Glad onsdag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen Fa Ris. Endelig høst ute...som gjør det ekstra hyggelig inne. Klar for noen timer på bryggekontoret før et par kundemøter i Bærum. Ha en flott onsdag - det nærmer seg helg!

God onsdag fra Kristianby. Ser ut til at det har roet seg på værfronten, har vært en relativt våt natt. Tok på vanntett deksel på telefonen og tok meg en tur da jeg ikke fikk sove. Når jeg kom tilbake var jeg ferdig dusjet!

Ingen spennende planer for dagen.. kanskje blir det en tur til IKEA med min mor, men det kan være farlig.. man vet aldri hva man finner ut man trenger!

Ha en fin dag alle sammen som kommer ut til nyvaskede biler og hus! ;)

God morgen fra Oslo nord - etter en natt med mye regn og vind - så våknet man til blå himmel og opphold. Vinden avtar og håper den blir borte i løpet av dagen. Temperaturen denne morgen l på 11 grader og det er vi fornøyd med :)

Ha en flott dag videre.

Jan

G'morgen ! Da er frokosten overstått og dagens andre Peet's er i koppen. Mest lyst på en lur, men kollegene er nok ikke helt med på den.
Nærmer seg hjemreise. Hører temperaturen er på vei nedover, så det skal bli godt å komme hjem nå.

Var på Kongens Nei i går. Kun en ting å si, Obligatorisk oppmøte.
Flynerdefact: Regissør Erik Poppe har vært stuer i SAS. ;)

Mornings. Sitteplass på #20, så kunne vært verre. Ha en fin dag

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Lillestrøm. Fy flate buss 401 til Kjeller er stappas om morgenen, som sild i tønne...
Her hender det lite nytt om dagen. Standard tastatur tafsing samt et lite møte står på planen for i dag.
Ha en fin en :)

Forøvrig første GM-post med Windows 10 ..... jadda .... det går seg vel til.

Hvor mange timer rullet dagens oppdatering før du kunne bruke maskinen? Min tok 2t på mandag.

God morgen fra Linje 1. I går så jeg Galaxy mot Sounders i pensjonistligaen MLS. Sounders vant så det suste. Regninger ble betalt og jeg booket nesten en tur til Sør Amerika.

Ikke stort mer å si om det

GAUSTAD!!!

Ha en fin en

God formiddag - starter med en del avklaringer og oppryddinger i mailboksen, så går ferden videre til noen møter. I morgen blir det sikk-sakk gjennom Oslo på møter, før man runder av med strategimøte på ettermiddagen. Men sånn erfaringsmessig blir det nok ikke så ille som det høres ut som :D

God morgen fra FRA. Topp sovetur fra SFO med UA . Alltid så herlig å høre at alt som blir sagt ombord på engelsk blir oversatt øyeblikkelig til tysk . Vel tyskere forstår tydeligvis fortsatt ikke engelsk 🙃😜

Hvor mange timer rullet dagens oppdatering før du kunne bruke maskinen? Min tok 2t på mandag.

Fikk ny maskin med det jeg skulle ha ferdig installert. Nesten bare å slå på knappen. IT-avdelingen vår er seriøse. ;)

I går så jeg Galaxy mot Sounders i pensjonistligaen MLS. Sounders vant så det suste. Regninger ble betalt og jeg booket nesten en tur til Sør Amerika.

De fleste norske lag ville slitt tungt i MLS. Det er blitt bra standard etterhvert. Og pengene gjør at det finnes stjerner som løfter noen av lagene godt opp.
Og neste sesong kommer Atlanta United. :up:

Morn frå Trondheim.
Våkna med skallebank alt for tidleg, så etter å ha fått kids og frøken ut av huset tok eg meg halvanna time til i senga... Heimekontor resten; skriv på eit paper med altfor dårleg frist til det skal vere ferdig, så då er det greitt å ha fred. Syslar elles med eit par småting som er way above my paygrade, men slik er det... Lærerikt, om ikkje anna...

Sat oppe i kveld og såg på planane til Elon Musk som vart presentert på IAC. Facinerande greier. Dei har i det minste rekna litt på det, og funne ut kor mykje som skal til for å frakte ein million folk til Mars. Hundreårs-perspektiv. Tusenvis av romskip. Svært spennande. Så får vi sjå kor realistisk det er. (@TOS_EBG, var du der?). Blir oppsving i aerospace-bransjen, i såfall. Så får vi heller leve med at spørsmåla som kom etter føredraget var litt... alternative... For å seie det som ein kamerat som er der borte: "Now probably IAF (konferansearrangør) probably is a bit unhappy, since everybody thinks that IAC-attendants are stoned hippies..."

Burde vel ha booka eit par hotellrom og flybillettar for kommande Oslo-turar også.

Morn frå Trondheim.
Våkna med skallebank alt for tidleg, så etter å ha fått kids og frøken ut av huset tok eg meg halvanna time til i senga... Heimekontor resten; skriv på eit paper med altfor dårleg frist til det skal vere ferdig, så då er det greitt å ha fred. Syslar elles med eit par småting som er way above my paygrade, men slik er det... Lærerikt, om ikkje anna...

Sat oppe i kveld og såg på planane til Elon Musk som vart presentert på IAC. Facinerande greier. Dei har i det minste rekna litt på det, og funne ut kor mykje som skal til for å frakte ein million folk til Mars. Hundreårs-perspektiv. Tusenvis av romskip. Svært spennande. Så får vi sjå kor realistisk det er.

Åh så kult. Digger folk som tenker større tanker enn kostnadene med å sende en fyr til månen. La oss heller sende en million, og se hva søren de syns om det.

De må sannsynligvis ha plass til å dyrke ca 1.500.000.000 poteter pr.år. pluss en og annen gulrot. Og skal de sende opp kuer og høyballer først kanskje? Kuer bæsjer gjødsel til potetene og metan til atmosfæren... evt til å drive en generator som driver 700.000 kokeplater for å varme poteter.

Åjåjåj...

Last edited:
Åh så kult. Digger folk som tenker større tanker enn kostnadene med å sende en fyr til månen. La oss heller sende en million, og se hva søren de syns om det.

De må sannsynligvis ha plass til å dyrke ca 1.500.000.000 poteter pr.år. pluss en og annen gulrot. Og skal de sende opp kuer og høyballer først kanskje? Kuer bæsjer gjødsel til potetene og metan til atmosfæren... evt til å drive en generator som driver 700.000 kokeplater for å varme poteter.

Åjåjåj...
Hehe

Han fokuserte presentasjonen på transport og opprettholdelse av dette, og ikke noe om hva som må til for å holde folkene i live der ute. Eneste som ble nevnt, m.t.p. hva som må transporteres til Mars, var å få med en drivstoffabrikk slik at drivstoffet til returen av romskipene kan bli produsert der.
Strøm blir levert av enten solceller eller kjernekraft.

Dårlig med kyr på første tur vil jeg gjette :p

Som sci-fi fan så likte jeg navnet som kanskje blir på første romskip til Mars :spin

Hehe

Han fokuserte presentasjonen på transport og opprettholdelse av dette, og ikke noe om hva som må til for å holde folkene i live der ute. Eneste som ble nevnt, m.t.p. hva som må transporteres til Mars, var å få med en drivstoffabrikk slik at drivstoffet til returen av romskipene kan bli produsert der.
Strøm blir levert av enten solceller eller kjernekraft.

Dårlig med kyr på første tur vil jeg gjette :p

Som sci-fi fan så likte jeg navnet som kanskje blir på første romskip til Mars :spin

Det er nok ein lang veg å gå. Men at nokon faktisk pratar om dette som om at det er mogleg, og på ein måte som faktisk er truverdig, det er ganske nytt. Dette er ikkje MarsOne-fjas, dette er ein anna skala. Tenke seg til ein flåte med hundretals romskip fram-og-tilbake mellom Jorda og Mars....

Veldig synd at han ikke nevnte noe om kuer. Så et videoklipp nå og han sier ikke engang hvilke seter som vil ha skuff... eller hvordan serveringen blir.

Blir veldig kjedelig uten ku. Hvor skal melkesjokoladen komme fra da. Jeg og elefanten blir bare triste og går og legger oss.

Men vi er uansett grunnleggende positive til å sende ca 1 million til Mars og jobber allerede med listen over hvem.

Ikke glem:
- Donald Trump
- Miljøbyråd Lan
- Kanye West
- Boris Johnson
..

Om Kanye drar, så drar Mia også. Men hun kan kanskje få plassen til Boris. Tenk så kjedelig verden ville blitt uten Boris...

Back