Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: BA Seatmap/cabinconfig

Vi har kjøpt billetter direkte fra ba.com med seter i World traveller plus (Premium economy). Vi har betalt for seter på radene 18 og 19 på BA208/14.nov. Ifølge bookingen skal flyvningen opereres med en B-777 (Operated by British Airways). Når jeg derimot går inn på BA sine hjemmesider og tar opp cabin config på B-777, så finnes ikke disse radene ombord på noen av 777 versjonene.
Er det noen som har et godt svar på hvorfor?
BA har en drøss forskjellige 777er som går nå. Følg med på setekartet innimellom ifht evt endringer - de er stadige endringer av flytyper fremover i tid. En god (og ajour) oversikt her: https://www.aerolopa.com/ba-777-types


BAs egne statiske seteoverikt er ikke ajour :headbang
 
Re: BA Seatmap/cabinconfig

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å oppklare et lite mysterium?
Vi er en gruppe som reiser OSL-LHR-MIA med samme retur til OSL i november.
Vi har kjøpt billetter direkte fra ba.com med seter i World traveller plus (Premium economy). Vi har betalt for seter på radene 18 og 19 på BA208/14.nov. Ifølge bookingen skal flyvningen opereres med en B-777 (Operated by British Airways). Når jeg derimot går inn på BA sine hjemmesider og tar opp cabin config på B-777, så finnes ikke disse radene ombord på noen av 777 versjonene.
Er det noen som har et godt svar på hvorfor?
Takknemlig for svar…
Flyertalk er alltid stedet å gå :) BA sin hjemmeside er ikke mye til hjelp. Trolig ikke fått med seg at de har kjørt rekonfig på en del 777-maskiner nå grunnet nye seter i biz.

https://www.flyertalk.com/forum/bri...lub/1816768-seating-guide-boeing-777-a-4.html

772_77L.png


Type 77L 777-200ER
Refurbished three class: 48J 40W 184M; fitted with new Club World Suites
G-YMMG G-YMMH G-YMMI G-YMMJ G-YMMK G-YMML G-YMMN G-YMMO G-YMMP (9)
2019 CWS, 2018 WT+, 2018 WT (10 abreast) and Panasonic ex3 IFE
 
Last edited:
Re: BA Seatmap/cabinconfig

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å oppklare et lite mysterium?
Vi er en gruppe som reiser OSL-LHR-MIA med samme retur til OSL i november.
Vi har kjøpt billetter direkte fra ba.com med seter i World traveller plus (Premium economy). Vi har betalt for seter på radene 18 og 19 på BA208/14.nov. Ifølge bookingen skal flyvningen opereres med en B-777 (Operated by British Airways). Når jeg derimot går inn på BA sine hjemmesider og tar opp cabin config på B-777, så finnes ikke disse radene ombord på noen av 777 versjonene.
Er det noen som har et godt svar på hvorfor?
Takknemlig for svar…

Det er en 773 som skal fly denne turen, og der finnes ikke de radene. På to av versjonene av 772 er det rad 18 og 19, men ingen av dem er Club World.
https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_777-200ER.php
https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_777-200B_2.php
 
Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Ut på første utenlandstur siden uken før lockdown :D

Bruker BA bag drop automatene på OSL?
Vi skal reise med BA769 og det hadde vært ganske kjekt å bli ferdig med bagasje og security og bare slappe av i loungen i stedet for å gå hjemme og trippe en time eller to etter jobb, for skranken åpner vel ikke før et par timer før avgang?
 
Last edited:
Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Ut på første utenlandstur siden uken før lockdown :D

Bruker BA bag drop automatene på OSL?
Vi skal reise med BA769 og det hadde vært ganske kjekt å bli ferdig med bagasje og security og bare slappe av i loungen i stedet for å gå hjemme og trippe en time eller to etter jobb, for skranken åpner vel ikke før et par timer før avgang?


Nei kun skranke dessverre. Åpner to og en halv time før avgang
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Har skumlest gjennom traaden, men det er mye som ikke er helt up2date her. Naa som senor Fnat ikke lenger sverger til Bangers and Mash men naa er solgt til noe snegler og Foie Gras er man jo uten hjelp i grunn.

Kort sagt skulle en gjerne vaert en tur hjemme i Norge for aa besoeke far, EB og noen andre, dypt nede i en skuff fant en noen Alaska miles som var nok til en CW til Oslo, i begynnelsen av April fant man en noksaa grei forbindelse fra Seattle til Oslo, men lurer litt paa sete valg, kan man som veldig menig i BA systemet velge noen seter over i CW, eller koster det skjorta, er ikke veldig kresen, men i FliPidden stil oensker en et Vindussete. En lurer jo litt paa Kantine situasjonen paa LHR, skjoenner jo at man ankommer Terminal 5 og Oslo gaar fra Terminal 3, er mest interesert i en mulighet for dusj, er det mulig ved ankomst terminal 5 eller blir en sluset til terminal 3 foer en vet ordet av det, og i saa fall er det dusj muligheter i en Kantine i terminal 3 (og er det noen mulighet for CnausenBrus)
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Det meste er som før. Betal for setevalg om du ikke har status eller kjøper i de høyere billettklassene. Setevalg om du flyr med CE-suiter om natten er hvertfall penger ut av vinduet. Alle seter er like. T3-lounger er som T5, bare mindre folk så IMHO faktisk bedre enn T5. På T3 har du også AA, CX og QF-lounges. Om du ankommer T5 før 12 så kan du rekke arrivals lounge der, men da må du ta deg over til T3 landside. T5 til T3 er smooth siden security på T3 er separat for (buss)transfer så normalt lite folk.
 
Last edited:
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Har skumlest gjennom traaden, men det er mye som ikke er helt up2date her. Naa som senor Fnat ikke lenger sverger til Bangers and Mash men naa er solgt til noe snegler og Foie Gras er man jo uten hjelp i grunn.

Snegler og Fois Gras du din snok. :)

https://youtu.be/f27zE-PdZZI

10a5dbd22724c96d55e2bc56b0f133fe.jpg
 
Last edited:
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

En lurer jo litt paa Kantine situasjonen paa LHR, skjoenner jo at man ankommer Terminal 5 og Oslo gaar fra Terminal 3, er mest interesert i en mulighet for dusj, er det mulig ved ankomst terminal 5 eller blir en sluset til terminal 3 foer en vet ordet av det, og i saa fall er det dusj muligheter i en Kantine i terminal 3 (og er det noen mulighet for CnausenBrus)

Får fylle på litt ekstra i dag. Lounge situasjonen er relativt god på T3, faktisk. Kan sjekke det med dusjer i morgen på vei hjem. Men mener 99% sikkert at du finner dusjer på BA loungen der.

Har du fint kort er jo faktisk kantineutvalget helt strålende. Da har du 4 stykker på rekke og rad. Vi starter fra venstre:

1) Qantas. Bonus: Veldig god Gin-bar
2) British Airways. Veldig stille og rolig kantine
3) Cathay Pacific
4) American Airlines. Her er det også en Flagship variant som skal re-åpne i morgen, om jeg har hørt rett.

Happy flighting
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

En lurer jo litt paa Kantine situasjonen paa LHR, skjoenner jo at man ankommer Terminal 5 og Oslo gaar fra Terminal 3, er mest interesert i en mulighet for dusj, er det mulig ved ankomst terminal 5 eller blir en sluset til terminal 3 foer en vet ordet av det, og i saa fall er det dusj muligheter i en Kantine i terminal 3 (og er det noen mulighet for CnausenBrus)
Var på T3 i går...
Hvis du ønsker en dusj så anbefaler jeg Cathay Pacific sin lounge. Der er det fine fasiliteter og god kapasitet.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

T3 har vel også en American Express lounge for dem som har det kortet.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Nå har vi testet "alle" og samtlige har dusj. Qantas testet vi ikke i dag, siden vi gjorde det nylig.

Cathay var fin men luktet litt meeeeh. Americsn er kul men sjukt lys. Qantas er fin men BA sin er koseligste uten sidestykke.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Det meste er som før. Betal for setevalg om du ikke har status eller kjøper i de høyere billettklassene. Setevalg om du flyr med CE-suiter om natten er hvertfall penger ut av vinduet. Alle seter er like. T3-lounger er som T5, bare mindre folk så IMHO faktisk bedre enn T5. På T3 har du også AA, CX og QF-lounges. Om du ankommer T5 før 12 så kan du rekke arrivals lounge der, men da må du ta deg over til T3 landside. T5 til T3 er smooth siden security på T3 er separat for (buss)transfer så normalt lite folk.

Da var det bestillt, Seattle har nok ikke CE-Suiter - ser ut som det er en 787-9 med baklengs seter (ihvertfall ser det ut til å være baklengs ved vinduene).

Gode råd om T3 - land side høres ikke veldig fristende ut, og en roligere BA T3 kantine med dusj er i grunn en grei plan.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Kommer ikke det veldig an på hvilket Amex-kort man har?
I følge den norske oversikten over flyplassfordeler har man med SAS Amex bare redusert pris på SAS lounge (online-prisen)

https://www.americanexpress.com/no/kundeservice/fordeler/index.html

Du må ha Platinum eller Centurion. Loungen er jo et fint tilskudd for oss som kunne vurdert BA hjem og ikke har status i en verden. Ba veier vel heller ikke håndbagasjen slik som sas holder på med på lhr.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

BA vil det neste året tilby utvalgte engelske musserene på longhaul business

Q2 23: Digby Fine English Brut NV
Q3 23: Balfour Rosé de Noirs
Q4 23: Simpsons Chalklands Cuvee Brut NV
Q1 24: Wiston Estate Brut NV

Prøvd et par av produsentene, selv om minst en av disse utgavene er spesiallaget for BA. Av ikke-Champagne er det etter min mening det som kommer nærmest i smak, og mange av de er faktisk bedre. Har dog ikke prøvd dem på 30.000ft, kun 300 ;)
 
Back
Top