• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad tirsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Nespresso og nyheter før det blir en times trening på Majorstuen...heldigvis innendørs. Tilbake til hjemmekontorering før arbeidsdagen starter for de fleste andre. Ha en bra tirsdag du også.

God morgen fra frokostsalen på Grand i Bodø.

Årlig kurs i værobservasjon står på agendaen.
Hadde håpet å få tid til en svipptur innom luftfartsmuseumet i ettermiddag før det blir retur til BGO.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra Hvalstad. Nettopp tilbake etter levering av barn og rekker akkurat en espresso før kalenderen er full av Teamsmøter frem til lunsj. Da logger jeg av og tar en lunsjdate og litt kleshandling med kona i Oslo. Ha en fin dag

God morgen fra Romsås. Alt er klart for frokost og hjemmekontor, en drøy halvtime før første teamsmøte begynner.
Ha en god dag!

God morgen fra Forus. Man har kommet til bunns i den første kaffekoppen. Er nok ikke lenge får man går i gang med nr. to. Ser frem til å sove litt lenger i morgen selv om det da betyr kveldsjobbing i stedet. Vel vel.

God dag fra BGO. Tydelig hvem som regjerer her nå. Også en gammel kjenning er kommet på tavlen.... (Blue1)
6d53ee56b416229cd8c3ecb3393edc83.jpg

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Blue1 til Cape Town, faktisk. Er det med Avro, eller?

God dag fra gjemmekontoret. Grei skuring her i dag etter at man våknet og stod opp før EB rakk å poste noe. Rakk både frokost og litt gjemmestudioaktivitet før man måtte logge seg på jobben. Mye bedre det enn å stress-stå opp så man så vidt rekker å tisse og kle på seg før man logger seg på 08:04. Kanskje man skulle prøvd det flere ganger?

Ha en god en :)

God dag fra BGO. Tydelig hvem som regjerer her nå. Også en gammel kjenning er kommet på tavlen.... (Blue1)
6d53ee56b416229cd8c3ecb3393edc83.jpg

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Siste turen med CPT charteren

Sent from my iPhone using Tapatalk

God dag fra Gaustad. Alkoholimporten min har bare gått sånn passe. Bestilte 48 bokser med Brewdog Speedbird 100 for en tid tilbake. Nå har de stått nokså lenge hos DHL med merknaden "clearing event".

Viser seg at eksportdokumentasjonen fra Brewdog var nokså enkelt: "misc beer, 10 GBP".

Og det var det. Tollbehandleren i Norge var forståelig nok ikke 100% enig i at det var helt innafor beskrivelse. Godt jeg kjenner noen i DHL, som har fisket ut hva jeg trenger. Så nå har jeg fått mailet dokumentasjon til tollbehandleren og så får vi se om det løser seg.

Alle tingene man må ordne før jul. Men nå - kontorere videre

Ha en fin en

Heisann!

Ante ikke at slike forfriskninger var mulig å bestille for hvermansen. Bestilte du direkte fra Brewdog?
Det er absolutt mulig :)

Kjøpte disse da de hadde tilbud i vår.

21b398947d4b5a3fc8a10f37f938e7ca.jpg

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

Heisann!

Ante ikke at slike forfriskninger var mulig å bestille for hvermansen. Bestilte du direkte fra Brewdog?

Det er absolutt mulig :)

Kjøpte disse da de hadde tilbud i vår.

Som RJon sier, så ja. Jeg visste heller ikke at man fikk kjøpt akkurat denne før jeg så det på et forum. Så leste jeg meg kjapt opp på privat import at alkohol og det skal gå veldig greit. Nå gikk det jo ikke så supergreit i praksis, men det ordner seg vel til slutt.

Det du IKKE må gjøre er å bestille med levering til et Norsk firma. Det må være privat

G’morgen fra det semitropiske. 27 grader på morran, men såvisst ikke celsiusser. Deilig å sitte i boblebadet med morgenkaffe, dog.

Nå blir det en tur på dynga før arbeidsuka sparkes i gang.

Som RJon sier, så ja. Jeg visste heller ikke at man fikk kjøpt akkurat denne før jeg så det på et forum. Så leste jeg meg kjapt opp på privat import at alkohol og det skal gå veldig greit. Nå gikk det jo ikke så supergreit i praksis, men det ordner seg vel til slutt.

Det du IKKE må gjøre er å bestille med levering til et Norsk firma. Det må være privat

Ok. Googlet meg inn på nettsidene til Brewdog. Var det direkte derfra du bestilte?

Hei fra knausen. Ble en tur i en "ny" mark i dag, den øverst i Groruddalen - flott område og med litt historie med gjemmesteder for Milorg osv.

Nå har jeg lært å drasse på telefonen innendørs så nå drar det på seg fryktelig mange skritt på appen - når du er satt til aupair-virksomhet og vaskerommet og badet til gutta ligger i første og soverommene i fjerde så blir det mye trapp i løpet av en uke.

I dag blir det biff-pizza på ledelsen og barna er happy med pølser.

Jeg fikk levert min julekalender fra Brewdog i går (jada, litt seint), så det går helt fint. Har også kjøpt fra bl.a. Mikkeller tidligere.

For øvrig kan det nevnes at for de som har Holbart i nærheten har jeg funnet deres øl i hyllene litt sporadisk. Skal sies at disse boksene i ni av ti tilfeller har vært eksploderende i det man åpner boksen (det skummer, spruter og renner noe alvorlig), men jeg har aldri kjøpt deres øl annensteds så jeg vet ikke om det er normalt, selv om det virker å kunne være årsak til hvorfor man får en Brewdog halvliter til under 30kr på hylla i norsk dagligvare.

Back