Glad onsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Litt kaffe og nyheter før jeg går ned til Aker Brygge og dagens første møte. Senere skal det skrives litt reiseregninger før arbeidsdagen er over. Ha en bra onsdag du også.

God dag fra Cebu.

To dager akklimatisering og jet-lag justeringer så er det snart en to timers biltur til vestsiden av øya og landsbylivet. Blir fine dager der.

God helg :)

FQTV

Godmorgon från SK926,
Är på hemresa från några dagar i USA och ska väl fördriva några timmar i CPH innan det är dags för flyget hem till Arlanda. Hoppas alla får en fin dag!

God dag. Fortsatt skuffet over sas og klm, men man overlever vel dette også. Flytter sas til t3 på lhr blir det jo knall med Virgin.

Snart sove litt nå så snart tøtketrommelen er ferdig. Like sør for Santa Barbara nå, og i morgen ruller vi videre mot Monterey.

God morgen fra BGO etter en kort tur over fjellet med WF. Uflaks med plasseringen i pølsekøen, så da ble frokost utsatt. Nå venter to dager med samling før det bærer videre til ARN i morgen kveld. Ha en fin en!

God morgen fra Asker. Hjemmekontorering med litt pakking, før vi stikker til fjells utpå ettermiddagen. Ser alt frem til en GT foran peisen. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg. Stille og fredelig her i dag siden resten av familien har dradd på jobb. Det blir litt jobbing på far om litt også. Første post på programmet er å dra i gang et førstelektorforum der formålet er å hjelpe og støtte de som jobber mot opprykk mot førstelektor. Ellers blir det møte i matematikkgruppen på Notodden etterpå.

Bilen måtte også til doktoren i dag (service) og får jeg ånden over meg går jeg bort og henter den på slutten av dagen så blir det litt trim også.

God morgen fra Jåttå,
Gjennomgang av morgenens e-poster før regulære morgenmøter.
Litt uvant å kjøre fra Tananger og over til Jåttå med alt veiarbeid som foregår på denne siden av halvøya i steden for til Forus.
Ha en fin dag.

God morgen fra hjemmekontoret. Straks bærer det ut for å vaksinere seg litt mot influensa.

Og så må jeg vel så smått begynne å pønske på hvordan jeg skal klare å ha et Star Gold kort på lengre sikt. Det er jo kjekt å ha, på en måte. Det er muligens United som er enklest?

Ha en best dag

Husk at poeng hos United aldri går ut. For oss her i huset er det et «problem» å få brukt dem .

Last edited:
God formiddag fra Sola hvor gamlekontoret er inntatt for litt kontorering.
Ute går det i mindre regnbyger og lett vind. Ellers er en kommet seg etter gårsdagens SAS nyhet, men løsningen må jo sies å være bedre enn konkurs på ordentlig :D
Nå sitter en å vurderer om en skal forsøke å svi av EB poengene på bookinger frem mot neste høst, for SKY team frister egentlig ikke.
Videre håper en at noen andre selskap kan komme med norske kredittkort hvor en kan samle poeng, Qatar, LH etc.
Ha en flott onsdag forumister :)

God morgen fra paradis. Nydelig middag på strandens i går og noen kveldsbobler på godset ril en nabo hjemmefra. Gibraltar var en helt klart been there/done that og ble rett og slett forelsker i tysker-sleden som er det beste jeg har kjørt, om na har jo prøvd litt gjennom årene. Fea sidelengs i rundkjøringer til 190 på motorveien så veverier den 100%.

Nå er det shopping og så er det tennis-cup på selveste Puente Romano med en stor samling fra Heming.

Tar SAS saken med stor ro og håper kanskje det gjør at man etterhvert reiser litt friere fra allianser.

IMG_8946.jpeg

Første post på programmet er å dra i gang et førstelektorforum der formålet er å hjelpe og støtte de som jobber mot opprykk mot førstelektor. Ellers blir det møte i matematikkgruppen på Notodden etterpå.

Er det litt som ‘Tippeligaen’ for gymnaslektorer? Eller EBG? ^_^. Da lurer nok alle på om lektor Tørdal noengang nådde denne statusen? Du store alpakka ..

Velvel .. Ting kaffen setter igang …. Hei fra Syden hvor alle formaliteter gjennomføres før kursen settes mot Darien. Skal være fint der. Det er det forøvrig her også. ;)

8850d4f0d95f3692329d01cd393105c3.jpg

Glad onsdag fra Oslo. Våkna med sår hals, hodepine og nesten feber. Når selv Paracet ikke funket helt så får heller nattens vakt utgå. Det er tyngre å jobbe netter enn dagtid og særlig når man ikke er helt i form. Og jeg tror nok at jeg muligens hadde blitt verre av å ta den vakten og det er egentlig helt unødvendig. Og særlig når man ligger på rundt 37.5 med paracet innabords. Definisjonen på feber er 38, men 37.5-38.0 er nesten der og det er et temperaturområde hvor tiltak faktisk vurderes hos pasientene litt avhengig hva feberen kan skyldes.

Det er ikke lenger like strengt for å jobbe med luftveissymptomer som det var en gang, men ved feber skal man holde seg hjemme sier ialleall våre retningslinjer. Livet i helsevesenet.

Last edited:
Er det litt som ‘Tippeligaen’ for gymnaslektorer? Eller EBG? ^_^. Da lurer nok alle på om lektor Tørdal noengang nådde denne statusen? Du store alpakka ..

Hehe. :) En har tre nivåer i høgskole og universitetssektoren. Med mastergrad blir en universitetslektor. Neste steg er førstelektor og førsteamanuensis der det kreves doktorgrad eller tilsvarnede. Siste er dosent/professor der en i praksis må ha gjort arbeid tilsvarende minst to doktorgrader. Nå kan en jo spørre seg hva som er vitsen med dette og hvorfor vi jobber mot at universitetslektorene skal bli førstekompetente. Svaret på det er det departementet som sitter med. De krever f. eks at på et masterstudium skal minst 40% av undervisningen gis av førstekompetentet og minst 10% av dosent/professor. Departementet følger dette opp og fotfølger oss for med tanke på at andelen er tilfredsstillende. Derfor må vi få flere opp på førstestillingsnivå. Departementet sin rigide håndtering av dette har skapt mye frustrasjon på institusjonene og det er mange ansatte som virkelig har fått kjenne på presset med å kvalifisere seg videre.

Nå er helsesituasjonen slik at det er litt vanskelig med å gjennomføre undervisning for tiden, siden jeg stadig må inn på opphold på feriesenteret mitt på Riksen. Jeg prøver derfor å bidra på områder der jeg har noe å bidra med og kan være til hjelp for andre. :)

Back