• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Glad mandag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ny dag, ny uke skulle gi nok av nye muligheter... Blir en del møter før det blir trening i ettermiddag. Ha en bedre mandag...:)

Replying to Topic 'Glad mandag morgen...'

glad mandag - snøen laver ned, julekortene er bestilt og snrt ny jobb...
Lørdag ble Aass' juleøl testet, og av de tre jeg har prøvd så langt er dette en klar vinner. Det første lyset i adventsstaken ble tent i går, og det ble feiret med "en lille en" (Gildes juleakevitt fra 2004). Snart tillater også konemor at det serveres medisterpølse og surkål i heimen!

God morgen fra Alta.

Minus 8 grader her oppe i dag. Har vært ganske stabilt på denne temperaturen ganske lenge nå.

Hallo fra Boston!

Her har det vært grått en times tid siden wakeup, nå er det derimot i ferd med å sprekke opp og solen titter frem!

Ting våkner til liv, og mye trafikk på I-90 eller hva denne veien nede her heter for noe. Dagen går med til ett besøk i Boston sentrum på leting etter en fotobutikk.. :smokin

Langt på dag allerede.Alfa'en er levert til sjekk på Motorforum og den nye Alfa Romeo 159 tatt i nærmere øyesyn!:devot: Skal vi se: 159 1.9 JTS Distinctive modell,skinn interiør,full pakke med stereo/navigasjon,etc.,etc.,etc., det blir totalt kr...kæ-plinnng...
Ævvv!!! Lommeboken vrir seg i dødskramper og må avlives med et nakkeskudd! :jumpin

Glad mandag! Dagens kundemøter er unnagjort (ved hjelp av en Citroën - uten skader denne gangen også ;)), og kvelden er nært forestående.

På fredag var det julebord, og da ble AASS pol-Juleøl et nært bekjentskap. Også denne kan (som vanlig) anbefales på det sterkeste (alle de 6,7%'ene den inneholder :))!

Her blir det nok Alfa 159 JTD 150 HK - med skinn. Navi kan jeg leve uten - men tørr jeg ta sølv metalic med rødt skinn???

Originally posted by EB
Her blir det nok Alfa 159 JTD 150 HK - med skinn. Navi kan jeg leve uten - men tørr jeg ta sølv metalic med rødt skinn???

Hva skjedde med Thesis? :wow:

...ble ikke aktuelt! Jeg skjønner når jeg må gi meg...for denne gang. Kan vel kjøre en 159 til Lancia kommer med ny modell...

Da er det også slutt på å kjøre "stasjonsvogn"? 159 kommer vel ikke som Sportwagon på en stund ennå...

Akkurat det skal nok gå greit - selv om vi blir onkler igjen på nyåret og det nok blir noe kjøring med barn/barnevogn noen år fremover. Men det finnens da en SAAB 9-5 i familien og den eldre er sikkert ikke motstander av å kjøre Alfa i bytte...

Originally posted by EB
Akkurat det skal nok gå greit - selv om vi blir onkler igjen på nyåret og det nok blir noe kjøring med barn/barnevogn noen år fremover. Men det finnens da en SAAB 9-5 i familien og den eldre er sikkert ikke motstander av å kjøre Alfa i bytte...

Hehe, det faderlige opphav har byttelånt med meg etpar ganger når han trengte stasjonsvogn... Bortsett fra at jeg ikke akkurat får en Alfa Romeo i bytte (selv om han snakker om å kjøpe 159 han også...:up: ), snarere en '02 Primera TD sedan...

Originally posted by FBU 4EVER
159 SW kommer i mars-april neste år!:devot:

Jøss, det var jo faktisk ganske kvikt, særlig med tanke på at 156 Sportwagon tok 2-3 år for å komme på banen.

Originally posted by Trety

159 SW kommer i mars-april neste år!:devot:

Jøss, det var jo faktisk ganske kvikt, særlig med tanke på at 156 Sportwagon tok 2-3 år for å komme på banen.

Riktig! Men AR hadde ingen planer om en SW da 156 ble lansert.Med 159 er SW en naturlig del av modellutvalget helt fra start.

Riktig! Men AR hadde ingen planer om en SW da 156 ble lansert.Med 159 er SW en naturlig del av modellutvalget helt fra start.

Godt poeng, selv ikke AR selv hadde vel drømt om at 156 skulle bli en såpass stor suksess og ikke minst en klassiker og legende så umiddelbart som den ble.

Godt poeng, selv ikke AR selv hadde vel drømt om at 156 skulle bli en såpass stor suksess og ikke minst en klassiker og legende så umiddelbart som den ble.

Nei,det hadde de ikke regnet med.De (AR) har nok ganske høye forventninger til salget av 159.

Nei,det hadde de ikke regnet med.De (AR) har nok ganske høye forventninger til salget av 159.

...og med tanke på entusiasmen både du og EB utviser så langt, kan det jo tyde på at markedet er veldig positiv til mottakelsen...:thumbup

...og med tanke på entusiasmen både du og EB utviser så langt, kan det jo tyde på at markedet er veldig positiv til mottakelsen...:thumbup

Jeg hadde planer om et nytt kjøkken før ny bil,men kjøkkenet har ikke gjort meg noe så hvorfor skulle jeg gjøre noe med det!Nye dører er en mulighet med nybilkjøp i 2007-8.Da har eventuelle barnesykdommer blitt luket ut.

Jeg hadde planer om et nytt kjøkken før ny bil,men kjøkkenet har ikke gjort meg noe så hvorfor skulle jeg gjøre noe med det!Nye dører er en mulighet med nybilkjøp i 2007-8.Da har eventuelle barnesykdommer blitt luket ut.

Men like fullt ligger det et fremtidig 159-salg til Nærnes. Akkurat det med barnesykdommer er det nok lurt å styre unna, jeg har litt sviktende tillit til enkelte europeiske produsenter mtp. akkurat dette. Merk det at Xantia'en er en '99-modell, 5 år (og 2 facelifter) etter at modellen i seg ble lansert = mye mindre feil.

Back