Gjennomgående billett fra Fagernes

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
Gjennomgående billett fra Fagernes

Er det mulig å booke gjennomgående billett med DAT/DOT fra Fagernes via OSL til andre andre destinasjoner. Jeg planlegger en tur til vinterer fra New York til Oslo, men med retur fra Fagernes. Det hadde da vært greit å ha gjennomgående billett istedenfor to separate billetter på retur. Det er ikke så lett på nett.
 
Re: Gjennomgående billett fra Fagernes

Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?
 
Re: Gjennomgående billett fra Fagernes

Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?

Nei. Der er kun en bestemmelse om at det skal tilbys på like vilkår til de som ønsker dette.
 
Re: Gjennomgående billett fra Fagernes

Takker for svar. En avtale om gjennomgående billetter kunne kanskje hjelpe litt på den berøvelige passasjerstatistikken på Leirin. Skal man kun til Oslo er det ikke så mye tid man sparer på å fly til Gardermoen, skal man derimot videre både innenlands og utenlands kunne det gitt flere passasjerer på flyene derfra.
 
Re: Gjennomgående billett fra Fagernes

Er man ikke pålagt å tilby gjennomgående billetter når man flyr på oppdrag for Staten?
Hvem skulle man ha tilbudt gjennomgående billetter via? SAS? Norwegian? KLM? Lufthansa? Thai? BA?
Tror nok det hadde blitt et stort system å administrere... samt at man måtte ha tvunget "den andre parten" til samarbeid... :)
 
Re: Gjennomgående billett fra Fagernes

Jeg tenkte ikke på selve avtaleverket mellom operatører, men mer i anbudsprosessen fra Staten sin side. Hvordan velger man (Staten) hvilken operatør man evt skal samarbeide med?

Samtidig må man jo "tvinge" enten SAS eller Norwegian f.eks. til å inngå avtale med operatøren av anbudsruten. Nå er det vel kanskje penger å hente på slike samarbeid, men noe sier meg at hvis en slik prosess hadde vært gratis i utgangspunktet, så hadde det vel allerede vært gjort...?
 
Re: Gjennomgående billett fra Fagernes

Takker for svar. En avtale om gjennomgående billetter kunne kanskje hjelpe litt på den berøvelige passasjerstatistikken på Leirin. Skal man kun til Oslo er det ikke så mye tid man sparer på å fly til Gardermoen, skal man derimot videre både innenlands og utenlands kunne det gitt flere passasjerer på flyene derfra.

Billettprisen på kr 175 hele høsten i fjor hadde absolut ingen påvirkning på passasjerantallet så jeg tviler sterkt at gjennomsjekk av bagasje ville hatt noen betydning.
 
Back
Top