Har to separate bookinger til onsdag
Først: DEN-LAX med AA
Deretter: LAX-ARN-SVG-OSL med SK
Det er lang layover i LAX og jeg hadde tenkt med en tur på stranda. Noen som vet om AA sjekker inn bagasje hele veien når neste tur er med SK?
Ser sånn ut. Emirates (EK):Hvis de har interline-avtale så skal det gå bra.
Så da står det bare på om agent vet hvordan/har lyst til å gjøre detMAY CHECK BAGGAGE TO
AB AC AD AE AF AH AI AR AS AT AV AY AZ A3
A9 BA BD BE BG BI BL BP BR BT BW B6 B8 CA
CI CM CO CX CY CZ DT EI EK EQ ET EY FB FI
FJ FM FV FZ GA GF GK G3 HA HG HM HR H1 H2
IB IG IR IY JJ JL JO JP JQ J2 KA KC KE KK
KL KM KP KQ KU LA LH LO LP LR LX ME MI MK
MS MU NU NX NZ OA OS OU OZ PD PG PK PR PS
PW PX PZ P0 QF QR QS RA RB RO SA SB SK SQ
SU SV SW SY S7 TA TG TK TM TN TP TU T0 T3
UA UN UX U6 U7 VK VN VS VX WF WS WY W3 XL
YM ZH Z5 2J 3K 4C 4M 4Q 8M
Er det noen andre erfaring med Bangkok Airways? Ser vi skal fly en A319. Er bare en times flight. Men redd det blir overgang å komme med Business med Emirates over Eco innelands i Thailand, hehe![]()
Ser sånn ut. Emirates (EK):
Så da står det bare på om agent vet hvordan/har lyst til å gjøre det
Ja, riktig. Listen viser bare hvilke avtaler som er opprettet og hva som teknisk sett kan være mulig. Så kommer selskapets policy/agentens kunnskap/kundevennlighet osv på topp av det.Er nok ikke så enkelt. I Emirates sin GOM står det at man kun har lov med interlining på gjennomgående billetter på samme PNR. Tidligere kunne vi gjøre det, men er kommet en innsjerping dessverre.
Fristende tyvegods - ja.
Securityproblem - nei.
Fristende tyvegods - ja.
Securityproblem - nei.
Jeg har opplevd både på samme PNR og når jeg har ønsket å sjekke inn med to PNR at noen agenter sliter med å få til mer enn fire destinasjoner (eller tre) som det er plass til på en bagasjetag. (Jeg mener noen selskaper sine systemer kun greier tre destinasjoner per tag...)
Som regel kan systemene printe to tags på et kolli når det går over fire (eller tre) destinasjoner. Jeg har som sagt hatt problemer når det har gått over fire eller tre destinasjoner både på ett PNR og på to.
Jeg har opplevd at agent får til dette når du påpeker evt via supervisor. I dag opplevde jeg alt de ikke fikk det til på SGU. Heldigvis så var det allerede tagget om, når jeg gikk for å registrere kolliene ved transfer til nytt PNR der kun første destinasjon på ny PNR var taget. I dag innsjekk hos UA. Opplevd lignende hos NZ mfl.
(Gjennomgående innsjekk varierer spesielt på to PNR. I dag tror jeg ikke en gang det var kompetanse eller vilje til å forsøke det siste.)
Mitt sprøsmål til dere i bransjen: Er det egentlig noe selskap av fullserviceselskapene som IKKE får til to tags per kolli når antall destinasjoner overgår det det er plass til på en tag?
Tusen takk for svar. Greit å vite når en står å argumenterer på innsjekk selv om jeg flere ganger har nådd frem.
Sent fra min ONEPLUS A6003 via Tapatalk