Glad onsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Noen ville nok sagt ja. Selv har jeg en gang betalt 2000 ekstra for å fly en omvei, via et annet sted, enn å fly direkte, så mitt svar er ja..

God ettermiddag fra Chicago. Par minusgrader her og snoe i lufta. Vi har fri begge to denne uka og brodern er fortsatt paa besoek, reiser til EWR i ettermiddag.
Fruen maatte en liten tur innom kontoret, men er naa paa vei hjem igjen
Morran har gaatt med til aa forsoeke aa spane opp kofferten til modern som Continental har rota bort. Ingen som aner hvor den er etter 2 timer paa telefon. Hun ble sendt igjennom ett sant helvete av CO og har maattet hoste oppe ett par tusen av egen lomme til overnatting med mer og de tar ikke ansvar. Ankom heimen en dag sent grunnet totalt unoedvendig rerouting. Ryanair oppfoersel og two thumbs waaay down til CO. De hoerer ikke hjemme i Star Alliance

Lite trivelig aa meddele at CO er det suverent verste flyselskap ved irr ops og de kommer til aa faa minst mulig business av meg i 2009.

Sitter godt i godstolen, snart starter Arsenal Portsmouth, deretter skal man transportere brodern til flyplassen

Fortsatt god jul til alle

Godt det ikke er så mange dager igjen av boikotten, da :lol:

LOL, i 2009 har de faatt mange tusen USD, men i 2010 har jeg to flighter booket og det blir ikke fler dersom gamla ikke faar igjen pengene for SAS hotellet paa OSL + andre kostnader og kompensasjon.

Vi faar se, men ifoelge 1800 WECOULDN'CARELESS er det no compensation due :rolleyes:

Jeg må jo si meg "imponert" over at det går an å "svikte" et flyselskap helt, etter en hendelse, når man i utgangspunktet har vært en fornøyd kunde lenge (som jeg forstår at du har vært), men det er nå meg. Jeg har kanskje bare vært heldig med mine flighter, og jeg har også vært ute for irr-ops med CO.

Er det lov å spørre hvordan re-routingen ble, og hva som var årsaken?

LOL, i 2009 har de faatt mange tusen USD, men i 2010 har jeg to flighter booket og det blir ikke fler dersom gamla ikke faar igjen pengene for SAS hotellet paa OSL + andre kostnader og kompensasjon.

Vi faar se, men ifoelge 1800 WECOULDN'CARELESS er det no compensation due :rolleyes:

CO slipper uansett ikke unna EU-forordningen selv om det er et US-selskap, så det er vel bare å tromme sammen forbruker-et-eller-annet og LT dersom de ikke rikker seg. (Evt. reiseforsikringen, og la dem ta fighten) Gitt at mor hadde gjennomgående booking, da...

Jeg må jo si meg "imponert" over at det går an å "svikte" et flyselskap helt, etter en hendelse, når man i utgangspunktet har vært en fornøyd kunde lenge (som jeg forstår at du har vært), men det er nå meg. Jeg har kanskje bare vært heldig med mine flighter, og jeg har også vært ute for irr-ops med CO.

Er det lov å spørre hvordan re-routingen ble, og hva som var årsaken?

Jeg har hatt 3 utrolig elendige episoder selv i 2009, den siste her tok kaka.

Modern var booka ORD-EWR-OSL-EVE, alt paa en bestilling. Grunnet fyrverkeri incidenten droppa jeg henne av paa flyplassen 3 timer foer avreise. Intet vaer av betydning hverken paa ORD eller EWR, ca 10% av flyene paa ORD forsinket. Hun ringte meg rett etterpaa og kunne fortelle at flyet hennes var sent inn og at hun ville lande paa EWR etter at 38 hadde forlatt. I tillegg kommer hun inn paa A gatene og 38 gikk fra C96, saa minst en halvtime.

pda.continental.com sa at forsinkelsen var due to ATC. Alt for lang tid for en ATC forsinkelse utelukkende. Garantert missing av slot.

Jeg sjekka og United, LH og SAS hadde alle plass og jeg ba henne soerge for at hun ble reboolket paa en Star partner. Det nekta de, grunnet vaer, jeg sa ATC og det er ifoelge CO det samme.

Jeg ringte til Platinum desk og de ba meg suge bind. CO hadde booket henne om til ORD-EWR-MAN-OSL-EVE med overnatting paa OSL. Dama paa Platinum desken lo da jeg spurte om aa rebooke til Star partnere og da jeg spurte om det er Continental policy aa forsinke passasjerer med nesten ett doegn for aa tjene noen smaagrunker eller om naar customer service og fornuft slaar inn. Ifoelge Elite Desk rebooker CO ALDRI til andre carriers ved ATC / vaer uansett hvor inconvenienced passasjeren blir.

Saa da var det bare for modern aa fly til EWR, springe skoa av seg for aa rekke MAN flighten, midtsete over dammen, venting i MAN og deretter til OSLO med SAS der kofferten var lost in space og at CO spesifikt i bestillingen hadde sagt at de IKKE dekker hotell. Da var det bare aa hoste opp spenn og ta inn paa hotell paa egen haand. Naturlig nok totalt utslitt etter aa dealet med ett selskap som gjoer alt for aa tjene noen smaagrunker istedetfor aa tenke paa passasjerene. Dagen etter hun skulle ankomme heimen og dagen foer hun begynte paa jobb igjen kom hun seg endelig hjem, kofferten ante ingen hvor var.

I dag har vi onsdag. Etter aa ha ventet i 45 minutter, snakket jeg med bagasjeavdelingen til CO som ikke ante hvor bagasjen var. Snakket ogsaa med SAS uten ventetid som kunne bekrefte at casen de hadde opprettet sa at bagasjen var i COs besittelse.

CO slipper uansett ikke unna EU-forordningen selv om det er et US-selskap, så det er vel bare å tromme sammen forbruker-et-eller-annet og LT dersom de ikke rikker seg. (Evt. reiseforsikringen, og la dem ta fighten) Gitt at mor hadde gjennomgående booking, da...

Jeg trommer mer enn gjerne. Vi faar se hva de hoster opp.

Ok, de har tydeligvis forandret policyen. Ble forsinket inn til EWR fra LAX en gang, og CO38 hadde gått da vi kom fram til gaten. En dame bak en skranke ville først booke oss om til samme flight to (!) dager etterpå, men en kollega tok over, og sendte oss til LIS, og videre derfra med SAS, som den gangen ikke en gang var alliansepartner.

Personlig synes jeg nesten re-routinger og omveier er litt gøy, så lenge alt ender godt, og jeg har fått en ny flyplass eller to på lista. Så sånn sett hadde det vært ett fett for meg om det hadde blitt CO til MAN, eller en annen partner over dammen - men det er kanskje litt lettere å si det når man bor et kvarter unna OSL, og ikke ved EVE.

Jeg kan dog ikke skjønne hvorfor CO skal bestemme at hun skal fly en routing som inkluderer en overnight stay et sted, og forlange at hun skal betale den overnattingen selv. Der er jeg enig med deg, Tommy. Kjipt det med kofferten og, selvsagt. Håper virkelig det ordner seg for henne.

RRS-OSL med av-ising; 777 og 747 på OSL

Det ble en lang morgen på RRS i dag. Da vi kom var det 32 kalde, så vi ble sittende i 5 timer, fordi av-ising kunne ikke gjøres før det ikke var mer enn 29 blå. Etterhvert kom sola og vi fikk tatt av!

Det ble en riktig fin tur, med utsikt over Rondane og Jotunheimen i det fjerne.

På OSL var det tett tåke, men jeg fikk med meg at Thai stod der med en 777 (trodde de var stort sett for store for OSL). Rett etter at vi kom tok det forøvrig av en 747, og ikke et fraktfly heller, tror jeg, det stod også en helt hvit en parkert der. Noen som vet hva det var for en, og hva den gjorde der?

Re: RRS-OSL med av-ising; 777 og 747 på OSL

OSL tar det meste.

Det du så var nok Korean's 747-frakter og Sundt Cargo's ditto. Sundt går til USA hver onsdag og lørdag.

Personlig synes jeg nesten re-routinger og omveier er litt gøy, så lenge alt ender godt,
Hva da med "omveier" som ender opp som snarveier? Det gjør seg veldig godt når en familie er ute på reisefot... ^_^

Personlig har jeg alt kommet meg til årets siste dag, og setter meg straks i bilen for en 35 minutters kjøretur på romjuls-tomme Auckland-veier uten det minste hint av snø eller is. Ute skinner solen, og jeg skal jobbe utendørs i mange varmegrader...

... sa jeg jobbe? I realiteten får jeg betalt for å leke med unger og vann i sommervarmen... :cool:

Back