Gjest/familie med igjennom på fastrrack på Værnes

Norfindir

ScanFlyer Blue
Gjest/familie med igjennom på fastrrack på Værnes

Hvordan fungerer det om man skal ha med seg en gjest eller 4 familiemedlemmer igjennom Fast Track i Trondheim? Der er det jo en automatisk sluse hvor man må dra kort.

Jeg spurte en av vaktende der og han sa at bare EBG fikk gå i fasttrack og de andre måtte stå i kø.. Tror ikke han har rett siden EBG har rett til å ha med gjester :)

Re: Gjest/familie med igjennom på fastrrack på Værnes

Tror vedkommende (beklageligvis) har rett.

Jeg kom meg heller ikke inn i fast track sist, da jeg kun reiste med sas smart pass uten noen form for papirbillett, og mobil tom for strøm. Ikke bare må man være gullmedlem, man må også ha enten billett eller gullkort ved hånden. Var bare et par minutter kø, men fremdeles litt irriterende når fast track var tom...

Håper det ikke er slik som kommer på BGO etter hvert.

Tok fasttrack TRD sist uke med gjest. La smart pass på leseren for gjesten først og gikk igjennom selv etterpå. Vekteren som stod der bare smilte

Eller hadde jeg strekkoden på tlf? Husker faktisk ikke... Men inn kom vi glatt

Tok fasttrack TRD sist uke med gjest. La smart pass på leseren for gjesten først og gikk igjennom selv etterpå. Vekteren som stod der bare smilte
Var ingen leser for smart pass når jeg var der i april. Kan selvsagt hende at det har kommet i etterkant, men når jeg i forbifarten nevnte det til en av vekterne i sikkerhetskontrollen sa han at man måtte ha strekkode eller kort for å bruke fasttrack her, og at det ikke var, eller ville bli, støtte for smart pass.

Jeg tok med en gjest gjennom Fasttracken på SVG, da sa jeg bare til vekteren at jeg var gullkort kunde. Han gikk frem til slusen og trykket på en knapp så min gjest kom gjennom. Helt uten noen problem. Jeg bruke Smartpass ;) Jeg antar at det er noe lignende på TRD!

Ok. Jeg skal ha med kjerringa og to barn neste gang jeg reiser fra Trondheim. Får vel skrive ut fordelene for ebg å vise han :)

Heisann!

Bare si fra til nærmeste vekter så hjelper de deg igjennom. Har gjort det et par ganger på TRD og ikke hatt problemer med det.. :)

Kim

Var ingen leser for smart pass når jeg var der i april. Kan selvsagt hende at det har kommet i etterkant, men når jeg i forbifarten nevnte det til en av vekterne i sikkerhetskontrollen sa han at man måtte ha strekkode eller kort for å bruke fasttrack her, og at det ikke var, eller ville bli, støtte for smart pass.

Var der 20/5 og da var det "sluse" med leser

Oppdatering fasttrack Værnes TRD:
Smart pass er ute av drift.
For å få inn gjest, skriv ut ditt eget boardingpass flere ganger eller dra kortet flere ganger. Har funket for meg.

Ellers vil jeg oppfordre alle gull- og pluskunder til å konsekvent bruke fasttracken selv om det er lite kø i den vanlige sikkerhetskontrollen. Det er viktig at de som evt. evaluerer oppstart av FT ser at den faktisk er i bruk. Så godt som alle gangene jeg har vært der har det ikke vært noen andre reisende i FT og minst én vekter har bare stått og ventet.

Godt poeng. Man bør sørge for at det er trafikk på fast track så kanskje det rulles ut til enda flere flyplasser.

Helt enig. Jeg bruker fasttrack på værnes hver gang jeg er der med samme erfaring som over her.. Det kan være at enkelte syns det er flaut å gå forbi de andre i køa og heller står et par minutt lengre i vanlig sikkerhetskø.

Helt enig. Jeg bruker fasttrack på værnes hver gang jeg er der med samme erfaring som over her.. Det kan være at enkelte syns det er flaut å gå forbi de andre i køa og heller står et par minutt lengre i vanlig sikkerhetskø.

Er det ikke en egen stasjon, man bare slippes forbi i den vanlige?

Back