• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad tirsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken hjemme på Ris. Snart ut døren for å spise frokost med mannen som har overnattet på Lysebu. Ute synger fuglene og det er grønt løv på på trærne…du vet du er voksen når du gleder deg over slikt. Nyt i vei.

God morgen fra en drosjebil på vei til Gardermoen. Blir noen tettpakkede dager i Bergen. Blir favoritt-hotellet og kanskje noen nye favoritter på matbiten også. Meldt 14 og strålende sol så da er det fare på Fløien med en iskald på ettermiddagen.

God morgen fra Hvalstad. Får vel snart komme oss ut av huset. Podcasting og fotballkamp for et av barna i kveld. Ha en fin dag.

God morgen fra Forus. Siden Kolumbus varsler 1t13 min for å komme seg til Tananger blir det Taxifiks og 13 min tur. Lenge siden sist, men igang igjen med å gjøre ting jeg ikke kan. Heldigvis er det en myk start også tror jeg at tingene jeg ikke kan ikke er sååå vanskelige sammenlignet med ting tidligere i karrieren.

Morn fra Tønsberg. Her får man lov til å være hjemme med minstemann i dag, som er teknisk sett syk men ikke overdrevent pjusk. Meteorologisk institutt melder om 17 grader og sol så man klarer kanskje å få det virkelig så hyggelig.

Gooood Tisdag!

Överlevde mina första kilometrar på två hjul igår, sh*t, I'm hooked! Solen skiner och det gan bli en bra dag i Göteborg idag. Ikväll blir det vin med några ex kollegor från ett större flygbolag i Skandinavien.

God morgen fra Bergen.

Nattesøvn er ikke alltid like lett å få sammenhengende. Så litt slumre tjeneste blir det mens man venter på Skeidar sin hjemlevering som skal være her før kl 15.

Hvorfor er det en 747F parkert på Flesland??

Gooood Tisdag!

Överlevde mina första kilometrar på två hjul igår, sh*t, I'm hooked! Solen skiner och det gan bli en bra dag i Göteborg idag. Ikväll blir det vin med några ex kollegor från ett större flygbolag i Skandinavien.
Mulig vi må på ny norgestur snart 😁

God morgen fra solskinnet i Stavanger. Nyter en kaffepause ute på trappa før jeg går inn til PC-en min igjen og litt gjennomgang av tilbakemeldinger og kommentarer fra min første fagfellevurdering. I kveld skal det grilles hos naboen.

Endelig foran pcn, glemte jakkene til ungene i mårrest, så da fikk jeg og vofs en god 7km sykkeltur for å levere de. Fikk fanget en ny pokem...fugl underveis, med MerlinID, en Sivspurv! Samme strålende sola som i Stavangær, også kaldt her nede. Cetrizinen virker sånn passe, så bjørka koser seg selv om temperaturen lå rundt null i natt.

Den nye kaffekverna og "gimmicken" som fulgte med, en pour-over-kaffe-greie skal prøves ut på nytt igjen, første forsøk var en sinnsykt tynn kaffe... I følge BA må jeg ha mer kaffepulver, så da prøver vi dét.

God morgen fra Lysaker, kontordag med endel intervjuer og div planlegging for utenlandstur. Lysakerelven begynner å bli flomstor og det grønnes på trærne. Vår!

Endelig foran pcn, glemte jakkene til ungene i mårrest, så da fikk jeg og vofs en god 7km sykkeltur for å levere de. Fikk fanget en ny pokem...fugl underveis, med MerlinID, en Sivspurv! Samme strålende sola som i Stavangær, også kaldt her nede. Cetrizinen virker sånn passe, så bjørka koser seg selv om temperaturen lå rundt null i natt.

Den nye kaffekverna og "gimmicken" som fulgte med, en pour-over-kaffe-greie skal prøves ut på nytt igjen, første forsøk var en sinnsykt tynn kaffe... I følge BA må jeg ha mer kaffepulver, så da prøver vi dét.

Det kan også være du maler for grovt, og burde vært finere grad?

Og uten være lege, ekspert eller noe som helst annet enn en "bruker", så er jo ikke akkurat Cetrizin (Zyrtec) det nyeste der ute. Selv byttet jeg fra det til feksofenadin (Telfast) for over 15 år siden og mine symptomer på både bjørk og gressallergi er nå redusert med 95%. Derimot hadde de liten effekt på hest, men de er enklere unngå :p

Ikke sikkert det funker for deg, men er såpass mange forskjellige antihistaminer på markedet at når en variant ikke funker, så ville jeg vurdert bytte

Det kan også være du maler for grovt, og burde vært finere grad?

Og uten være lege, ekspert eller noe som helst annet enn en "bruker", så er jo ikke akkurat Cetrizin (Zyrtec) det nyeste der ute. Selv byttet jeg fra det til feksofenadin (Telfast) for over 15 år siden og mine symptomer på både bjørk og gressallergi er nå redusert med 95%. Derimot hadde de liten effekt på hest, men de er enklere unngå :p

Ikke sikkert det funker for deg, men er såpass mange forskjellige antihistaminer på markedet at når en variant ikke funker, så ville jeg vurdert bytte

Godt tips, det skal jeg teste. Foreløpig har jeg hatt den på mellomgrovt. Får klikke noen klikk til høyre, for dagens med mer pulver var kun marginelt sterkere. Jeg er også en sånn kaffedrikker som drikker svart-svartere-svartest uten melk og sukker eller noe. Det skal være olje. Ish.
Takk for tips, dette er første året jeg tar de. Ser at Telfast er reseptpliktig, får spørre allergilegen hvorfor de bare tipser om de reseptfrie alternativene framfor ting som kan hjelpe >:(

Godt tips, det skal jeg teste. Foreløpig har jeg hatt den på mellomgrovt. Får klikke noen klikk til høyre, for dagens med mer pulver var kun marginelt sterkere. Jeg er også en sånn kaffedrikker som drikker svart-svartere-svartest uten melk og sukker eller noe. Det skal være olje. Ish.
Takk for tips, dette er første året jeg tar de. Ser at Telfast er reseptpliktig, får spørre allergilegen hvorfor de bare tipser om de reseptfrie alternativene framfor ting som kan hjelpe >:(
Enkelte leger er litt late når de veit det finnes ting som kan kjøpes uten resept som kan hjelpe litt på. Man har jo hørt om tilfeller hvor potensiell alvorlig sykdom har blitt oversett fordi det er bare å ta en Paracet... Uansett når de reseptfrie alternativene ikke funker så bør de se på andre ting. Jeg har nå uansett en fastlege som heller sjekker opp ting litt for mye enn litt for lite og fornøyd med det.

God dag fra Oslo - kveldsvakt venter, men har ikke ligget på latsiden heller, sendt avgårde noen eposter her og der om div. Så nå tenker jeg snart å gå ut en tur i finværet.
Have a nice one.

God formiddag fra Forus. Ungene er glade og fornøyde med at bonden har sluppet ut sau og lam som nå kan observeres fra stua. De tellte sågar 12 lam.

Nesen har det så langt ganske greit, men jeg bør nok ta en svipp innom apoteket for en nesespray (dymista) som har vist seg å fungere for meg når plantene sprer sine frø. Zyrtec gjorde absolut niks og nada da jeg prøvde det for en del år siden. Men slikt er jo litt interessant med legemidler: alt virker ikke på alle....

God formiddag fra Forus. Ungene er glade og fornøyde med at bonden har sluppet ut sau og lam som nå kan observeres fra stua. De tellte sågar 12 lam.

Nesen har det så langt ganske greit, men jeg bør nok ta en svipp innom apoteket for en nesespray (dymista) som har vist seg å fungere for meg når plantene sprer sine frø. Zyrtec gjorde absolut niks og nada da jeg prøvde det for en del år siden. Men slikt er jo litt interessant med legemidler: alt virker ikke på alle....

Ja hvordan legemidler funker er ganske komplisert. Det er også veldig individuelt hvor mange bivirkninger folk får. Og særlig opiater ser man dette på. Hos noen må man opp på ekstremt sterke doser for å ha effekt. Mens andre går rett i bakken på 5 mg kapsel Oxynorm og spyr nærmest med en gang (kvalme og oppkast er vanlige bivirkninger) . Men her har det mye med toleranse å gjøre også da, dette er medisiner man lett kan bli avhengig av, ved første gangs bruk kan det jo ha litt samme effekt hos noen som bruker snus første gang.

Good day fra Forus. Nydelig vær her i sør-vest. Travel start på dagen her og ingen kjedelige øyeblikk så langt i dag. Men nå fikk jeg endelig tid til å ta en liten surferunde.
Siden vi har barnefri hver tredje tirsdag blir det datenight med kona i kveld. Det er lovet en bedre middag når jeg kommer hjem. Vurderer å åpne en vinflaske...

Ha en fin dag forumister.

Nesespray har null effekt her, er man "for allergisk" må du på du på tabeletter...

Good day fra Forus. Nydelig vær her i sør-vest. Travel start på dagen her og ingen kjedelige øyeblikk så langt i dag. Men nå fikk jeg endelig tid til å ta en liten surferunde.
Siden vi har barnefri hver tredje tirsdag blir det datenight med kona i kveld. Det er lovet en bedre middag når jeg kommer hjem. Vurderer å åpne en vinflaske...

Ha en fin dag forumister.

Pris deg lykkelig, vi har hatt én barnefri dag og natt på 6 år.

G'moorgen fra SC .. Ikke like kjølig som i går, men fortatt ikke t-skjortevarmt.

Stor kok bikkjemat er på. De skal på 'feriekoloni' neste uke, så da må fryseren fylles. Og ikke bare bikkjene, men også Svigerbeistet skal på 'feriekoloni', så da blir det en tur til kysten for oss andre. Blir deilig med litt avveksling.

20 år siden det gikk mot slutten på Ft Drum.

P1010153.webp

Back