• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gjennom 2 sikkerhetskontroller i Frankfurt

Klette

ScanFlyer Blue
Hei,

Er det noen her som er godt kjent med Frankfurt flyplass?
Jeg har flydd gjennom der mye, men blir liksom aldri helt orientert. Det virker dessuten som om de liker å forandre ting der hele tiden....

På Mandag kom jeg fra Senator loungen ute på B43. Jeg skulle til gate A07.
Jeg gikk ut gjennom passkontroll, og inn igjen gjennom sikkerhetssjekken.
Deretter gikk jeg gjennom tunnelen mellom A og B. Deretter måtte jeg gå gjennom enda en sikkerhetskontroll før jeg kom til A07. Begge sikkerhetskontrollene tok veldig lang tid, og dette resulterte i at jeg ikke nådde flyet.

Vet noen om jeg har gått feil?
Eller er det vanlig at en må gjennom 2 kontroller der nede. Kan ikke huske at jeg har gjort dette før, men det har vel muligens blitt forandringer der etter at A-plus pier er kommet....

A

Mulig noe var skjedd etter at de utvidet a-piren? Evt må du ha gått feil rett etter at du kom ut av tunnellen.

Trodde en var trygg når en først hadde funnet tunnellen mellom b og a. Viktig å gå ta sikkerhetskontrollen rett til høyre etter passkontrollen (var tidlgere skiltet feil om en skulle ta tunnelltrikset til a-piren, men tror dette er rettet opp.

Lurer på om du må ha gått feil ett eller annet sted? Ellers så vet jeg ikke om tunnellen lønner seg når man skal til A07, da man uansett må gjennom en security fra B43

Frankfurt er nesten umulig å alltid være oppdatert på, for det er så mye endringer og ombygginger til enhver tid. Nå er det en stund siden jeg har gått den veien som du har gått, men da var det bare en kontroll. Men jeg har vært flere ganger hvor jeg har vært litt uoppmerksom og så har vært på god vei forbi sperringene ut av sikret område. Og en del ganger har det vært sperringer der man normalt går fordi man skal bygge eller fikse noe, og da ender man igjen på utsiden av sikret område. Det er også en fordel å vite hvor sikkerhetskontrollene er, for noen av transit-kontrollene er mindre og man kan gå rett igjennom fordi det er mindre kø, mens havner man på en av de store, så tar det alltid lang tid og de som jobber der virker mer stresset og uhøflige.

Tidligere i høst var det ingen kontroll etter B-A tunnelen. Men kan jo skje mye der på kort tid, så vil ikke si noe bastant.

Da har du nok svingt feil (eller ikke svingt tilstrekkelig) et sted etter tunnelen.

Jeg var på FRA for drøye to uker siden og hadde transfer fra buss-ankomst fra AMS og hadde ingen sikkerhetssjekk før jeg dro videre fra A07. Du kan se kart over terminalen her: http://www.lufthansa.com/mediapool/jpg/28/media_424252628.jpg

Jeg gjetter på at du kanskje har gått rett frem i stedet for til venstre inn forbi de nye loungene.

Last edited:
Sykkelthor... Jeg tror du har rett.
Jeg ble nok litt forvirret når jeg kom over til A siden den er blitt litt forandret etter Pier A+ ....

Jeg har en gang præsteret , at skulle igennem en pas kontrol efter at være ankommet til Frankfurt fra CPH !

Back