltid interessant å vandre rundt i smågatene mellom Syntagma òg Monastiraki. Hver gate så unik og spennende både på dagtid og kveldstid med masse ulike lukter og synsinntrykk. Veldig stimulerende! Fascinerende hvor godt grekerne tar vare på byen sin. Hver dag både koster og spyler butikkeierne fortauet utenfor butikken sin og jevnlig spankulerer katter med årvåkne blikk fortauet så her finnes hverken rotter, mus, kakerlakker eller maur.
Og i en verden der det er ‘America First’ og enhver er seg selv nærmest, er det forfriskende å se hvor ekstremt løsningsorientert grekerne er og snur seg fort rundt og stiller opp og fikser for andre. Herlig å se at dette er en naturlig og integrert egenskap i deres kultur.

Nå hjem til norsk kultur! Ha en fortsatt fin torsdag!

Attachments

• IMG_4503.webp
    IMG_4503.webp
    69 KB · Views: 11
  • IMG_4504.webp
    IMG_4504.webp
    18.3 KB · Views: 11
Tralla-la .. Her er morgentur unnagjort, og kaffe og bakverk er på plass. En 'tornado watch' er i effekt, men det skal bare være mens en liten (men kraftig) front passerer.

Bensinprisen er opp mellom 75c og en dollar siden Pedo Prez iverksatte siste distraksjon, men har fortsatt trekvart tank siden fra før stigningen. Men det er jo ingenting som å blåse i filler et par oljetankere for å 'fyre opp' markedet enda mer ..

Forøvrig er det akkurat 2 år siden - på timen - jeg satte meg ombord i denne torturmaskinen på vei mot en militærbase nær den kanadiske grensen ...

IMG_0990.webp

Hællæh fra Hong Kong. Kom meg omsider avgårde med CX. Skulle ta meg en mikro nap før middag i sted men de har laget lys-dinosaurus-park utenfor og spiller kjenningsmelodien til Jurassic Park så det suser. Muligens for å ønske Godzilla velkommen. Han er jo litt stamgjest her. :)

1000029520.webp

Nå er det en stor bone in pork chop, et par øl og så køya. Har hatt episk jetlag denne turen.

Men én ting har jeg å si - Australia ass'. Har hverken sett Ken Guru eller andre fyrer. Men hatt masse jobbtreff med sjukt sarkastiske flotte folk og lært at det er like mange måter å si "mate" på som det er å si Kari Bremnes. Evt enda fler.

Ha en best.... torsdag? Samme f**n så lenge den er best

Back