Glad tirsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen! Blir først noen møter på kontoret og i sentrum før jeg går ombord på et av DFDS Seaways sine skib til København i ettermiddag. Gleder meg til noen dager på sjøen pluss 8 timer i København i morgen. Ha en bedre tirsdag...og onsdag!

Så er man på plass på GEN for å følge med på dagens trafikk og samtidig jobbe. Venter KE inn fra USA og ut med 100 tonn fisk igjen.....Mye slot i Europa på morgenen men de gjelder ikke for DFDS.:D

god tirsdag. nok en dag med escel-arkene, men også noen møter og en visning! Dette blir spennende! Dessverre ble det ingen oppdatering på Scanair.no i går, men det må jeg prøve å få til i løpet av uken. Fredag blir det OSL-BLL, men jeg har ikke helt bestemt meg for carrier ennå. BA/Sun-Air har best service, men Cimber har bedre plass (alltid viktig for en ID-reisende) og bedre rutetider. Hjem igjen på søndag blir det nok BA (håper jeg får IS i år også!). Har QI sluttet helt med CRJ på OSL?

God morgen fra Alta

Øsende regn i nord i dag dessverre. Vi får heller glede oss over at Brann igjen har inntatt teten i eliteserien etter at RBK fikk låne 1. plassen en dag. Bra de banket Stabæk i går, sant LN-MOW :D

Ikke glad for gaarsdagen, nei .....
banghead.gif

Sommeren er nok paa hell her i soeroest ogsaa ... det var ytterst behagelig aa gaa tur med bikkja i gaar kveld. Men ikke noedvendig med hverken lange ermer eller genser paa ens tund ennaa ...

Konemor er ute av byen, og dermed har minstemann benyttet anledningen til aa overta 'storsengen' - og der han gaar, gaar bikkja ogsaa, saa det ble etterhvert trangt ...

Mye aa gjoere paa jobben. Litt for mye, kanskje ... maatte avlyse Geneve-turen pga kundebesoek og kontraktforhandlnger neste uke ... oh well .. faar proeve igjen til vaaren.

God formiddag.

Er i Oslo i dag. Kom inn med SK208 i går. Det var en festlig opplevelse! Flyet ruser opp på rullebanen, men bråbremser igjen etter kort tid. Årsak: Flyet hadde kjørt på en flokk måker. Da vi takset inn til terminalen igjen, kjørte en bil ut på rullebanen og avfyrte noen knallskudd. Var ikke det litt sent å gjøre det??

En tekniker måtte tilkalles fra Stavanger. Heldigvis gikk det bare 45 minutter til han var der, kunne konstatere at alt var iorden, fylle ut papirer og 1,5 time forsinket var vi i luften. I mellomtiden kunne vi se 0850 flyet ta av med en gjeng Lillestrøm spillere som så temmelig molefunkne ut der de gikk mot flyet. :lol:

I går aftes ble middagen inntatt på Ekebergrestauranten! Første gang jeg hadde den fornøyelsen. Flott sted og deilig mat, men utrooooooolig treg service! Det gikk 20 minutter etter vi hadde satt oss før en servitør kom til bordet. Og det var etter at vi hadde tatt tak i hovmesteren om med en streng mine fortalt hvor lenge vi hadde sittet uten kontakt og at dette var en dårlig start! Desverre gikk det ikke fortere senere heller! Men som sagt, maten var bra!

I morgen er det hjem igjen, så får vi se hva kvelden i Oslo vil bringe! Noen som vet om det skjer noe festlig i Oslo i kveld?

BF:)

God dag fra Kongens by. Litt støl i kroppen etter den første sykkelturen på nærmere 4 år igår. Syklet fra Klampenborg til Frederiksberg i går kveld som var lenger enn jeg trodde, men det var fint og sykle langs Øresund og se på rekken av lys inn og ut fra Kastrup i måneskinnet. Blir noen timer med lesing før jeg skal hente siste rest av flyttelasset mitt og instalere meg på min nye hybel.

God kveld.
Etter å ha flydd TRD-ARN-EWR i går, gjennomført møte med en kunde i NYC var det i dag tidlig EWR-CLT-CUN som stod for tur. Innsjekk allerede kl 0530, men med norsk tid i kroppen var dette bare som en lek. Fløy med en heller sliten US-Air 737-300 til Charlotte, og kaffe var eneste som ble servert bak der jeg satt. I Charlotte så jeg at de hadde byttet fly fra 767 til 757, og jeg benyttet sjansen og viste mitt EBG kort og spurte om det var mulighet for en UG til F-class. Lykken stod den kjekke bi og jeg fikk et litt bredere sete. Men snakk om dårlig produkt !! Setet var vel i og for seg OK, men kun kaffe og softdrinks samt nøtter til servering. Ikke akkurat verdt å betale såå mye ekstra for. Nå er jeg installert på hotellet i Cancun, og konferansen begynner med velkomstarrangement om noen timer. Så nå skal jeg få meg en liten trimtur i varmen før jeg blir for trøtt:cool:

Originally posted by Farmer

Lykken stod den kjekke bi og jeg fikk et litt bredere sete. Men snakk om dårlig produkt !! Setet var vel i og for seg OK, men kun kaffe og softdrinks samt nøtter til servering.

Hehe .... naa vet du hva vi her borte har aa 'slite' med ....

Originally posted by LN-MOW

Lykken stod den kjekke bi og jeg fikk et litt bredere sete. Men snakk om dårlig produkt !! Setet var vel i og for seg OK, men kun kaffe og softdrinks samt nøtter til servering.

Hehe .... naa vet du hva vi her borte har aa 'slite' med ....

Veel .. for så si det slik er det en betydelig forskjell på SQ First og US First .. på alle mulige måter :colgate:
Jeg vil tro at de hadde gjort seg og bransjen en stor tjeneste med å ta bort merkenavnet "First" og heller kalle det hva det er: Economy Extra eller noe i den duren.

Originally posted by Tertit54

Så er man på plass på GEN for å følge med på dagens trafikk og samtidig jobbe. Venter KE inn fra USA og ut med 100 tonn fisk igjen.....Mye slot i Europa på morgenen men de gjelder ikke for DFDS.:D

GEN ??

DAC GEN
A:APT B:BUS C:CITY G:GRD H:HELI O:OFF-PT R:RAIL S:ASSOC TOWN
CITY :
GEN C PUENTE GENIL /ES:SPAIN
AIRPORT-HELIPORT :
GEN A PUENTE GENIL /ES - 0K
¬

Veel .. for så si det slik er det en betydelig forskjell på SQ First og US First .. på alle mulige måter :colgate:
Jeg vil tro at de hadde gjort seg og bransjen en stor tjeneste med å ta bort merkenavnet "First" og heller kalle det hva det er: Economy Extra eller noe i den duren.

Man får vel ikke nicket UselessAirways helt uten grunn ;)

Back