Glad søndag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad søndag morgen...

Oslo er dekket av et tykt lag med tåke.. Her ser vi ikke en gang huset til naboen... Ellers skal det bli en rolig hviledag før nok en 6-dagers uke (den tredje i 2006) starter i morgen tidlig. Ha en bra søndag...

Replying to Topic 'Glad søndag morgen...'

Tåke på Nærsnes Søndre også,men det er gått over til dis.Innedag med lesing av SOP (Standard Operating Procedures,som er Airbus navn på checklister).Imorgen begynner vi med simulatorpassene,14 stk ialt.Det skal bli godt med litt "hands on"-trening etter all teorien og prøver. :)

.. og her i Alpharetta putrer kaffetrakterenlykkelig paa kjoekkenet ..
Etter en tur i kirken, kjoerer jeg til SC og henter sviger-bestemor som skal vaere barnevakt mens jeg stikker til Anchorage et par dager for ATA.
Skal fly 767-200 i morgen tidlig .. trodde de alle var pensjonert, saa det skal bli hyggelig aa ta farvel med den gamle damen. Kanskje faar jeg Sopirit of Delta? Staar paa venteliste for First Class, saa langt ser det lovende ut.

Ah ... naa er kaffen klar!! :up: :spin:

Hei og god morgen fra Houston. Du må sette kaffen på timer om kvelden MOW... så du våkner til kaffelukt...:D

Var ute å fløy en tur i går kveld for å friske opp litt nattflyvning og jeg hadde stort sett hele flyplassen (KDWH) til meg selv. Endelig har Cessna klart å lage noen bedre taxi lys på C-172SP modellen... :up: Godt instrument belysning og med en dobbel Garmin GNS530/430 stack er det vansklig å rote seg bort...:p

Skal til Seattle i morgen for å kjefte litt på B787 design review board, da de fokuserer veldig mye på produksjon om dagen, og ikke så mye på operativt og teknisk vedlikehold...;)

Dag

Originally posted by Dag Johnsen

Hei og god morgen fra Houston. Du må sette kaffen på timer om kvelden MOW... så du våkner til kaffelukt...:D

:D Gjoer det paa hverdagene, men ikke i helgen .. da sover jeg til katta vekker emg.

FBU4EVER... dekker A340 SOP'en walk-around og FOD inspeksjon...? Husk at du må se på LPT'en og ikke vifta for bird strike inspeksjon på A340'en... da den er så sen at fuglene flyr inn i turbinen bakfra...:D

Ja... den var stygg den der... men jeg kunne ikke dy med...:D

Min gamle far sier alltid "å snakke stygt om flyet til en pilot er like ille som å snakke stygt om om bikkja hans"... :p

Dag

Kommer vel an på den som snakker det...;)

Heisann EB
Kommer vel an på den som snakker det...
... ???

Prøvde forresten en "Rex Goliath 47 Pound Rooster" California Cabernet Sauvignon i går kveld... og det eneste som var bra med den var prisen...:p

Dag

Med Goliath og 47 lbs i navnet så er det typisk amerikansk - fullt kjør på kvantitet og null kvalitet :lol

Originally posted by LN-KGL

Med Goliath og 47 lbs i navnet så er det typisk amerikansk - fullt kjør på kvantitet og null kvalitet :lol
:up:

KGL
fullt kjør på kvantitet og null kvalitet
Ja, den kan minne litt om Airbus A380'en... :p

Neida, flyet i seg selv er en ingeniørbragd, og jeg har stor respekt for Airbus som har klart dette... :devot: MEN noe pent fly er det ikke... ;)

Dag

God søndag fra Grand Forks, her fortsetter hetebølgen, dagtemperaturen er sjeldent under 0 grader celsius, ikke akkurat slik jeg så for meg midtvesten, men jeg klager ikke.

Dag J, det er godt vi vet hvor vi har hverandre :spin:
Det er det som gjør dette forumet er så bra :up:

Hei igjen KGL
Det er det som gjør dette forumet er så bra
Enig der og jeg ser fram til en Fly & Vin kveld med dere...:hi2

Da får jeg begynne å pakke for turen til MOW's tidligere hjemby...

dc-8-63 Er du klar for et par "brune" i SEA på tirsdag ettermiddag/kveld... :cheers:

Dag

Du får ha en god tur Dag J - å kjefte på Boeing er ikke dagligdags får man si - go go go :smokin

Originally posted by Dag Johnsen

Hei igjen KGL
Det er det som gjør dette forumet er så bra
Enig der og jeg ser fram til en Fly & Vin kveld med dere...:hi2

Da får jeg begynne å pakke for turen til MOW's tidligere hjemby...

dc-8-63 Er du klar for et par "brune" i SEA på tirsdag ettermiddag/kveld... :cheers:

Dag

Ja det kan passe bra Dag....206 667 4991 hele tirsdag...eller fedvards@fhcrc.org naarsomhelst....

her har dagen gaatt med til besoek i Port Townsend..og nyter akkurat IPA fra nettopp P.T. Brewery...snadder.....

Ellers maa vi som er gift Italiensk, nok staa over Kaffe kokere med Timere...her tar det minst 20minutter aa brygge morgenkaffe -- toerr Latte eller Vaat Cappuccino.....i hoeyeste grad noeyaktig haandverk....

Originally posted by LCH

God søndag fra Grand Forks, her fortsetter hetebølgen, dagtemperaturen er sjeldent under 0 grader celsius, ikke akkurat slik jeg så for meg midtvesten, men jeg klager ikke.

Grand Forks, now there's a flashback! :spin:

Jeg har tilbragt 3 måneder i GF i fra januar til mars med temperaturer fra +5 til -30C og føler med deg. Jobbet på UND og det må vel kort og greit sies at det ikke var mange minuttene jeg var ute i frisk luft i denne perioden. :lol
Hils jentene på Buck's. :up:

K

Back