Glad torsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Snø-snø-snø! Bakken er blitt hvit og straks ble det lysere og lettere ute. Værmeldingen melder om noen få kuldegrader de neste dagene, noe som er et godt tegn for oss som er mer glad i snø enn i regn om vinteren!
Mon tro, er det dette EB tenker på når han snakker om hvite dager? ;)

G'morgen fra Det Store Utland. Her meldes det om 7 grader og dagen byr visst paa opptil flere timer med sol!

Soepla er satt ut, naa skal guttungen vekkes og saa er vi igang som vanlig ... Snart jul!

Dårlig gjort å skylde på moren din vil jeg si :old

Har jeg gjort det da? :8:

Vel, det som skjedde var at min mor skulle ut av bilen, og lot min høyre dør hilse på bilen ved siden av, som tilfeldigvis hadde en sjåfør inni seg da det skjedde. Begge parter tok det pent, og min mor har påtatt seg all skyld, og sagt seg villig til å betale for skaden, som var en bitteliten bulk, med en hvit stripe på seg. Liten nok til at jeg selv ikke ville brydd meg om det hadde vært på min bil, men ille nok til at jeg forstår det, spesielt mtp. at damen som eide den andre bilen nettopp hadde utrettet en drøss med slike småbulker, og hadde planer om å selge bilen.

Gooo morn fra Trondheim #2 igjen.....(må vel komme meg på nett tidligere enn zico77 fra nå av....:) )

Ja, det er bare å sove kortare -eller legge seg tidlegare ;) Eg er jo normalt på kontoret kl 0700...... ;)

Setevalg er foretatt for ettermiddagens flight over fjellet....

Attachments

• large_airplane_seating_chart.jpg
    large_airplane_seating_chart.jpg
    44.9 KB · Views: 117
God morgen fra vest...hvor det er kaldt....minus 5 og nydelig klar vaer....utmerket for test flygning og first flights ;-)

Setevalg er foretatt for ettermiddagens flight over fjellet....

Ser at de har satt meg på 2D på sete. Jeg sitter alltid på 1B :p

God formiddag fra Chicago. Her er man i kjempeform etter 10 timer på øyet. Billig sake tirsdagskvelden tok knekken på meg i går.. Laaaaaang flight SAN-ORD og rett på jobb etter :rolleyes: Etter jobb var det rett i koma i går..

Bare noen få plussgrader i dag, men Starbucksen er varm, Sinatra er valgt på XM og det er kun to kontordager til det er juleferie!

Jeg hadde faktisk en flott tur med SAS og LN-RRA i formiddag. Flott crew, og helt tilfeldig - etter en diskusjon med check-inagenten om hva man kan gjøre med en e-ticket, og hvorvidt jeg skulle til ARN eller OSL - fikk jeg sete 11F. Vurderte å be ham bytte det til aisle - men det viste seg å være vindu på nødutgangen - og det ble en fin flight med utsikt til en pen winglet...

Til sengs tidlig - og opp en tur på OSL for å sende av gårde noen passasjerer i morgen tidlig (eller var det natt?).

God kveld fra London! Etter et par dager på luftfartskonferanse har jeg bevilget meg 1 time i B747-400 simulator hos BA Flight Academy. Det braker løs om en drøy time. Nå får vi se om det likner på Precision Manuals sin add-on til MS Flight Sim....

Og hvor satte du deg da OJB...

På 1A som vanlig.
Jeg rappet til "mother and child" og ba dem holde kjeft...:D
Forøvrig en grei flight med Grimhild Viking med unntak av "let down" over Ryfylke 5-6-7000 ft høyde.
Her var det uvanlig kraftig turbulens i sørøst vinden som filleristet maskinen.
Skjelden å oppleve slik kraftig turbulens selv med vindretning fra sørøst som alltid skaper litt risting.

God kveld - en laaaang dag med litt rampe....geni-streker hos et par kunder samt et par salgsmøter etterfulgt av "faglig påfyll" i kveldinga (pinnekjøtt, øl og....*hikk*)

Her venter man på en telefon fra rørlegger for å få beskjed om når de dukker opp i dag for å gjøre siste finpussen på vårt nye kjøkken.

Er det dette dagsprosjektet Deres som trekker litt ut i tid? :D

Ha en god natt!

Internett kollapset på min jobb-PC da jeg sjekket OJBs seating. Huff da, ikke hans feil. Lutefisk på Lompa, ok, men noget fast og lite luta. For feige østlendinger. Men dog en del veldig mørkt øl og en artig diskusjon om personvern med fyr i Justisdept er jo bra..

Jeg kan rapportere om en meeeget hyggelig runde i simulator. Det ble chase the rabbit approach til JFK, 3 runder med take-off & landings på gammelflyplassen i Hong Kong, aborted take-off, missed approach med go around, instrument landing med low visibility, helt "manuelle" landinger (dvs. uten bruk av flight director - det meste foregik imidlertid med litt hjelp fra FD), og en rekke runder inn til LHR. Anbefales på det sterkeste!! Super co-pilot/onstruktør (som var ex-RAF Jaguar og Tornado pilot, B757/767, osv.).

Last edited:
Back