Germanwings A320 krasj i Frankrike

Re: Flystyrt i Alpene (A320)

Ikke enda en ulykke! :(

En A320 fra Germanwings med 142 passasjerer og 6 crew ombord. :(

Last edited:
Re: Flystyrt i Alpene (A320)

Tror ikke været har vært noen videre faktor.

11069384_10152634196102062_933692375_o.jpg

Nå er bablekanalen, jeg mener nyhetskanalen på saken. Makan til upresise kommentarer.
" SAS og Norwegian har bestilt hundrevis av denne flytypen".
" Flyet mistet kontakt med radaren". Osv osv.

Synes ruten den hadde gikk veldig langt øst for Dusseldor å være. Ikke at det skulle ha noe å si...

Nesten rart at ingen har antydet "terror" til nå? Ikke det det er noen grunn til å tro det, men ofte kommer jo det tidlig opp i spekulasjonene. Er vel veldig mange år siden det har vært en så stor ulykke i Europa nå.

Noe sprøtt å fortelle er at hver gang jeg drømmer om en flyulykke, så skjer det i virkeligheten kort tid etterpå.
Jeg drømte om dette på lørdag og fortalte mine venner. Nå får jeg facebook melding med: OMG...du hadde rett.

Nesten rart at ingen har antydet "terror" til nå? Ikke det det er noen grunn til å tro det, men ofte kommer jo det tidlig opp i spekulasjonene. Er vel veldig mange år siden det har vært en så stor ulykke i Europa nå.

Tja vel om Air France styrten i Atlanterhavet regnes som europeisk, men fysisk sett i Europa var det vel en større ulykke nær Athen.

Tviler på at det er terror. Virker mer sannsynelig at det har skjedd noe feks. trykkfall i kabinen, slutt på fuel, fastlåst høyderor eller lignende som har ført til en av de vanligste flyulykkene å treffe terreng pga teknisk svikt og/eller forvirring.

Etter det intrykket jeg har av airways mm. i regionen, så er den ikke spesielt langt øst i forhold til det den burde være. Har intrykk av at de fleste fra nordøst-Spania/sørøst-Frankrike flyr gjennom Sveits når de skal til eller forbi bl.a. DUS og FRA... Så kan vi heller være glade for at tabloidene ikke (ennå) har begynt å spekulere i terror, er tross alt mulig at de har lært noe de siste årene om å forhåndskonkludere årsakssammenhenger, mm...

Back