Glad påskemorgen:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem

God morgen fra Villa Granlien på Ris. Kaffe, forum og nyheter…og sikkert snart en liten sjokoladebit. I dag blir det «øyloffing» med storebror…gåtur fra Holtet og ned og ut på/rundt Malmøya og tilbake opp til Holtet. Men først mere kaffe. Nyyyt søndagen…kofferten skal ikke pakkes før i kveld.

Re: Glad påskemorgen:-)

Mornings fra Beitostølen. Blir fort årets siste skitur i dag, før vi pakker sammen og kjører hjem i kveld. Ha en fin dag

God søndag fra Chaweng Beach. Her nytes de siste timer på øya for denne gang. Et par fargerike cocktail’s nytes også før det blir lunsj, utsjekk og transport til USM.
Nå venter hverdagen i Bangkok.
Ha en glitters søndag :)

0d9b3d036e5a990e224fc31c462a9042.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mornings fra havet.

Påsken har vært seig og kjedelig. Cateringen har fått nye kutt å forholde seg til og det merkes. Ellers har været vært nydelig og handover er påbegynt så det blir en fin avslutning.

Kun 3 hele arbeidsdager igjen.
Så dette blir bra.

FQTV

God morgen fra KL1143. Irriterende nok er AMS utrolig smud på connections på vei hjem. Inflight magasin i seteryggen har de også. Noe har deff skjedd siden jeg hadde "no KLM" i en ansettelseskontrakt for en del år siden. :)

Gleder oss sykt til å komme hjem og sove litt altså. Du og du.

Makan

Ha en fjongest søndag

God morgen fra KL1143. Irriterende nok er AMS utrolig smud på connections på vei hjem. Inflight magasin i seteryggen har de også. Noe har deff skjedd siden jeg hadde "no KLM" i en ansettelseskontrakt for en del år siden. :)

Gleder oss sykt til å komme hjem og sove litt altså. Du og du.

Makan

Ha en fjongest søndag

Kult at «sparsommelige» nederlendere har råd til in-flight magasin…da kunne kanskje flere selskaper gjeninnføre disse også;-)

Kult at «sparsommelige» nederlendere har råd til in-flight magasin…da kunne kanskje flere selskaper gjeninnføre disse også;-)

Nå er vel 2/3 av bladet fylt med reklame, som de da sikkert har fått solgt til en god pris

Så er ren business der [emoji6]

Nå er vel 2/3 av bladet fylt med reklame, som de da sikkert har fått solgt til en god pris

Så er ren business der [emoji6]

Inflight magasinen har alktid vært business…god business. Så enda rarere at man ikke gjeninnfører disse.

God påske fra marka. Akkurat ferdig med det som ut fra værmeldingen var siste skitur for sesongen. Perfekte nypreppede spor fra Vestmarksetra.

Last edited:

Morn fra fergekaia i Gøteborg, hvor svenskene har glemt å bemanne tullen, for her går det i 20 meter i timen... Trådde greia med EU og Schengen var at man skulle slippe slikt?
Satser på å slippe inn etterhvert, så blir det å finne en matbutikk og strøm for man peiser på på E6 retning hjem

Morn fra fergekaia i Gøteborg, hvor svenskene har glemt å bemanne tullen, for her går det i 20 meter i timen... Trådde greia med EU og Schengen var at man skulle slippe slikt?
Satser på å slippe inn etterhvert, så blir det å finne en matbutikk og strøm for man peiser på på E6 retning hjem

Svenskene er litt sære på sånt, tror de spesielt liker å kontrollere ferger fra Tyskland og Polen.

God dag fra Oslo - her får man komme seg avgårde etter hvert med tbanen opp forbi traktene til EB og Sud. Men jeg har aldri skjønt meg på dem som sier trikken om Holmenkollbanen. Det har aldri vært en trikk i banens nå faktisk 125 årige historie. Og faktisk så er den første tunnelbanen som kom i Oslo pga den, da den i 1928 ble utvidet fra Majorstuen til Nationalteateret.

Good morgen fra Altea. I går ble det så mye god biff (på en herlig lokal sjappe oppe i skråningen som kjørte brazze stil) at vi nesten trenger en dag uten pattedyr..Fikk også hilst på mutterns gamle villa og der hun faktisk ligger begraver. Da ble det i hennes ånd skåler og en flaske sprudlevann helt på appelsin-treet hennes.

Storkoses og møtte faktisk en gjest som ikke var spansk, men Islandsk (skjønte først lite når en blond fyr sendte over Negronier til oss og blunket). Litt tilbakeholdne fremdeles disse finspanjolene med aupairer og ganske snasne koner (#2?). De blir unkomfortable når vi snakker til dem på spansk og litt perplekse når vi snakker til maidene deres på filippinsk. Enda mindre planer i dag enn soling og eting. Rettelse: Dragen kommanderte alle ut på en slags tennis. Jeg slapp delvis unna grunnet skjev og blå stortå. :p

A4F07902-D785-4C8A-95A7-E4DB51499B98.jpeg

642606CA-4717-400C-9119-F524987532A1.jpeg

7D050860-F1B7-4AD3-BCFD-0227EF2E4A11.jpeg

1DA51309-93AD-44A2-8ECC-0107129E5A89.jpeg

12C3A4B4-7ADC-4018-813F-5CD52B510715.jpeg

ED743B9D-9B9A-4071-A1EF-8DC08455460A.jpeg

64220965-3F10-4876-B647-5574BD8FACE8.jpeg

Good morgen fra Altea. I går ble det så mye god biff (på en herlig lokal sjappe oppe i skråningen som kjørte brazze stil) at vi nesten trenger en dag uten pattedyr..Fikk også hilst på mutterns gamle villa og der hun faktisk ligger begraver. Da ble det i hennes ånd skåler og en flaske sprudlevann helt på appelsin-treet hennes.

Storkoses og møtte faktisk en gjest som ikke var spansk, men Islandsk (skjønte først lite når en blond fyr sendte over Negronier til oss og blunket). Litt tilbakeholdne fremdeles disse finspanjolene med aupairer og ganske snasne koner (#2?). De blir unkomfortable når vi snakker til dem på spansk og litt perplekse når vi snakker til maidene deres på filippinsk. Enda mindre planer i dag enn soling og eting. Rettelse: Dragen kommanderte alle ut på en slags tennis. Jeg slapp delvis unna grunnet skjev og blå stortå. :p

Ja nå er det bare laks ala SAS loungen som gjelder. :stir

God dag fra Oslo - her får man komme seg avgårde etter hvert med tbanen opp forbi traktene til EB og Sud. Men jeg har aldri skjønt meg på dem som sier trikken om Holmenkollbanen. Det har aldri vært en trikk i banens nå faktisk 125 årige historie. Og faktisk så er den første tunnelbanen som kom i Oslo pga den, da den i 1928 ble utvidet fra Majorstuen til Nationalteateret.

Før banene ble koblet sammen, het det ‘trikk’ vestover og ‘t-bane’ østover. Og T’en på stasjonene sto vel også kun østover i starten, gjorde den ikke? ;)

G’morgen. Beskjedne 5 grader ute, men det ser ut til å bli pent. Så da satser jeg på topptur så fort det lysner.

Blir påskemiddag med hele familien etterhvert. Skinkestek med tilbehør står på menyen i år.

God påskedag fra Sandnes. Kom hjem i går etter noen rolige dager hos modern i Rjukan-traktene. Valgte å kjøre hjem påskeaften for å styre unna lade- og ferjekø. Så i dag startet dagen på gymmen hvor det også var en rolig søndagsformiddag. Ingen store planer for resten av dagen og helgen utover å forberede seg mentalt på å returnere til kontoret på tirsdag etter to uker borte. Ha en fortsatt fin søndag!

Før banene ble koblet sammen, het det ‘trikk’ vestover og ‘t-bane’ østover. Og T’en på stasjonene sto vel også kun østover i starten, gjorde den ikke? ;)
.

Var ikke det formelle navnet Forstadsbane?

Før banene ble koblet sammen, het det ‘trikk’ vestover og ‘t-bane’ østover. Og T’en på stasjonene sto vel også kun østover i starten, gjorde den ikke?

Stemmer, «T»’en sto bare på T-banens stasjoner på de østre linjene fra Jernbanetorget.
På vestsiden startet det som Holmenkollbanen, da den ble forlenget i tunnel fra Majorstuen til Nationaltheatret ble det «Undergrundsbanen» og «trikken» i dagligtale. Lokaltogene fra Oslo V og Oslo Ø har jeg aldr hørt omtalt som noe annet en «toget».
For ikke så lenge siden var det snakk om å døpe om hele T-banesystemet til «Metro», men foreløpig har det ikke blitt noe av.

Jeg mener at trikk gikk i dagslys slik den gjorde vestover og i bane gikk i tunnel slik den gjorde østover…men jeg er gift med 5. generasjon i Villa Granlien og her har de alltid sagt bane.

Var ikke det formelle navnet Forstadsbane?

Fjerner du “Forstads” er du godt på vei. Det var jo 4 (3 ? ) forskjellige baner, Kolsås Banen, Holmenkoll Banen, Lilleaker Banen og Østensjø Banen. Det var vel separate selskaper og Lilleaker - Østensjø Banen ble først sammenslått (lenge før det ble T-Bane. Det het jo også Ekeberg Banen (min hjemme bane :p ).

Så Bane uten T er det nok korrekte - og denne sammenheng har det nok vært begrenset bruk av Trikk som beskrivelse, men folkemunne er jo alltid noe delt.
(Samme som oss ute på Bainbridge, vi sier aldri ferge (Ferry) men båten (The Boat).

Back