God morgen fra Hotel Magic, Solheimsviken i Bergen. Hotellet her er akkurat innen gangavstand fra sentrum, tar ca 20 min til Torgalmenningen. 9 år gammelt hotell som virker nytt og fint. Dog er rommene litte grann små. Det blir nok litt reiseplanlegging i dag. For 6-7 uker siden dukket Aero Mexico opp med ca 4000,- for billetten, fra Lima til Oslo, med 17 timer i MEX, mellom natt flightene. Så var billettene til den prisen borte i over 1 mnd. For 4 dager siden dukket de opp igjen, så da ble det bestilt. Varianten med bare 1:15 til flybytte i AMS kom på 4070kr så da ble det handlet raskt. Nå er de ikke lenger tilgjengelige ser det ut til. Dermed blir ferien på 46 dager, Avreise 30.12 og ankomst hjemme 13.02. Jeg økte nettopp kreditt grensen på Remember kortet, som jeg egentlig bare hadde for å betale for leiebil, men den ble da brukt opp. Nå er alt nedbetalt, så da kan jeg begynne å booke de resterende flightene. Latam har monopol over sydlige stillehav og til Påskeøya så der er billettene relativt dyre, men har ikke noe valg. SCL til LPB har direkte flighter bare 1 dag i uken, så det eneste som gjenstår er å bestemme seg for 36, 44 eller 50 timer i La Paz og dermed om det da blir 2 eller 3 netter i Lima. Får se om jeg får bestemt meg i løpet av dagen Jeg kan også se på hotell på Fiji og Vanuatu. Der er prisene ganske greie, mot Solomon Øyene der det kom på 2700 for 2 netter på Hotell Honiara. Vel i-Lands problemer som man sier, nå tenkte jeg meg en tur ut. Ha en god dag.
P.S. Hypern, kom deg til ett svømmebasseng med varmt vann, de er beste behandling for rygg vondt.