Glad tirsdag fra Røros

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad tirsdag fra Røros

God morgen fra Vertshuset Røros. Snart frokost før det blir møte på Huset Aukrust i Alvdal. Toger videre til Hamar etter møte med Ludvig og Solan. Ettermiddagen og kvelden avsluttes med flere møter og middag. Gjør noe ut av dagen du også.

Re: Glad tirsdag fra Røros

God blåtirsdag fra Oslo. Dette gikk helt som planlagt gitt. Joda opptellingen av valglokalet gjorde jo det da. Men resultatet er nok heller det jeg sikter mot. Så får man kanskje satse på at vestkantpartiet Høyre vil strekke ut en hånd til oss som bor langt øst for Akerselva. Under forrige Høyre-byråd nektet de omtrent å anerkjenne at det eksisterte utfordringer her øst... De vant vel egentlig valget fordi de sluttet å mene ting. Meningsmålingene fanget dog ikke opp at partiet Sentrum vil ligge an til en plass i Oslo bystyre. Det er er virkelig rare ting som skjer i sentrumdelen av norsk politikk. Sentrum som ble dannet av AP utbrytere og KrF utbrytere pga KrF er for konservative også har man Konservativt som mener at KrF er for liberale.

Last edited:

God tirsdag fra Bangkok.
Her ble det sove-lenge-dag i dag og var ikke på beina før ved 9-tiden.
Har kost meg med kaffe og valgnyheter fra hjemlandet, spist hjemmelaget ris suppe til frokost og nå er det på tide å komme seg ut på tur.
Ha en flott tirsdag :)

God morgen fra Hvalstad stasjon. Tilbake til normalen og straks kommer L1. Podcastinnspilling i kveld, men innen da skal en arving kjøres og heies på en en fotballkamp. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg. Spennende valg i går. Høyre har gjort et bra valg i Kongsberg og det ser for meg ut til at det kan bli et skifte, men det er litt avhengig av hva venstre og KrF finner på. De nærmeste dagene vil vise hvem som får klubben og kjedet. Virker som et spennende valg for Farmer også i Vefsn. Det ser ut vel ut som om ordførerjobben gliper og AP fortsetter med ordføreren. Men det er jevnt der oppe og det står og faller på om Senterpartiet går mot venste eller høyre så lagt som jeg kunne lese.

God morgen fra Lillestrøm stasjon.
Men først må jeg vente ferdig på et, som vanlig, forsinket R14.

EDIT: Ble litt pussig god morgen post, for jeg hadde egentlig skrevet litt om valget, men så droppet jeg det. Tror det betyr mest for enkeltindividene som er involvert, så lenge det ikke er viktige lokale enkeltsaker.

Men takk til dere som er involvert fordi dere er med på å sørge for at vi KAN stemme, også på neste valg. Og det er en stor seier åkke som. :)

Ha en best dag.

Last edited:

God blå morgen fra bortekontoret.. Denne man-fluen er ganske seig nå og jeg skulle nesten ønske jeg klarte å ta en såkalt egenmeldingsdag.

Artig valg i går og et part ting jeg stusser over.. Det var kun 62% av de med stemmrett som gadd å stemme.. Merkelig. Det andre er hvordan folk plutselig ble rødere etter COVID også plutselig er de blåe igjen (trodde de det var Høyre som gjorde at de ikke kunne dr på hytta og til syden?). Ja ja.. Vi har stort sett gode politikere og byråkrater uansett :up:

Kabab i kveld og druer fra Libanon hvis luktesansen kommer seg opp igjen.

Morn fra kontoret. Her ville jeg meg selv så vondt at jeg kjørte bil inn, som tar lenger tid enn kollektiv og ikke får man jobbet heller. Avslutter selvpiningen med et stopp på IKEA på hjemveien, men klikk og hent så det blir rett inn og ut, kun med stopp for pølse og brus.

Valg i nye hjemstedet Tønsberg er litt mer spennende enn i gamlekommunen Bærum, men ligger an til å bli Høyre som styrer, men de må få med seg 3 andre partier, så kan jo bli interessant

G’morgen, ja .. Her venter man på at det skal begynne å lysne så valpebeistet og undertegnede kan få mosjonsturen vår.

Det brenner et blått lys i Norge, ja .. Det betyr vel at dei raue må oppgi eller endre noen prinsipper for å vinne flere stemmer neste gang. Det sier ihvertfall Giske. Hva skjedde med den gode gamle troverdigheten? ;) Nei, det er sant .. vi snakker jo om politikere ..

Jaja, vi får hva vi fortjener ..

God blå morgen fra bortekontoret.. Denne man-fluen er ganske seig nå og jeg skulle nesten ønske jeg klarte å ta en såkalt egenmeldingsdag.

Artig valg i går og et part ting jeg stusser over.. Det var kun 62% av de med stemmrett som gadd å stemme.. Merkelig. Det andre er hvordan folk plutselig ble rødere etter COVID også plutselig er de blåe igjen (trodde de det var Høyre som gjorde at de ikke kunne dr på hytta og til syden?). Ja ja.. Vi har stort sett gode politikere og byråkrater uansett :up:

Kabab i kveld og druer fra Libanon hvis luktesansen kommer seg opp igjen.

Ja det var jo faktisk Høyre i regjering som kom med merkelige påbud og forbud under corona. Men her synes jeg heller ikke Raymond i Oslo var noe bedre som stengte ned byen et halvt års tid (men den hadde nok uansett blitt stengt ned av Onkel Bent i Helsedepartementet).
Reglene var jo såpass forvirrende at selv daværende statsminister ikke skjønte dem.

Under Covid gjorde vel de fleste som best de kunne, uansett om de var røde, blå eller oransje.

Og så satt vi der på hjemmekontorene våre. Trygge, rike og dritsinte.

Under Covid gjorde vel de fleste som best de kunne, uansett om de var røde, blå eller oransje.

Og så satt vi der på hjemmekontorene våre. Trygge, rike og dritsinte.

Det var iallefall behagelig å ta tbanen da - garanterte sitteplasser selv midt i rushtida.

G’morgen, ja .. Her venter man på at det skal begynne å lysne så valpebeistet og undertegnede kan få mosjonsturen vår.

Det brenner et blått lys i Norge, ja .. Det betyr vel at dei raue må oppgi eller endre noen prinsipper for å vinne flere stemmer neste gang. Det sier ihvertfall Giske. Hva skjedde med den gode gamle troverdigheten? ;) Nei, det er sant .. vi snakker jo om politikere ..

Jaja, vi får hva vi fortjener ..

Som regel velgerne som ikke forstår budskapet.

Jeg ser på valgresultatet som noe globalt: krig, pandemi og klimaendringer gjør at folk har uro og dårlig råd. Og om det går dårlig med en selv, så kommer egoismen ut. Folk flest (dessverre) driter i naboen, de på østkanten og særlig de utenfor den imaginære grenselinsja i det øyeblikket de kjenner at egen komfortabel hverdag og fest trues. Det stemmes iallefall ikke brunt (enn så lenge) i Norge, desto verre ser det ut nedover kontinentet her.

(Det være sagt, norsk politikk har jo egentlig vært en dårlig komedie i den siste tiden, med alt fra Moxnes sitt brillestunt til kaoset i Kristiansand. Og at alle egentlig bare skofler inn avkastning på aksjer og leiligheter og frynsegoder uansett om de hører til venstre eller høyre. Tragikomisk.)

Back