• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad tirsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Solen skinner, fuglene synger og jeg er klar for en ny arbeidsdag. Prosjektet med å gjøre EB mindre (i vekt og fuktighet) fortsetter i ettermiddag. Ha en sprekere tirsdag du også...

God morgen fra Forus! Gullfint vær ute i dag, ikke et vindpust! Lite trafikk på vei til jobb! Kan en få en bedre start på dagen? :p

Vel, da var det kaffe og litt forum før jobben må fortsette!

Ha en strålende dag forumister! :)

Etter tolv timer på hodeputen tror jeg jeg er repaired og klar for eksamensuke... Ha en strålende dag, alle sammen!

God morgen fra Oslo. Begynte dagen med en liten overlagt forsovelse og det blir å outsource frokosten idag. Blir å produsere endel grafer og kakediagrammer på jobben idag og så blir det en tur til Sats ikveld, mens pizzadeigen hever. Må jo få brukt opp endel av ingrediensene jeg kjøpte på Fromagerie i helgen :D Ha en fin dag

God morgen fra Oslo!

Været ser ut til å bli fantastisk i dag! Dagen tilbringes på FBU på kurs nå og, bare 10 dager til Graduation nå!

Ha en flott dag folkens!

God morgon frå Trondheim!

Fortsatt skya og dårleg ver her i bartebyen. Regn har me og. Mine oppgåver er dog fortsatt innandørs, så her skrider eg til verket ;)

Ha ein fin dag alle saman!

Jeg konstaterer at det er morgen! Om den er god er en annen skål!
Dagen startet forøvrig allerede med revelje kl 0440, og det må til dersom jeg skulle rekke min 0620 avgang, altså nattflyet, til CPH. SE-DIC tok oss til CPH med kun 45 pax ombord. Har nok ikke flydd denne maskinen før. Men SAS sine MD'er har jeg alltid hatt som en favoritt. Varme rundstykker med pålegg ble servert ombord. Purseren hevet litt på øyebryna da han kom rundt med kaffe på tralle og jeg lurte på om han hadde glemt å sette cognac og likør på vogna si! :colgate:

Nu har jeg innlogert meg i Scandinavian lounge hvor SAS spanderer frokost og cola. Boarding igjen kl 0800 for en 35 min flight sør-litt-vest-over. Heldigvis ikke så lange turen i disse små-jettene!

Snart blir det båttur, og været er fint. Jeg har mye å gjøre og rekker vel knapt å nyte noe som helst! Som de sier i Stavation: E de løje eg drikke? :drunk:

Litt uvant disse eple tastaturene i CPH. Man må nok helst være full for å bruke disse. En rakker har byttet om på æ og ø tasten. Er det bare for å plage oss gull-pax'en mon tro? Hmmm, tror jeg får stikke bort på buffetten og se om de har fått satt ut brennetrevinet!

Talas!!

BF:ool2

God morgen - her blir det full fart i noen kundemøter på morgenkvisten, deretter kanskje det blir tid til en flytur. Ha en fin dag!

BF: av en eller annen grunn har danskene omvendt plassering av Æ og Ø på tastaturet...

Glad morgen fra Asker. Bare to dager igjen av pappapermen, og FOR en måte å avslutte på! Strålende sol og god temperatur allerede. Blir nok å tilbringe det meste av dagen ute i hagen i dag, og svært lite ved et tastatur. Ha en flott dag forumister!

Nok en natt med dårlig søvn, men man kom seg iallefall opp i rimelig tid. Kaffekoppen og avisene er unnagjort, og nå venter en enkel frokost.
Senere skal delene fra det første garderobeskapet som er demontert, bæres ut. Det andre tar jeg og demonterer i neste uke. Så kan Søppeltaxi komme og hente.
I kveld blir det nok en tur til Schrøder i hyggelig selskap.
Ha en fin dag.

God formiddag fra departementet. Vært her siden kl. 07.00. Stort tidspress i prosjektet, men foreløpig er jeg i rute ift. den meget stramme milepælsplanen. Ha en fin dag!

Og mens de fleste hilser tirsdagen velkommen er det snart på tide for meg å ta kveld. Regnet har i det siste kommet i både bøtter og spann, men av en eller annen grunn regner det aldri når jeg er utendørs... Er det ikke vanligvis motsatt? :8:

Ellers begynner jeg etterhvert å bli ajour med ting etter at jeg formaterte PC-en for halvannen uke siden.

God formiddag! Det ble en liten divertion i morgentimene, et ærend måtte unnagjøres. Ny fin dag, med møter og greier, for ikke å glemme Schrøder og ett av ukas høydepunkter :D

God formiddag fra Mosjøen avd. WIAS.
Overskyet og 11 grader og arbeidsdagen er inne i kaffekopp #4 :)
Sirkus i går, så jeg har fått overdose med klovner, elefantbæsj og gummimenn for lange tider ^_^

E!

God dag fra Lilletorget. Fikk akkurat en takkemail fra AirBerlin som takket for at jeg hadde rost dem. Eller driver jeg å sjekker ut om jeg kan få lånt meg en leilighet i Varna for en uke, som første del av Bulgaria-ferien. Dette i stedet for hotell. I går kom jeg tilfeldigvis over en stor annonse i DN. Blir nok litt for dyr for en singel mann. Men man kunne hatt mange på besøk, i hvert fall. Skulle gjerne hatt denne selv:

http://www.lilleparadis.no/

Solen skinner ikke her i Alpharetta, men det skal ikke vaere lenge foer naa ... meterolygene har gaatt fra ekstremvaer til regn til regnbyger de siste dagene uten av vi har sett saa mye som en regndraape paa flere dager, saa kredibiliteten til den yrkesgruppen er p.t. lik null.

Ny WIAS-dag venter, men foerst maa familien sparkes igang.

God ettermiddag fra BOO. Deilig og rolig dag her oppe med vårvær. I dag har jeg bestått båtførerprøven, så vurderer å bytte brukernavnet mitt til "Skipper LN-AØR." ;) Ha en fin dag videre folkens!

God morgen fra Hurricane, Utah, USA

Her blir et i dag 33 grader og deilig vær. Vi setter nesen mot Salt Lake City idag hvor det er betydelig kaldere (17-20 grader). Ser at været i Oslo-området ikke er så verst de neste dagene heller. 17. mai ser ut til å bli pent. Det er bra for da lander vi i Norge igjen.

God dag fra Sandvika,
Første økt av arbeidsdagen er gjort unna. Tiden går fort i et spennende og trivlig prosjekt.
Startet dagen hjemme i Tananger i flott mai-vær allerede kl05.30.
Man blir lett til sinns når solen skinner allerede på denne tiden.
SK4002 og LN-RPH over fjellet i morges.Nydelig vær over det hele syd for Hallingskarven idag. Snøen begynner i minke i høyfjellet , men det er fortsatt is på de fleste fjellvannene.
Hovden har fått sommerføre , isen har begynt å smelte på Møsvatn. Vestsiden av Gaustatoppen lite snø igjen så her har det vært varmt i en periode.
Grønnere i sørvest enn her østpå.
I klarværet fikk jeg tatt noen images som vedlegges til almen beskuelse.
Som man kan se så vokser et av Norges største industri områder videre i Tananger. Her er regionens nest største arbeidsplass .
Flytoget stoppet på Skøyen idag så det ble buss videre til Sandvika ,men det gikk greit og forårsaket ikke mange minutters forsinkelse.
Panikken lyste i øynene på frustrerte hovedstads innbyggere som forsøkte å praje et flytog som snudde på Skøyen tilbake til OSL for å få det til å gå videre til Drammen!
Forstår frustrasjonen til folk som opplever togkaos både titt og ofte , men det vittig å se hvordan folk oppfører seg i denne situasjonen.
Vel vel, livet går videre med og uten tog.
I kveld blir det i alle fall Schrøder i godt selskap.
Ha en fin dag alle.

Attachments

• DSCN6258.JPG
    DSCN6258.JPG
    78.4 KB · Views: 76
  • DSCN6261.JPG
    DSCN6261.JPG
    84.4 KB · Views: 71
  • DSCN6264.JPG
    DSCN6264.JPG
    101.2 KB · Views: 71
  • DSCN6268.JPG
    DSCN6268.JPG
    94.6 KB · Views: 73
  • DSCN6271.JPG
    DSCN6271.JPG
    90 KB · Views: 71
  • DSCN6273.JPG
    DSCN6273.JPG
    84.7 KB · Views: 9
  • DSCN6282.JPG
    DSCN6282.JPG
    105.6 KB · Views: 8
  • DSCN6287.JPG
    DSCN6287.JPG
    83.2 KB · Views: 12
G'tirsdag fra FedEx.. Forholdsvis normal dag her på huset.

Fikk også bekreftet at jeg skal ha to uker fri om et par uker, så hvem vet om det kanskje blir bestilt noen flybilletter i dag? ;) Sola skimtes også såvidt der ute.

Ønsker alle en fin tirsdag :)

Last edited:
Back