Gir bort 1000000 flybilletter

Prøver å bestille en billett til London i oktober, men selv om jeg omsider forstår hvordan jeg skal unngå forsikring, ender billetten på kr 187,- selv om det står 1 kr på både tur og retur. Skjønner ikke helt dette. Gidder ikke å betale 187,- kr altså!

Originally posted by sirpjalle

Originally posted by Bengt

Originally posted by sirpjalle

Dessuten liker jeg ikke Ryanair, det ha seg med sikkerhetsrutiner, at de lander på feil flyplasser (både med uhell og overlegg), at de har masse ekstre ekstra under booking på uoversiktelige sider, slik at en billigbillett blir til etter ekstragebyrer, baggasje, kort-tillegg etc etc, til en tilsvarende billett hos f.eks. DY/SK ol.

För en gångs skull så tillkommer det faktiskt inte en massa. Detta är första gången som jag vet att Ryanair inte har tagit ut kreditkortsavgifter. Normalt sett så finns det alltid kampanj med biljetter för 1 kr + skatter + avgifter + ++.
Den här gången så var det faktiskt så att biljetterna på kampanj kostade en krona. Om du reser med handbagage så tillkommer inga andra kostnader. Du måste dock välja bort priority boarding och försäkring.
Inte ens serviceavgift för biljetten tillkommer ;)

Korrekt, men poenget mitt er ikke nødvendigvis dette tilbudet. men Ryanair generellt.

Men uansett, 1 krone for biletten, 100, 1000, 1 million.... tilleggene kommer uansett, med eller uten bagasjegebyr, Og det en famile som skal på ferie, da har de med seg bagasje. Da blir det samme pris som å fly med et skikkelig flyselskap!

Jaja, dette er jo en evig diskusjon. Alle er vel enige om at det er ting å utsette på Ryanair, og noen har så mye å utsette på selskapet at de ikke engang tar imot en gratisbillett. Men for de som er i Østlandsområdet eller bor i Oslo, så var dette faktisk et ganske godt tilbud - og for en gangs skyld slapp man alle mulige avgifter. Så at det ikke passer for deg med familie i Stavanger er jo forståelig. Men for oss som er litt fleksible og bor på Østlandet, så var jo ikke tilbudet å forakte.

Originally posted by AirbusTero

Prøver å bestille en billett til London i oktober, men selv om jeg omsider forstår hvordan jeg skal unngå forsikring, ender billetten på kr 187,- selv om det står 1 kr på både tur og retur. Skjønner ikke helt dette. Gidder ikke å betale 187,- kr altså!

Du må bestille regfare, ikke webfare.

Jo, tillägget för en väska tur och retur är ca 110 kr. Om man åker på Ryanairs lägsta priser (1 kr inkl skatt eller 79 kr inkl skatt) så blir det LÄGRE priser än med övriga flygbolag. Vid andra tillfällen så är inte Ryanair billigast. När jag åker till Spanien så brukar Spanair vara billigare på sommarsäsongen och i helgerna.
Men det kan finnas andra skäl till att man inte vill åka med Ryanair.
- Tycker inte om free seating
- Tycker inte om inredningen (den är inte vacker)
- Tycker inte om att stolsryggarna inte kan fällas (ingen nackdel enligt mig)
- Tycker inte om Ryanair som arbetsgivare
- Tycker inte om Ryanairs marknadsföring
Vi kan alla tycka olika!
Det jag reagerade på den här gången var att när Ryanair för en gångs skull inte gör det de brukar kritiseras för, nämligen ta ut extraavgifter på alla möjliga sätt, så får de kritik för detta ändå.

Originally posted by FlightDeck

Ok, takk! Fikk bare wefare på utreise. MEN så ville de ikke godta kredittkortet mitt - og da kan det være det samme. Og 1 kr ble fort til 211. Dette er min første erfaring med Ryanair. Og den var altså ikke god! Synes layouten på siden er totalt håpløs og uryddig sammenlignet med f.eks. DY.

Originally posted by FlightDeck

Ok, takk! Fikk bare wefare på utreise. MEN så ville de ikke godta kredittkortet mitt - og da kan det være det samme. Og 1 kr ble fort til 211. Dette er min første erfaring med Ryanair. Og den var altså ikke god! Synes layouten på siden er totalt håpløs og uryddig sammenlignet med f.eks. DY.

Det er jeg helt enig i - uoversiktelige sider, og dessuten veldig vanskelig å få t/r til 1 kr. begge veier. Men prøver du Ryanairs "lavpriskalender" vil du nok oppleve det lettere å finne rimeligere billetter, selv om det er utrolig vanskelig å få datoer til å stemme uansett hva man gjør. Enten må man være utrolig kort borte (en-to dager), eller så må man være borte en hel uke. Omtrent umulig å få rimelige billetter på en reise på tre-fire dager, særlig om man skal kombinere det med en helg.

Vanskelig å finne billetter til 1 krone hver vei?
Vel, du får prøve å finne det på SAS, Norwegian, BA eller noen andre da. Der er det sikkert mye enklere å finne 1 krones billetter. Lykke til!

IMM
som uten problemer fant 3 billetter i september for totalt 6 kroner inklusive skatter.
Og som synes det var enkelt å se hvordan man ikke fikk med verken reiseforsikring eller prioritert ombordstigning.

Originally posted by imm

Vel, du får prøve å finne det på SAS, Norwegian, BA eller noen andre da. Der er det sikkert mye enklere å finne 1 krones billetter. Lykke til!

IMM
som uten problemer fant 3 billetter i september for totalt 6 kroner inklusive skatter.
Og som synes det var enkelt å se hvordan man ikke fikk med verken reiseforsikring eller prioritert ombordstigning.

Fant veldig lett billetter jeg også. 2 personer til STN 12-13 september til totalt 4 kr....

Kan ikke skjønne at alle klager over at det så vanskelig å finne billige billetter, det er bare å lete litt............ lykke til.

Takk. Joda, fant billett til slutt. Men synes det er grusomt irriterende med alle disse forsøkene på lure folk til å kjøpe det ene og det andre. Til slutt aksepterte de kortet mitt også, og dermed blir det London-tur 13.-16. oktober. Totalpris dog oppe i 211 kr. Det blir første gang med RyanAir og første gang til London. Glær meg! :D

Jeg fant i alle fall massevis av billetter til 1 kr uten masse ++ både i juni og september (de to månedene jeg sjekket). Meg tur retur London i september for 2 hele kroner. Jeg kaller det et utrolig bra tilbud!:lol:

Jeg bryr meg imidlertid lite om innredningen. Den skal jeg kunne leve med!:D Litt verre å lande på STN. Det er nytt for meg, er vant med LHR.

Det blir første gang med RyanAir og første gang til London. Glær meg! :D

Da har du noe godt i vente - og da tenker jeg nok primært på London. En av mine desiderte favoritter, selv om jeg har vært der maange ganger etterhvert. London har noe for alle. Vil man leke turist så er det ypperlige muligheter til det, vil man shoppe så finnes det nesten ingen grenser, vil man ta det med ro og nyte livet så går det også (om man ligger unna Oxford Street....).

Originally posted by imm

IMM

Nei, det er ikke så vanskelig å finne billetter til 1 kr. Det som er vanskelig er å finne billetter til 1 kr. i forbindelse med en helg og med de beste avgangstidene.

Naturlig vis legger de gratis-billettene til avganger som belegget er lavt. Noe annet ville jo vært helt unaturlig, enten det er det ene eller det andre selskapet. Hadde vært artig om andre selskaper kunne komme med et tilsvarende tilbud. DET hadde vært noe det!
1 MILLIONER billetter, til 1 krone, inklusive skatter. JIPPI

IMM
Fr039/12 sept
Fr034/18 sep
3 pers. totalt 6 kroner!

Originally posted by TOS

Da har du noe godt i vente - og da tenker jeg nok primært på London. En av mine desiderte favoritter, selv om jeg har vært der maange ganger etterhvert. London har noe for alle. Vil man leke turist så er det ypperlige muligheter til det, vil man shoppe så finnes det nesten ingen grenser, vil man ta det med ro og nyte livet så går det også (om man ligger unna Oxford Street....).

Litt flaut å være i slutten av slutten av 30-årene uten å ha vært i London. Men ser for meg British Museum, pub, et par gode mat- og vinbutikker, samt pub-besøk i løpet av lørdag ettermiddag til tirsdag kveld.

Originally posted by TOS

Litt flaut å være i slutten av slutten av 30-årene uten å ha vært i London. Men ser for meg British Museum, pub, et par gode mat- og vinbutikker, samt pub-besøk i løpet av lørdag ettermiddag til tirsdag kveld.

Høres bra ut. British Museum er veldig bra. Om jeg husker rett så har BM da utstilling om terrakottaarmeen. Jeg vil anbefale et besøk på Tate Modern også. Det museet ligger sør for Themsen (omtrent fra St Pauls KAtedralen går det en gangbru over elva), og er et veldig fint område å spasere langs elva. Puber finnes jo en og annen av i London. Du bør kanskje vurdere å få med deg en liten pub i Covent Garden som heter Lamb & Flag, en annen som heter Porterhouse (det er vel egentlig en kjede; mange gode varianter av litt mørkere øl, veldig høy stemning - på grensen til støyende... osv.). Billig og bra fastfood på orientalsk vis får du hos en av de etterhvert mange Wagamama-restaurantene. En av mine favoritter for et kjapt og godt måltid i London. I en liten sidegate til Regents Street, som heter Heddon Street om jeg husker rett, finner du en en nordafrikanskinspirert kafe og restaurant om du liker couscous o.l., søt te osv. Fin stemning de gangene jeg har vært der. For en god mat og vinbutikk har du Fortnum & Mason på Piccadilly. Harrods må vel heller ikke glemmes om man er ute etter gode matbutikker. I magasinet Selfridges på Oxford St har de en god vinbutikk i underetasjen. God tur!

Takk TOS, mange gode råd! Får finne fram tråden i okotber... Modern art høres bra ut, har sans for slike, f.eks. som Kiasma i Helsinki - interessant. Gode puber har jeg sans for, og særlig øl med litt smak. Og får prøve litt av den utskjelte britiske maten også, blir spennende. Ved nærmere ettertanke har jeg en fetter som er/var jagerflyger og nå jobber hos NATO i London, så kanskje jeg får til et treff, selv om jeg ikke har truffet ham på noen år... ^_^

Masse gode råd for de som drar til London her. Noen som har tips for oss som valgte Bremen i stedenfor? :D

Originally posted by DYflyer

Masse gode råd for de som drar til London her. Noen som har tips for oss som valgte Bremen i stedenfor? :D

Kanskje det finnes en statue av Rune Bratseth der :colgate: Tyskland er nok sterkt undervurdert som reisemål, men akkurat Bremen er ganske ukjent for meg.

Når Ryan begynner å gi bort virkelig gratis billetter så er det artig å se så mange her som plutselig har lyst å fly med dem.

Bremen, liksom, ha ha

Back