Glad fredag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kaffe, skumnisser fra Widerøe og forum - klart det blir en bra dag. Hjemmekontoreringen starter om en times tid. Det er annonsert vinlotteri på hjemmekontoret - så da brukes lunsjen til å skaffe premier og selge lodd. Bruk fredagen best!

G’morgen, ja .. Fortsatt småkaldt her i Mosjøen. Nå blir det straks å pakke sammen rasket mitt og dra det over til kontoret.
KLM kansellerte i morgen igjen, men det tikket inn en ombooking med Air France over natten, så da blir det vel det. Nesten samme tider, så greit nok.
Kort natt på OSL blir det uansett ….

Mornings fra L1. Godt det var Paracet i skuffen, når jeg etter julebordet havnet på kjelleren på Grand for mer påfyll. En ekstra kioskvakt i hockeyhallen for å dekke opp en manglende vakt senere i dag. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg.

I dag ble det en tur til Notodden for å feire en kollega som blir 50 år. Ellers ikke de store planene for dagen.

God morgen fra gullstua på OSL.

Yr og Storm har avlyst varslet sne på FRA idag så håper på problemfri tur til Bilbao hvor de samme varsler oppi 18-19 grader i helgen. Pluss altså for de som er i Norge. Takbassenget er likevel sesongstengt.

I sikkerhetssjekken ble det strafferunde grunnet gjenglemt multimeter i ryggsekken. Måten de stirret på det ville ikke vært forskjellig om det var elektronikk fra en krasjet UFO.

Morn fra bortekontoret. Man klarte å holde seg i skinnet selv om det var langt på natt før man fant sengen, så slipper paraceten. Mulig det kanskje blir en liten powernap på RE11 etterpå, men med alarm så man slipper å ta turen til Skien

God morgen fra Knauseredet. Her er det svisker på spellern, Evergood i koppen og peisen går for full muring. Formen er i og for seg grei da jeg var hjemme allerede 0100. En god del Teams før det er ned på Centra for å hente tartar og litt annet snacks til helgen og morgendagens intimjulebord. Blir en liten tur ned på Fillipstadskaia for å hente noe potetgull for spesielt interesserte.

Sliter forøvrig med fantom-reisefeber som er skikkelig guffent. Tror jeg skal til Thailand, Dubai eller Miami i julen, noe som virkelig ikke stemmer.

God morgen fra Solli plass. Hyggelig å møte de som var på julebord i går. Formen er fin, klarte til og med fredagens sedvanlige intervalløkt på mølla. God fredag!

God morgen fra Tromsø,
nå blir svigermor hjerteoperert, og mamma er på oppadgående trend etter kreftoperasjon. Når det blir sånn alt på en gang har man nok med å holde hodet over vannet selv, så det blir lite festligheter ala julebord eller julefest. Skal få tatt en julevask av huset til mamma så hun slipper å gjøre det selv, vanskelig når man har vondt i operasjonssår og føler seg sjaber. Forsøke å utvide oppkjørseln for sin utrolige smalhet pga mengder med snø skal jeg også, samt rydde verandaen for snø. I morgen er det retur, unga mine trenger meg jo også, for ikke å snakke om mannen min som har vært alene med de 1 uke + måttet håndtere at mora si havnet på sykehus og som allerede nevnt: må hjerteopereres. Samtidig som 1åringen sover elendig dårlig på natta og storesøster savner mamma så at hun bare vil sove i vår seng. Å ta ferie fra selve livet er vanskelig, men akkurat nå hadde det vært godt med en pustepause for både mor og far kjenner jeg :colgate:

Varme tanker til deg Polaris. Hei fra Sandnes. Om ikke så lenge blir det å kjøre ut til aerodromen for en liten Oslo-tur. Blir visst en tur i en 319 i dag, og det er i følge loggboka 7 år siden sist. ;-)

Ha en fin dag forumister!

God formiddag fra -21 grader i Skaun!

Solen skinner og julestemningen senker seg sakte men sikkert. Tar faktisk Juleferie etter dagens styremøte, da er det (nesten) fri frem til 2024! :)

Du får gjøre noe med fantomreisefeberen @sudcaravelle. Her endte vi opp med å ta mellomjula i Washington DC og har booket oss inn på Willard like ved det Hvite Hus. Får se om Biden her hjemme og inviterer på en eggnog... Så blir det Frost-musical på Kennedy Centre og en god runde på div Smithsonian museum. God mat og gode drinker, slik en julefeiring skal være!

I helgen skal det også julebordes, med Derrick-show i Trondheim og tilhørende fludium.

Nyyyyt førjulstiden folkens!

Kim

God morgen fra Tromsø,
......men akkurat nå hadde det vært godt med en pustepause for både mor og far kjenner jeg :colgate:

Mitt råd er å skille seg, også blir man enige om 50/50 fordeling. Da har man 1 uke som man legger ned 110 prosent innsats med ungene, også har man 1 uke der man kan fylle livet med annet som gir mening. Enten det er yoga, trening, alkohol, reising, jobbing, avslappingsøvelser, ferie, eller hva annet man behøver for å realisere seg selv, og være 110 prosent klar for uka som forelder. Bedre med 100% av ansvaret 50% av tiden, enn 50% av ansvaret, 100% av tiden! :)

God ettermiddag fra Krokstadelva! Travel på hjemmekontoret i dag. Typisk når man er litt "sjaber" etter gårsdagen. Her har uken med selvrealisering gått alt for fort. Alt fra minigolf-date, Yatzy-date med vin i Grodrud-dalen på en mandag, trening, jobb, og gårsdagens veldig hyggelige julebord!

I dag blir det å ta med ungene på fredagstaco med en kompis og ungene hans. Så vi blir 2 voksne og 5 unger til bords i kveld, ikke ulikt gårsdagens julebord ;)

Ellers så blir det å se om man kan klemme inn en treningsøkt i kveld, før resten av kvelden tilbringes på sofaen eller foran pcen.

Ønsker alle en flott dag!

Mitt råd er å skille seg, også blir man enige om 50/50 fordeling. Da har man 1 uke som man legger ned 110 prosent innsats med ungene, også har man 1 uke der man kan fylle livet med annet som gir mening. Enten det er yoga, trening, alkohol, reising, jobbing, avslappingsøvelser, ferie, eller hva annet man behøver for å realisere seg selv, og være 110 prosent klar for uka som forelder. Bedre med 100% av ansvaret 50% av tiden, enn 50% av ansvaret, 100% av tiden! :)

Hjelper så vidt jeg vet lite å skille seg hva gjelder kreftsykdom og hjerteproblematikk i retning pacemaker (det hadde vært hendig da!) - ei heller at det skal skje nesten *samtidig* og med sine nærmeste og at man bor i forskjellige land og at man prøver å finne løsninger for å ta vare på foreldrene sine selv om det nærmer seg jul og man vil lage julemagi for egne unger :colgate:

God dag fra AF1774 på vei hjem til Storsmurfen! Frisk og dvask etter 7-8 timer søvn på vei fra Sao Paulo. Sabla mye logistikk med 3 digre flyplasser på vei hjem så skrittelleren har fått kjørt seg.

Før jeg sovnet rakk jeg også høre et svært underlig album fra start til slutt. Amarok av Mike Oldfield. Ett spor som er 1 time langt. Og kort sagt underlig, men det vokser liksom på en etter hvert og nå får jeg det ikke ut av hodet. Det er som et av orkestrene i Pondus spiller i hodet mitt.

Fy flate så digg det var med en Fransk "jambon beurre baguette" på kantina nå. Milde himmel.

Anyway... we are off. Ha en best fredag, selv om jeg vet den neppe kan bli like bra som min. Med film, god mat og vin med "hun der hjemme"!

Last edited:
God ettermiddag fra Jåttå,
Sein tilbake fra møter på øya i vest , ABZ. Juleavslutning med prosjekt gjengen i ABZ tok overhånd og det ble ikke retur i går kveld ,men i dag . Ligger litt etter schedulen her så det ligger an til en sen ettermiddag før det blir helg.
Ha en fortsatt fin dag

Rykket i reisefoten etter lite DXB om dagen. Sitter på Vinderen og tvinner totter. Da ble det artig reiserute OSL-NAN-OSL med avreise 25.12.

OSL-FRA-NRT-NAN

21.1.24

NAN-SFO-FRA-OSL

For mange herrens år siden fløy jeg Nadi -Lax med Fiji Airways B747. Nå blir vel leg fra NRT og til SFO med A350.

Cucumber beach/island, here we come

Back