• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad onsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenet på Ris. Ut for å gå en tur i nabolaget før dagens oppgaver igangsettes. Blir nok noen kilometer i telefon i løpet av dagen. Ha en bedre enn bra onsdag.

God morgen fra Tourrettes-sur-Loup. En espresso og jägermeister om morgenen, og jeg er klar for en dukkert i bassenget. Ikke umulig det bli både god mat og drikke utover dagen. Leiesyklene må leveres tilbake i dag, så får finne en passe hard omvei til lekebutikken. Ha en fin dag

ac499651fd342dd04868d959370abcad.jpg

God morgen fra knausen. Hjemmekontor i dag og så et møte ved operaen hvor planen er å gå ned. Blir vel første møte jeg noen gang har i shorts.

Siste møte slutter 17 i dag og da skal jeg møte resten av husstanden på en strand ett eller annet sted i omegn.

God morgen fra Grønland. Hjemmekontor her i dag også. Teams-aktiviteten begynner å ta seg opp igjen… Hele avdelingen minus en er tilbake på jobb. Og har også fått ny sjef i løpet av sommeren. Spennende, og ser lovende ut etter første møte. Spådamene i YR sier det skal bli godvær i dag, så får ta med fruen ut på middag. Så får vi se om det byr seg en plass ute i solen. Ha en strålende onsdag[emoji3]

God morgen fra Kongsberg sykehus.

Da blir det først noen timer her for prøver og antibiotika. Ingen store planer ellers bortsett fra at jeg må kjørt et lass med rusk og rask på fyllingen. Tilhengeren er smekkfulle med topp på etter at fruen har trimmer hekken. Ellers er det meldt fryktelig varmt her i dag med temperatur på opp mot 30 grader.

God formiddag fra Oslo. I dag venter en liten økt med jobbing på Øyafestivalen. Og da gjør det heller ingenting at været er flott for jeg regner med at folk vil ha kjØLig drikke der da? Så får jeg se hvor kjapt jeg klarer å betjene tappekranene, men heldigivis så står jeg jo ikke der aleine... :D

Ellers fikk jeg et jobbtilbud i går om enn ganske så midlerltidig. Det har vært litt stille på tilkallingsvikarjobben jeg har denne uka, noe jeg antar er fordi de fast ansatte er tilbake på arbeid.

God formiddag fra Herning , DK,
Siste dag på World Championships individuell Freestyle dressur konkuranse.
Det blir spennende å se verdens eliten her.
Hjemturen til Tananger går i kveld fra Hirtshals til KRS.
Ha en fin dag

God formiddag. Varme Kongsberg må gjerne tappe litt vann fra vår atmosfæriske elv slik at de kan friske seg opp litt. Vi har rikelig med regn og deler gjerne; trenger ikke overføringskabler når litt 'weather engineering' kan gjøre susen. Og i morgen skal det sykles Arctic Race her. Det kan bli en fuktig opplevelse.

God formiddag fra OBC Gran Canaria.

Her er det en liten time til bussen går i retning LPA hvor etter hvert OY-VKI tar oss til OSL. Herlig uke med sol og bading er over - heldigvis noen dager igjen av ferien før hverdagen kaller neste uke. Dette er forøvrig dagen OY-VKI ble født i år 2000 så da blir det bursdagstur med 22-åringen [emoji322]

Ha en fin en!

God formiddag fra Forskningsparken. Avslappet atmosfære her og totalt fravær av dress. Fikk spørsmål første dag om hvorfor jeg ikke gikk i shorts, men har skjerpet meg nå.
Tur til tannlegen venter, satser på at jeg får ståkarakter for innsatsen med tannbørste og tanntråd det siste året.

G’morgen .. Sjokkovergang tilbake i arbeidslivet i går. Blir sikkert ikke bedre i dag, men toleransegrensen stiger vel noe ….

Ringo på radioen, kaffe i koppen, beina på rekkverket .. Kommer ikke høsten snart?

God formiddag fra Forskningsparken. Avslappet atmosfære her og totalt fravær av dress. Fikk spørsmål første dag om hvorfor jeg ikke gikk i shorts, men har skjerpet meg nå.
Tur til tannlegen venter, satser på at jeg får ståkarakter for innsatsen med tannbørste og tanntråd det siste året.

De beste arbeidsplassene er som regel der hvor det ikke er så streng dresskode. Men ja siden jeg har jobba som assisterende vikarassistent på Ahus så er jo dresskoden nærmest gitt med en hvit drakt. De som driver med kirurgi og sånt løper rundt i grønt. Og ja hvit frakk er forbeholdt leger nærmest uten unntak, men har sett flere leger som har kutta den hvite frakken. Det har nok noe med at den er litt upraktisk vil jeg tro og egentlig ikke strengt nødvendig for å utøve yrket.

Last edited:
God ettermiddag fra kontoret ved en flyplass litt nord for Kløfta

Akkurat passe hektisk dag, en del småplukk som dukker opp, samt at man plutselig innser at man har solgt noe plass man egentlig ikke hadde, så da får en forsøke å være litt kreativ og forsøke å overbooke litt.... godt at vi ikke har EU261 i frakt...

Kidsa straks på vei nordover med flybussen, ganske enkelt, så slipper man mye organisering for å få dem hjem :) Eneste er at jeg akkurat kom på at jeg har vel lovet dem Starbucks i et svakt øyeblikk, så da får vi vel tusle innom der før vi kjører hjem.

Forøvrig feier man 20 års bryllupsdag i dag. Ikke så galt. Sølvbryllup om 5 år, noe som sammenfaller med 50års dag..... så når vi kommer så langt kan man si man har vært gift nøyaktig halve livet.

Og dagen blir vel feiret med en tur til hyperromantiske Maxbo,

S

God dag fra Gøteborg. Snart går turen ut til GOT for hjemreise med WF347. 300 i dag ser jeg, så da skal det ta litt tid.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

De beste arbeidsplassene er som regel der hvor det ikke er så streng dresskode. Men ja siden jeg har jobba som assisterende vikarassistent på Ahus så er jo dresskoden nærmest gitt med en hvit drakt. De som driver med kirurgi og sånt løper rundt i grønt. Og ja hvit frakk er forbeholdt leger nærmest uten unntak, men har sett flere leger som har kutta den hvite frakken. Det har nok noe med at den er litt upraktisk vil jeg tro og egentlig ikke strengt nødvendig for å utøve yrket.

Hos oss er det heldigvis ingen krav til dresskode. Jeg synes likevel det er greit å være kledd noenlunde anstendig når en først står i klasserommet. Jeg kommer f. eks ikke i en hullete dongeribukse eller short til undervisningen.

Kleskoden på sykehusene kjenner jeg godt til. I Kongsberg er det ikke så mange av legene som bruker hvit frakk lenger. Legene er imidlertid lett gjenkjennelige ved at praktisk talt alle har et stetoskop i lommen. Det er noen som skifter mellom hvit og grønt. På ERCP'ene har sykepleierne alltid vært i hvitt, men sist kom de i grønt. Jeg måtte spørre hvorfor de plutselig var grønnkledde og da viste deg seg at de hadde vært på operasjon like før og ikke rukket å skifte til hvitt før de skulle "plage" meg.

Vel, nå er vi godt ute på viddene. For å skrive om noe positivt så var prøvene og formen forøvrig i klar bedring fra mandagens prøver og det er jo kjekt.

Velkommen til parken. En park der forskjellen mellom IQ og EQ er større enn de fleste plasser og 8 kakebiter alltid er en kakebyte.

Nå har jeg kuket rundt i ymse lokaler her i straks 14 år. Møtte opp i skjorte og sånt i starten, men det ble straks uglesett. Så da måtte jeg investere i hettegensere. Etter hvert fikk vi til og med egen hettegenser-firmabunad her.

Så ja... god dag fra Gaustad. Travel dag i dag men straks bærer det hjemover. Nå venter jeg egentlig mest på tbanen. Ha en fin en

…hvit frakk er forbeholdt leger nærmest uten unntak, men har sett flere leger som har kutta den hvite frakken.

Min lege pleier å bruke skinnskjørt og utringet bluse. Ser ingen grunn til å tukle til det med hvit frakk!

God onsdagskveld fra hula på Forus. Straks ferdig med ukens tredje kveldsskift. To kveldsvakter til gjenstår før jeg tar helg. Behagelig mengde arbeidsoppgaver får timene unna. Rinse and repeat i morgen.

Back