Glad torsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Soloppgang, kaffe og NRK Stor Oslo og fortsatt noen minutter til arbeidsdagen starter - kan jo ikke bli mye bedre enn dette. Satser på at minst et av dagens telefonmøter kan tas til fots utendørs. Ha en skikkelig bra torsdag!

Uvant å være tidlig ute. Ingen på Airportle engang ….

Regnet mesteparten av natten tror jeg. Snart avgårde til kontoret. Har endelig fått skikk på min nye laptop, alltid moro å være førstemann med nytt oppsett…. Som prøvekanin får man alltid et par overraskelser. Men nå burde det bli smooth for resten av gjengen neste uke.

Og vi kan gratulere Seattle Sounders med sitt første nordamerikanske Champions League mesterskap. Nesten 80.000 feirer på stadion i Seattle mens dette skrives.

Kjenner det skal bli godt å komme hjem, nå ja ….

Last edited:
Mornings fra Hvalstad. Hjemme med sykt barn, så her gjelder det fyre opp ymse skjermer. Men først får man se om det dukker opp noen på Teams fra både der pepperen gror og der kenguruene hopper. Ha en fin dag

Morn fra Forus. Dag 2 av 3 med jobb denne uken er i gang. Går for te i dag da halsen ikke spiller helt på lag. Ha en fin en!

Hei fra hjemmekontor. Jaggu er det et sykt barn her og huset fullt av håndverkere også..

Bare å sette i gang..

God morgen fra Kongsberg. Her startet dagen med blodprøvetaking på sykehuset i morges. Planen er å dra en tur til Notodden i dag og jobben der da det skal være et møte i matematikkgruppen. Jeg har ikke vært der på 8 mnd så det hadde vært kjekt om jeg får dradd dit. Men så "truet" legen når jeg snakket med han i går med at han kanskje ville ta en CT i dag litt avhengig av hva prøvene viser. Jeg krysser fingrene for at det ikke blir nødvendig, men vi får se. Intet alvorlig som er galt altså, men oppfølgingen er svært tett for tiden så er det noe som ikke er helt som det skal være setter de i verk tiltak med en gang. Formen kjennes forøvrig utmerket ut.

Og vi kan gratulere Seattle Sounders med sitt første nordamerikanske Champions League mesterskap. Nesten 80.000 feirer på stadion i Seattle mens dette skrives.

Skal innrømme at når jeg så FB posten din så tenkte jeg "ja, for de lot sikkert lag som ikke er fra ligaen i USA være med i det Nord Amerikanske mesterskapet..."

Men det gjorde de jo. Skepsis svelget og gratulerer!

Hjemmekontor her i dag. Muligens en liten runde henting og levering på bortekontor. Ellers lite planlagt

Ha en fjong dag.

God formiddag fra Forus II,
Første møter er allerede unnagjort i prosjektet. God framdrift.
Litt lunsj nå og en prat med gode kolleger.
Resten av dagen brukes til gjennomgang av leveransene våre i prosjektet som nå er noe mer utfordrende gitt den geopolitiske situasjonen.
I kveld er det tid igjen for ukas trim på hesteryggen.
Ha en fortsatt fin dag.

Morn fra Kolsås og sykt barn nr 3. Heldigvis godt sovehjerte så får gjort et solid innhogg i katalogen på HBO.
Blir vel å traske ned på biltema etterpå for å kjøpe en momentnøkkel og få strammet til hjulene på bilen korrekt.

Da ble der CT og ingen tur til Notodden i dag. Prøvene viste en klar bedring men de ville ta en CT for sikkerhets skyld. Ingen grunn til å klage på effektiviteten i dag. Legen ringte meg 1130 med beskjed om at jeg hadde fått time 1200. Siden jeg bor bare 5 minutters kjøring fra sykehuset passet jo det greit.

God ettermiddag har det blitt fra Oslo - skal ha kveldsvakt i dag. I går så ble jeg sendt i en evig loop for å bestille en anestisisykepleier til å legge inn en veneflon hos en pasient det var vanskelig å stikke på. Ja ring dette nummeret, nei det ekke mitt ansvar, ring anestisisykepleier dag ja vel ja . Ja ok . FIkk tilslutt tak i rette vedkommende med litt hjelp. Noen ganger så virker det litt som at man møter SAS Dennis i den andre enden i helsevesenet. Nei jeg er jo bare en assistent og lite annet så akkurat det er ikke helt min oppgave å bestille sånt.

Ha en fin dag uten å gå i evig loop.

Skal innrømme at når jeg så FB posten din så tenkte jeg "ja, for de lot sikkert lag som ikke er fra ligaen i USA være med i det Nord Amerikanske mesterskapet..."

Men det gjorde de jo. Skepsis svelget og gratulerer!

Haha .. ja, det er faktisk en ganske stor turnering.

About Concacaf

We are the Confederation of North, Central America and Caribbean Association Football (Concacaf). Concacaf is one of FIFA’s six continental confederations, servicing 41 Member Associations, from Canada in the north to Guyana, Suriname and French Guiana in the south.

Oppdaget akkurat at det fortsatt sto kake fra i går i kjøleskapet. O'lykke!

God ettermiddag har det blitt fra Oslo - skal ha kveldsvakt i dag. I går så ble jeg sendt i en evig loop for å bestille en anestisisykepleier til å legge inn en veneflon hos en pasient det var vanskelig å stikke på. Ja ring dette nummeret, nei det ekke mitt ansvar, ring anestisisykepleier dag ja vel ja . Ja ok . FIkk tilslutt tak i rette vedkommende med litt hjelp. Noen ganger så virker det litt som at man møter SAS Dennis i den andre enden i helsevesenet. Nei jeg er jo bare en assistent og lite annet så akkurat det er ikke helt min oppgave å bestille sånt.

Jeg har fått lagt inn uttallige venefloner siste året. Sykepleierne på avdelingen har ofte trøblet med å legge den inn og det har dermed vært behov for assistanse. På Kongsberg sykehus ringer de anestesi og etter kort tid dukket det opp en grønnkledd som presenterer seg som xxx fra Veneflonservice. Det virker som dette fungerer veldig greit her i allefall. På Riksen ringte de stort sett på akuttmottaket som ligger vegg i vegg med avdelingen. Det gikk også raskt og effektivt enten ved at en av dem kom bortom og jeg labbet over til dem. Det virker som det er gode rutiner på dette på begge disse sykehusene i alle fall.

God morgen fra Las Vegas. Siste hele dagen for min del her i dag, med hjemreise via LAX i morgen på en Bongo lignende booking, så det kommer nok til å gå fint. Resten av reisefølget drar i dag, så nå blir det noen timer med sosialisering før jeg får hive meg i andre aktiviteter. Det blir hockeykamper fra 4-9pm, så før det blir det andre sysler. Shopping eller gambling? Lite trolig det første kanskje. Må også skvises inn tid til en brunsj inni der. Slitsomme valg!

Jeg har fått lagt inn uttallige venefloner siste året. Sykepleierne på avdelingen har ofte trøblet med å legge den inn og det har dermed vært behov for assistanse. På Kongsberg sykehus ringer de anestesi og etter kort tid dukket det opp en grønnkledd som presenterer seg som xxx fra Veneflonservice. Det virker som dette fungerer veldig greit her i allefall. På Riksen ringte de stort sett på akuttmottaket som ligger vegg i vegg med avdelingen. Det gikk også raskt og effektivt enten ved at en av dem kom bortom og jeg labbet over til dem. Det virker som det er gode rutiner på dette på begge disse sykehusene i alle fall.

Ja nei de har gode rutiner på dette på Ahus også altså - var nok kanskje heller jeg som rota litt med hvem jeg ringte in the first place. Venefloner er en vanesak egentlig - legger man inn mye så blir man god på det - legger man inn en gang pr annethvert år så tja blir man ikke god på det. Anestesien gjør jo dette mye naturlig nok.

Veldig ofte når man flyttes over til sengepost har man en veneflon fra mottak med seg på kjøpet, og det at venefloner må byttes hyppig er ikke en greie lenger. Det viser seg at en veneflon kan brukes en god stund om alt ellers ser greit ut der den sitter.

Jaja var en rolig og grei kveldsvakt egentlig.

Back