Glad onsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenloungen på Ris. Kaffe og nyheter før jeg skal gå til sentrum (med Flypodden på øret) og dagens første møte. Blir noen møter etter hverandre før arbeidsdagen avsluttes her hjemme. Nyt en av de lyseste dagene i året.

God morgen fra Flytoget mot OSL. Litt ekstremsport må prøves med 4 flyvninger på 2 dager. Møterni Tromsø i dag, før man ender kvelden i SVG, og skal bruke morgendagen på litt inspeksjon og møter.

Gøteborg i helgen blir med bil :)

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra Gardermoen. Kaos på flyoget som vanlig på denne tiden av døgnet (litt ekstra bonus med mødre med to små barn og tre svære kofferter), rakk akkurat ikke lokaltoget.

Men lite kø i fasttrack om først av toget. Yasmin desverre borte fra kaffebaren, men den yngre versjonen klarer også å lage kaffe. Svg neste før retur i kveld. Nyt dagen!

God morgen fra Kongsbeg. Her skinner solen og det tegner til å bli en riktig fin dag. Nå skal jeg først innom sykehuset en snartur og få tatt noen blodprøver. Sverigeturen vår gikk som kjent fløyten, men fruen og jeg drar på en liten tur til Lillehammer i dag i stedenfor og blir borte til fredag om alt går etter planen. Det skal bli bra. Når vi først skal på tur så må vi jo flotte oss litt. Prisene på Lillehammer var ganske fine disse dagene, og særlig de dyrere rommene, så vi slo likegodt til å bestilte mastersuiten på Scandic. Prisen per natt er 2100 og det er virkelig ikke ille synes jeg.

God morgen fra Forus. Synes det fortsatt er litt nedtur med 10-12 grader og tilløp til regn i lufta etter å ha tilbragt forrige uke i varmere strøk. Vel vel.

Her er det kaffe i koppen/kroppen og det skal nok resepsjoneres litt i timene fremover. Ser frem til to fridager før helga skal tilbringes på kontoret. Fint at vekkerklokken kan legges vekk noen dager.

God morgen. Starter dagen med litt avslapning på kontoret, før huset inntas av en haug viltre 8 åringer på barnebursdag. Men kake og andre hurtige karbohydrater er på plass. Ha en fin dag

402d4de90c9163436678717e1f60907a.jpg

God morgen fra Gardemoen.
Fast Track gikk litt tregt idag, måtte være mange mistenkelige trille kofferter men kom til slutt gjennom og fikk en kaffe kopp.
Ser it som DY 340 er i rute og jeg får sete ved nødutgang med mye benplass.:up:

Trallabom fra L14. Verdens beste tog kl 08.46. Siste bortekontordag før en drøy uke i Frankrike. Tror AF balja vår er rimelig full i morgen for det kommer opp meldinger i appen om at vi kan booke om gratis hvis vi gjerne vil.

Det vil vi jo aldeles ikke.

Men først skal det altså kontoriseres. Ha en fin dag.

Da står vi bom fast på gate A-14, teknisk feil på navigasjons utstyret sies det.
Skulle dratt 09:00, nå er det 09:23..:cry:

Trenger ikke mekaniker streik, det stopper av seg selv.

Da står vi bom fast på gate A-14, teknisk feil på navigasjons utstyret sies det.
Skulle dratt 09:00, nå er det 09:23..:cry:

Trenger ikke mekaniker streik, det stopper av seg selv.

Ja, hvis de ikke har mekanikere til å fikse navigasjonen, så er det jo streiken som stopper det?

God morgen fra Porsgrunn. Hotellfrokost inntatt, og jeg pønsker litt på hvordan jeg skal komme meg videre til beste hotell på turen.

Ha en god en :)

Ja, hvis de ikke har mekanikere til å fikse navigasjonen, så er det jo streiken som stopper det?

God morgen fra Porsgrunn. Hotellfrokost inntatt, og jeg pønsker litt på hvordan jeg skal komme meg videre til beste hotell på turen.

Ha en god en :)

De har nok mekanikere, ser 2 stykker som går på og av flyet, men dem har det ikke travelt..:(

God formiddag. Ser ut som det er travelt hos KLM om dagen. Prøvde å få til en chat med dem om en liten trykkfeil på en billett. Chatet først med en hyggelig robot før jeg ble satt i kø for å chatte med en ordentlig KLM-ansatt. Fikk beskjed om at det kunne ta litt tid. 8 timer senere fikk jeg beklagelse fra roboten om at det tok tid og at jeg måtte bekrefte at jeg fortsatt var interessert i å beholde plassen i køen. Svarfristen jeg fikk på fortsatt plass i køen var 12 timer....(!) Ai-ai-ai, når det gjelder chat så er tydeligvis vesle Widerøe dyktigere.

Da kom det en buss og parkerte utafor flyet, svært sannsynlig at vi må skifte utstyr.
Dårlig med informasjon...

Som fluxie går også turen her til TOS, så fremt WF624 nå går og ikke får snag mens den står og blomstrer på gate B19 på BGO[emoji28] Sete 2A og Flypodden venter [emoji41]

Blir siste E2 innenriks på en stund, da de heller brukes utenriks nå de neste ukene (skal selv ta den fra LHR-BGO om noen uker). Dermed blir turen hjem fredag (så fremt den går[emoji6]) med Dash, som betyr 30 min lengre flytid. Jaja, er fortsatt direkte [emoji38]

Blir sushimiddag de neste to dagene i Tromsø, det gledes til skikkelig god mat [emoji2956]

Trallabom fra L14. Verdens beste tog kl 08.46. Siste bortekontordag før en drøy uke i Frankrike. Tror AF balja vår er rimelig full i morgen for det kommer opp meldinger i appen om at vi kan booke om gratis hvis vi gjerne vil.

Det vil vi jo aldeles ikke.

Men først skal det altså kontoriseres. Ha en fin dag.

Bytte nick til L14 kanskje... ;)

Da kom det en buss og parkerte utafor flyet, svært sannsynlig at vi må skifte utstyr.
Dårlig med informasjon...

Da er vi ombord på erstatnings flyet, men det ble ikke busstur.
Ny avgang 11:15, men tviler på at det holder.
Nordmenn er stoiske og tok dette med knusende ro. Hadde det skjedd i USA, gjerne på et Spirit fly så hadde det vært slåssing og kjerringer som lugger håret av hverandre med påfølgende politi og pepper spray og en lokal TV stasjon på pletten med anpustne reportere som pumper opp dramaet enda mer, må ha ratings og må ha folk som sitter foran TV og sier Oh My God, that is bad, what a horrible airline..:(

God ettermiddag fra Sola. Her valgte en å avlyse reise til Lillehammer og heller delta på møte via VTC. Så her babbles det i vei.
På sen eftan blir det litt pakking.
Utover det, nada planer.
Ha en fin fin onsdag :)

Hei fra Europa-siden av Istanbul. Velfortjent pust i bakken fra et godkjent hotell og da ved basseng-kanten. Lite planer for denne kvelden annet enn å få i seg nok et nydelig måltid og pælme unna masse elektronisk post - de kan grille her.

Hei fra Europa-siden av Istanbul. Velfortjent pust i bakken fra et godkjent hotell og da ved basseng-kanten. Lite planer for denne kvelden annet enn å få i seg nok et nydelig måltid og pælme unna masse elektronisk post - de kan grille her.

Istanbul er en av mine favorittbyer i Europa mye spennende å ta seg til der!

Hei fra Oslo - Sommerbris i Kristiansand var en blast og jeg føler det er litt delig å ikke måtte stå opp kl 0830 og så i seng tidligst kl 01 hver dag. Det tar på! De vil ha meg med til neste år også så får jeg se om jeg orker det. Og med det været som stort sett har vært i Kristiansand den siste uka så forstår jeg jo hvorfor dette området er en feriefavoritt for mange nordmenn. Skal etterhvert sette på en klesvask tenker jeg.

God Morgen fra Outrigger Beach Resort i Fort Myers Beach (FMB)
Ikke så mye på planen i dag, men blir nok en tur til Fort Myers, mulig vi besøker Ford-Eddison Estate museum. Vi har også tenkt oss en tur til "sentrum" her i FMB dvs området der brua fra fastlandet kommer over hit til Estero Island. Vi prøver muligens rutebussen som som ser ut som en passasjervogn fra et tog, for å ta oss dit. Det er delvis skyet oppholdsvær nå og 24 grader, men skal sky mer til og i 2-3 tiden skal det komme et skybrudd på 0,6mm og så går tempen opp til 31 grader.
Vi er overrasket over hvor dyrt alt er, skjønt det er mulig det bare er vekslingskursen som er blitt feil, gjennom årene, så nå blir det brødskiver med ost og skinke til frokost. Dette kjøpte vi på Walmart i går, sammen masse brus. Ellers er vi halvveis i oppholdet her i Florida. Det blir en natt til her før vi kjører til Miami Beach North i morgen.
Ha en fin dag alle sammen.

Back