Glad mandag fra OSL

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Radisson Blu på OSL. For mye x-vind på Røros i går så begge avgangene ble innstilt og vi ble innlosjert her...bra hotell, bra middag og god vin. Nå satser vi på at vinden har løyet og at vi kan få landet og startet heldagsmøte med strategiarbeid. Hyggelig kundemiddag i kveld...så da er vel uken definitivt i gang. Vask hender, bruk munnbind og hold avstand!

God morgen fra L12 til Lysaker. Litt kontorering på programmet i dag. Litt månedsavslutning kombinert med å se litt inn i spåkula for 2021 på planen i dag.

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra hjemmekontoret, tidlig på'n i dag og tidlig avsluttning. Dette er valgfrihet å kunne justere flexitid.

Ingen nye planer med å fly de neste 14 dagane.

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra L1 vestfra. Som vanlig, null stress med meteren her, så masken forblir ubrukt i vesken. Litt forlenget kontordag på grunn av sene møter, og ikke umulig det trengs en løpetur i kveld. Ha en fin dag

Hei fra hjemmekontoret i skogkanten. Peisen knitrer, havregrøten er spist opp og er godt i gang med hjemmekontoret. Sitter og småflirer etter en meget fin helg med mye morro og ikke minst alt for mye god mat.

God morgen fra hjemmekontoret. Skulle egentlig vært bortekontor, men våknet med tørre øyne, tung kropp og litt rar i halsen. Så da ble det justerte planer.

Mulig jeg tar en runde rundt kvartalet i en pansret bil og vinker litt etterpå.

Ha en fjong dag

God mandag fra knallrøde Oslo øst om man skal bruke FHIs betegnelse. Fortsatt ingen coronasmitte hos meg. Følger uansett en forelesing via Zoom., parallellt får jeg vel søke jobber. Kino med en kamerat i kveld på Cinemateket som jeg har fått sansen for. Null reklame før filmen og billigere enn NFKino feks.

G’morgen fra Georgia Nord. Fikk gjort masse i går, så i dag skal det gjøres lite. Det fortsetter å ramle inn fake Amazon-sendinger, og jeg hadde en totimers passiar med opptil flere indere på chat’en, og det er ikke imponerende hva CRM-systemet deres lar dem gjøre. De er ikke engang istand til å se hva som leveres på en adresse. Er lovet å bli kontaktet av security innen 72 timer, men det har de sagt før .. Stay tuned.

Men nå er det vel tid for en tur på dynga med søpla ...

Det fortsetter å ramle inn fake Amazon-sendinger
Hva er en fake Amaon-sending; er det en feilsendt sending med kjekt innhold eller en sending med bokstavelig talt søppel?
Begge deler fungerer jo gull som gave til enten familie eller svigers.

Hva er en fake Amaon-sending; er det en feilsendt sending med kjekt innhold eller en sending med bokstavelig talt søppel?

Begge deler fungerer jo gull som gave til enten familie eller svigers.

Det er en sending adressert til deg som du ikke har bestilt. Det finnes flere teorier på hvorfor dette gjøres, men det meste skal ha med ratinger å gjøre. Sliter med å se at dette kan gi stort finansielt utbytte, men hva vet vel jeg. Noen skal også inneholde ting som ikke skal være der mens andre igjen sendes for så å bli stjålet etter levering. Det er imidlertid vanskelig på vår adresse ..

Last edited:
G’morgen fra Georgia Nord. Fikk gjort masse i går, så i dag skal det gjøres lite. Det fortsetter å ramle inn fake Amazon-sendinger, og jeg hadde en totimers passiar med opptil flere indere på chat’en, og det er ikke imponerende hva CRM-systemet deres lar dem gjøre. De er ikke engang istand til å se hva som leveres på en adresse. Er lovet å bli kontaktet av security innen 72 timer, men det har de sagt før .. Stay tuned.

Men nå er det vel tid for en tur på dynga med søpla ...

Bedre morgen fra vest, hvor dagen deles mellom et dyp dykk i Amazon CloudFormation, en lang presentasjon og avsluttes med oppgradering av terrassen.

Det er noe som skurrer LN-MOW, jeg kan jo se hva som er levert, hva som skal leveres paa alle adressene vi bruker hos Amazon (i disse dager bruker vi Amazon ogsaa for leveranser til Svigermor til hennes adresse i Portland). Saa uten tvil at Amazon Chat kan se hva som leveres, de har et aldeles utmerket CRM (som ogsaa benyttes av ganske mange andre e-Commerce bedrifter (du kan kjoepe alle ledd i kjeden fra pakking hos fabrikant via frakt, toll helt frem til leveranse paa doera fra Amazon).

Jeg ville nok ikke tenke saa mye paa hvorvidt det er Indere paa Chatten eller ikke, men derimot ha en leveranse plan for uken klar og hvis UPS, USPS eller FedEx dukker opp utenfor forventet leveranse, nekte aa ta i mot sendingen. (Dere har vel ikke Drone Leveranser ennaa ;) )
Jeg ville ogsaa se paa hvem forsendingene kommer i fra (Produsent - Leverandoer) og se hvorvidt det finnes «Rating» fra dere (det er jo formaalet med disse falske ordrene - aa kunne skrive «Certfied Customer Rating» (Knytte kjoep til rating»

Det er noe som skurrer LN-MOW, jeg kan jo se hva som er levert, hva som skal leveres paa alle adressene vi bruker hos Amazon (i disse dager bruker vi Amazon ogsaa for leveranser til Svigermor til hennes adresse i Portland). Saa uten tvil at Amazon Chat kan se hva som leveres, de har et aldeles utmerket CRM (som ogsaa benyttes av ganske mange andre e-Commerce bedrifter (du kan kjoepe alle ledd i kjeden fra pakking hos fabrikant via frakt, toll helt frem til leveranse paa doera fra Amazon).

Jeg ville nok ikke tenke saa mye paa hvorvidt det er Indere paa Chatten eller ikke, men derimot ha en leveranse plan for uken klar og hvis UPS, USPS eller FedEx dukker opp utenfor forventet leveranse, nekte aa ta i mot sendingen. (Dere har vel ikke Drone Leveranser ennaa ;) )
Jeg ville ogsaa se paa hvem forsendingene kommer i fra (Produsent - Leverandoer) og se hvorvidt det finnes «Rating» fra dere (det er jo formaalet med disse falske ordrene - aa kunne skrive «Certfied Customer Rating» (Knytte kjoep til rating»

Det er mye som skurrer. men fakta er at peon'ene på chat'en kun kan se det mest nødvendige (som er omtrent ingenting). De skylder på personvernregler og security og har tilgang til veldig få opplysninger. Supervisorene deres har like dårlig tilgang og det er umulig å komme høyere.

Artikler som leveres av Prime-bilen viser ikke avsender. Kun et TBA-referansenummer. De kommer på helt random tider og det er sjelden samme sjåfør. Vi har skilt på porten og RING-dørklokke, men normalt slenger de det over gjerdet og stikker. Postdamen kontakter meg - hun er flink, og UPS brukes lite her. Det står avsender på de som kommer i posten, men kun en varehusadresse, Amazon eller fabrikant. Ikke den som bestiller.

Mulig systemene deres er gode, men de har høye vegger internt som gjør opplevelsen friustrerende for meg og sikkert for kundebehandlerne også. Og hver gang jeg får en ny kundebehandler, må jeg gjenta alt. De ser omtrent ingenting av det som er gjort før.

Og etter hve jeg leser slettes chattene når de stenges. De vil ikke sende transkript og det er ikke mulig å se egen historie på min konto (som håndterer samtalene ettersom kona har stengt kontoen sin.)

Vi får sed hva som skjer 'innen 72 timer' .. har ikke store forventninger.

Last edited:
Jeg ville nok ikke tenke saa mye paa hvorvidt det er Indere paa Chatten eller ikke, men derimot ha en leveranse plan for uken klar og hvis UPS, USPS eller FedEx dukker opp utenfor forventet leveranse, nekte aa ta i mot sendingen. (Dere har vel ikke Drone Leveranser ennaa )

Like it or not, kommunikasjonen er merkbart annerledes .. har sett det veldig godt de siste dagene. ;)

Venter fortsatt på den første dronen. Hagla er ladd og klar.

God aften fra SK4175. Turen går hjem til Stavanger på laang fri periode. Satser på vin og god mat i kveld.
Ha en fin fin kveld :)

Like it or not, kommunikasjonen er merkbart annerledes .. har sett det veldig godt de siste dagene. ;)

Venter fortsatt på den første dronen. Hagla er ladd og klar.

Pratet akkurat litt med en i Amazon Fraud som jeg kjenner (hun er ogsaa fra India med PhD ^_^ ) og fikk en del tips:
- Er det noe de falske forsendingene har til felles (samme produkt, samme produkt gruppe etc.)
- Er det Prime Forsendelse ?
- Hvis det er Prime - kan dere se noe under Orders ?
- Kan dere finne noe ved hjelp av Tracking #
- Gaa tilbake til Produktet paa Amazon.com og sjekk om det selges av mer enn en Leverandoer - om det er flere forsoekt aa finne ut hvilken Leverandoer(er) staar for de falske. Amazon fjerner disse glatt.
- Produsenten staar ogsaa i fare for aa bli bli fjernet - som kan hjelpe dere.

- Er det noe de falske forsendingene har til felles (samme produkt, samme produkt gruppe etc.)

Made in China. Alt fra våpenbelte til sakser, lyspærer og potensfremmende piller. Så nei.

- Er det Prime Forsendelse ?

Tror ikke det.

- Hvis det er Prime - kan dere se noe under Orders ?

Andres ordrer er ikke synlige for mottaker

Kun synlig for kontohaver. Så nei.

- Gaa tilbake til Produktet paa Amazon.com og sjekk om det selges av mer enn en Leverandoer - om det er flere forsoekt aa finne ut hvilken Leverandoer(er) staar for de falske. Amazon fjerner disse glatt.

Har ikke gått i dybden her, men det burde veninna di lett finne ut av. Hvis hun har tilgang til å kunne se hva som leveres til min adresse, da. Det behandles jo som en statshemmelighet.
Du kan jo begynne med å spørre om hvilken forsendelse Prime-bilen leverte i går. Kundesenteret klarte ikke engang å finne ut hva TBA-nummeret som sto på pakka var ...

(hun er ogsaa fra India med PhD ^_^ )

Jeg skjærer ikke alle over en kam. Jeg generaliserer. Tror dessuten neppe noen av de jeg chattet med har høyere utdannelse .. De forlot aldri copy/paste scriptet. De amerikanske var mye friere i språket, selv om heller ikke de hadde mer tilgang ..

Last edited:

Made in China. Alt fra våpenbelte til sakser, lyspærer og potensfremmende piller.

Kun synlig for kontohaver. Så nei.

Har ikke gått i dybden her, men det burde veninna di lett finne ut av. Hvis hun har tilgang til å kunne se hva som leveres til min adresse, da. Det behandles jo som en statshemmelighet.
Du kan jo begynne med å spørre om hvilken forsendelse Prime-bilen leverte i går. Kundesenteret klarte ikke engang å finne ut hva TBA-nummeret som sto på pakka var ...

.

Tracking # Staar jo paa pakkene og du trenger kun Tracking # for aa spore (det lever i hvertfall i 12-24 timer etter leveranse (jeg testet akkurat naa med Pakken vi fikk i gaar)

Kun hvis du selv har bestilt sendingen. Gavesendinger kan ikke spores av mottager.

Se forøvrig Facebook-pm.

Back