Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Mulig vi må på ny norgestur snartGooood Tisdag!
Överlevde mina första kilometrar på två hjul igår, sh*t, I'm hooked! Solen skiner och det gan bli en bra dag i Göteborg idag. Ikväll blir det vin med några ex kollegor från ett större flygbolag i Skandinavien.
Endelig foran pcn, glemte jakkene til ungene i mårrest, så da fikk jeg og vofs en god 7km sykkeltur for å levere de. Fikk fanget en ny pokem...fugl underveis, med MerlinID, en Sivspurv! Samme strålende sola som i Stavangær, også kaldt her nede. Cetrizinen virker sånn passe, så bjørka koser seg selv om temperaturen lå rundt null i natt.
Den nye kaffekverna og "gimmicken" som fulgte med, en pour-over-kaffe-greie skal prøves ut på nytt igjen, første forsøk var en sinnsykt tynn kaffe... I følge BA må jeg ha mer kaffepulver, så da prøver vi dét.
Det kan også være du maler for grovt, og burde vært finere grad?
Og uten være lege, ekspert eller noe som helst annet enn en "bruker", så er jo ikke akkurat Cetrizin (Zyrtec) det nyeste der ute. Selv byttet jeg fra det til feksofenadin (Telfast) for over 15 år siden og mine symptomer på både bjørk og gressallergi er nå redusert med 95%. Derimot hadde de liten effekt på hest, men de er enklere unngå
Ikke sikkert det funker for deg, men er såpass mange forskjellige antihistaminer på markedet at når en variant ikke funker, så ville jeg vurdert bytte
Enkelte leger er litt late når de veit det finnes ting som kan kjøpes uten resept som kan hjelpe litt på. Man har jo hørt om tilfeller hvor potensiell alvorlig sykdom har blitt oversett fordi det er bare å ta en Paracet... Uansett når de reseptfrie alternativene ikke funker så bør de se på andre ting. Jeg har nå uansett en fastlege som heller sjekker opp ting litt for mye enn litt for lite og fornøyd med det.Godt tips, det skal jeg teste. Foreløpig har jeg hatt den på mellomgrovt. Får klikke noen klikk til høyre, for dagens med mer pulver var kun marginelt sterkere. Jeg er også en sånn kaffedrikker som drikker svart-svartere-svartest uten melk og sukker eller noe. Det skal være olje. Ish.
Takk for tips, dette er første året jeg tar de. Ser at Telfast er reseptpliktig, får spørre allergilegen hvorfor de bare tipser om de reseptfrie alternativene framfor ting som kan hjelpe![]()
God formiddag fra Forus. Ungene er glade og fornøyde med at bonden har sluppet ut sau og lam som nå kan observeres fra stua. De tellte sågar 12 lam.
Nesen har det så langt ganske greit, men jeg bør nok ta en svipp innom apoteket for en nesespray (dymista) som har vist seg å fungere for meg når plantene sprer sine frø. Zyrtec gjorde absolut niks og nada da jeg prøvde det for en del år siden. Men slikt er jo litt interessant med legemidler: alt virker ikke på alle....
God formiddag fra Forus. Ungene er glade og fornøyde med at bonden har sluppet ut sau og lam som nå kan observeres fra stua. De tellte sågar 12 lam.
Nesen har det så langt ganske greit, men jeg bør nok ta en svipp innom apoteket for en nesespray (dymista) som har vist seg å fungere for meg når plantene sprer sine frø. Zyrtec gjorde absolut niks og nada da jeg prøvde det for en del år siden. Men slikt er jo litt interessant med legemidler: alt virker ikke på alle....
Good day fra Forus. Nydelig vær her i sør-vest. Travel start på dagen her og ingen kjedelige øyeblikk så langt i dag. Men nå fikk jeg endelig tid til å ta en liten surferunde.
Siden vi har barnefri hver tredje tirsdag blir det datenight med kona i kveld. Det er lovet en bedre middag når jeg kommer hjem. Vurderer å åpne en vinflaske...
Ha en fin dag forumister.
Pris deg lykkelig, vi har hatt én barnefri dag og natt på 6 år.

We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.