Og vi kan gratulere Seattle Sounders med sitt første nordamerikanske Champions League mesterskap. Nesten 80.000 feirer på stadion i Seattle mens dette skrives.
Skal innrømme at når jeg så FB posten din så tenkte jeg "ja, for de lot sikkert lag som ikke er fra ligaen i USA være med i det Nord Amerikanske mesterskapet..."
Men det gjorde de jo. Skepsis svelget og gratulerer!
About Concacaf
We are the Confederation of North, Central America and Caribbean Association Football (Concacaf). Concacaf is one of FIFA’s six continental confederations, servicing 41 Member Associations, from Canada in the north to Guyana, Suriname and French Guiana in the south.
God ettermiddag har det blitt fra Oslo - skal ha kveldsvakt i dag. I går så ble jeg sendt i en evig loop for å bestille en anestisisykepleier til å legge inn en veneflon hos en pasient det var vanskelig å stikke på. Ja ring dette nummeret, nei det ekke mitt ansvar, ring anestisisykepleier dag ja vel ja . Ja ok . FIkk tilslutt tak i rette vedkommende med litt hjelp. Noen ganger så virker det litt som at man møter SAS Dennis i den andre enden i helsevesenet. Nei jeg er jo bare en assistent og lite annet så akkurat det er ikke helt min oppgave å bestille sånt.
Jeg har fått lagt inn uttallige venefloner siste året. Sykepleierne på avdelingen har ofte trøblet med å legge den inn og det har dermed vært behov for assistanse. På Kongsberg sykehus ringer de anestesi og etter kort tid dukket det opp en grønnkledd som presenterer seg som xxx fra Veneflonservice. Det virker som dette fungerer veldig greit her i allefall. På Riksen ringte de stort sett på akuttmottaket som ligger vegg i vegg med avdelingen. Det gikk også raskt og effektivt enten ved at en av dem kom bortom og jeg labbet over til dem. Det virker som det er gode rutiner på dette på begge disse sykehusene i alle fall.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.