• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Glad mandag fra Roma

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra den beste byen. Snart kommer sjåføren for å kjøre oss ut til flyplassen og frokost i loungen og sikkert om bord på ITA litt senere også. Formiddagsankomst OSL og for første gang på mange år har vi bil parkert når vi lander. Forsmaken på sommeren har definitivt vært topp…nå kan vi glede oss til neste tur.

God morgen fra en Oslo Taxi. Ikke ofte jeg tar taxi tii jobb men når tbanen sier takk for seg så får jeg sende denne regninga til Ruter. Heldigvis var det tilgjengelig bil. Har skjønt man må holde seg unna Uber og Bolt når man dealer med Ruter så må ta et skikkelig selskap da. Heldigvis lite kø i trafikken så rekker dette greit.

God morgen fra Asker. Straks avreise for jobb. Så er det både fotball- og hockeytreninger for barna i kveld. Og bør selv bevege litt på kroppen. Ha en fin dag.

Jeg trenger guru-hjelp:
Hvilken kaffekverner er bra for french-press-kaffe? Og *kun* det, ikke noe espresso, kaffemaskin fancy shit.
Så litt på en Eureka Mignon speciliata (sp?), vet ikke om det er overkill, gjør en håndkvern kanskje samme nytten?

Begynner å våkne til live fra pollenhelvettet, tid for kaffe igjen.

Morn fra Tønsberg. Venter fortsatt på PostNord og espresso, så da ble det litt for gammel julekaffe på starten av dagen i dag. Lite spennende planer for mandagen.

Jeg trenger guru-hjelp:
Hvilken kaffekverner er bra for french-press-kaffe? Og *kun* det, ikke noe espresso, kaffemaskin fancy shit.
Så litt på en Eureka Mignon speciliata (sp?), vet ikke om det er overkill, gjør en håndkvern kanskje samme nytten?

Den virker passe overkill om du kun skal ha presskanne. Her på berget pleier Wilfa å gjøre det godt i tester, f.eks Wilfa Svart Aroma, men aner ikke tilgjengelighet utenfor Norge

Goooood Morgon från Göteborg,

Full fart från att väckarklockan ringer tills dessa att arbetsdagen är slut. Förhoppningsvis blir det tid för lite tid till mailkorgen mellan alla möten som ligger. #happydays

God morgen fra Tananger,

Straks avgårde på jobb, Flymuseet i dag , flybilletter er kjøpt for årets turer til "uniten".
Styremøte i kveld i det lokale partilaget.

Ha en fin dag folkens.

Jeg trenger guru-hjelp:

Ville gått for Wilfa Svart. Bruker den daglig og har alltid perfekt resultat. Kan stilles inn på forskjellige malingsgrader men «French Press» er også en option.

God morgen fra Sandnes. Fri i dag, men våkna tidlig for å ringe legen. Nå fant jeg faktisk ut at jeg har lyst på litt kaffe. Tror jammen jeg skal finne frem presskanna. Det er leeeenge siden jeg har prøvd den.

En tur til legen litt senere da. Ellers er planen å øve med bandet i kveld. Hvis jeg klarer høre noe…

God morgen fra Forus. Jeg husker første gang jeg la merke til Forus i en morgen-tråd, da trodde jeg noen hadde skrevet feil eller tøyset med ordet Forum som en internspøk i forumet. Og nå jobber jeg her...

Huset ser ut som forventet etter at man har brukt helgen på å flytte møbler, klær, leker, og alt annet en småbarnsfamilie trenger for å bo et sted. Ulempen med å leie: dyrt. Fordelen? Det er en del jeg ikke trenger å betale selv utenom leien. Slik som elektriker dersom noe ikke stemmer med det elektriske. Plenklipping må jeg ordne selv, noe som er litt irriterende med allergier. Kan hende alle de maskene som ble liggende igjen etter Covid endelig kommer til nytte? :unsure:

Og vipps så var det tidlig morgen i Buenos Aires og vi er klare for siste leg, KLM til Santiago etter noen timer på puten på Marriott Ezeiza. Herlig dagflight med Air France i går med topp mat og service - og all bagasje er med. Blir noen bobler til frokost men så blir det striskjorte og havrelefse noen dager.

God morgen fra Kongsberg sykehus. Måtte inn en tur for væsketapping. De prøvde å gjøre seg vanskelig denne gangen men etter en rask prat med livlegen ordnet det seg. Fikk også time for å skifte ut det tette drenet og det blir på torsdag. Så det blir mye sykehus denne uken.

Har nå fått ordnet litt praktisk ting mens jeg ligger her.

Hei fra kontoret. Her har det gått unna i dag og endelig tid til litt internett. Ribben ble faktisk 10/10 i går, og i dag skal den ha en rolle som deltaker i fried rice og det er alltifd en vinner.

Back