Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Det er ledig på første raden oppe på a380, det er en natt flyvning så tidlig service og stillhet frister.

På reisen til USA så er det fult oppe.

Første rad funker fint, for det går mot galley inn mot First. De er oftest stille av seg. Det er verre mellom Rad 53 og 54 når de begynner å romstere med frokostbestikket 4 timer før landing. På disse nye flyene kan man høre kongen prompe 11 rader vekke, så forestill deg når de skal heller ut bokser med 100 kniver og gafler i hver.

Bortover har dere 747 da? Jeg har sittet bakerst i midten nede et par ganger. Funker fint det også. Stille og fint
 
Enveispriser med British Airways

Skal fly Oslo-New York (uten retur) neste år og ikke overraskende så er en enveisbillett mye dyrere enn tur-retur (12400,- en vei og 4300 tur-retur) når jeg søker på britishairways.com

Men, på ticket.no kan jeg bestille enveisbillett med British Airways for 2805,- på samme dato.

Noen som kan gi meg en forklaring på hvorfor Ticket kan selge billige enveisbilletter når ikke BA selv gjør det?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Sjekk billigste t/r og dropp å reise hjem, ofte billigere enn å kjøpe enveis TATL. (Kan være det Ticket gjør)
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Noen som har peiling på hvor mye BA pleier ta i oppgradering fra økonomi til premium fra Japan hvis man kjøper på flyplassen og det er plass? Evt på en tur på tilsvarende lengde.

Skal være våken hele turen med BA8 for å snu døgnet, og da er det jo greit å sitte ekstra komfortabelt.

Mitt referansepunkt er fra for en ca tre år siden da de skulle ha 1500kr for å oppgradere London - New York ved kjøp på Gardermoen, men ser for meg prisen har blitt høyere med årene, og lengden på turen.

Regner forøvrig ikke med at jeg kan trekke fra det jeg betaler for evt setereservasjon i øko?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Noen som har peiling på hvor mye BA pleier ta i oppgradering fra økonomi til premium fra Japan hvis man kjøper på flyplassen og det er plass? Evt på en tur på tilsvarende lengde.

Skal være våken hele turen med BA8 for å snu døgnet, og da er det jo greit å sitte ekstra komfortabelt.

Mitt referansepunkt er fra for en ca tre år siden da de skulle ha 1500kr for å oppgradere London - New York ved kjøp på Gardermoen, men ser for meg prisen har blitt høyere med årene, og lengden på turen.

Regner forøvrig ikke med at jeg kan trekke fra det jeg betaler for evt setereservasjon i øko?

https://www.flyertalk.com/forum/bri...rport-upgrades-aup-promotion-2018-thread.html Dessverre ingen info om eco til prem-eco her, men basert på andre flights med lignende lengde må du nok regne med rundt 400 pund.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

400 pund ja.. Det var litt i stiveste laget. Hadde håpet på noe rundt maks 2000kr.

Da tror jeg heller at jeg betaler 650kr for nødutgang istedet. Er jo "bare" 12t 20 minutter :D

Muligens jeg tok litt hardt i. Rapporter gjerne tilbake om du får et ok tilbud.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

400 pund ja.. Det var litt i stiveste laget. Hadde håpet på noe rundt maks 2000kr.

Da tror jeg heller at jeg betaler 650kr for nødutgang istedet. Er jo "bare" 12t 20 minutter :D

God tur... vedr å holde seg våken for å snu døgnet. Det drev jeg med før. Individuelt fra person til person så klart, men jeg kuttet det helt ut for noen år siden.

Begynte å sove når jeg klarte uansett. Uansett trøtt og sliten når kan kommer frem. Det har gitt meg mye mindre jetlag issues.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Begynte å sove når jeg klarte uansett. Uansett trøtt og sliten når kan kommer frem. Det har gitt meg mye mindre jetlag issues.

Det er min erfaring også. Sov når du kan og får til å sove, så tilpasser du deg lettere. Funker for meg i alle fall
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Det er min erfaring også. Sov når du kan og får til å sove, så tilpasser du deg lettere. Funker for meg i alle fall

Ja, har lagt inn en plan for det på turen østover. Reiser fra Oslo med morgenflyet til BA, som betyr at jeg må stå opp og dra hjemmefra klokka altfor tidlig. Så har jeg lagt inn 10t i London med vandring og litt middag og shopping og slikt før jeg tar Japan Airlines sitt kveldsfly som går slik at man kan få sovet litt med en vanlig, norsk døgnrytme.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Vedr setevalg fremover på shorthaul: Rad 1-12 på A320 og rad 1-4 på A321 vil ha den eksisterende skinnsetene (med USB og 220V). Bak det vil det være nye "billige" seter (med USB). Dette kommer ferdig på A320NEO, men vil etter hvert også komme på resten av flåten. Ryktes at alle A319 skal til LGW (og bygges ikke om)
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Vedr setevalg fremover på shorthaul: Rad 1-12 på A320 og rad 1-4 på A321 vil ha den eksisterende skinnsetene (med USB og 220V). Bak det vil det være nye "billige" seter (med USB). Dette kommer ferdig på A320NEO, men vil etter hvert også komme på resten av flåten. Ryktes at alle A319 skal til LGW (og bygges ikke om)

Blir det da kapasitetsøkning på OSL-LHR (mange avganger med A319 i dag) eller blir det færre avganger? Eller blir en del avganger flyttet til LGW?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Hmmm… Det er litt rare ting med BA763 om dagen.

Nå til fredag er den kansellert (planlagt vistnok, så ikke noe drama), så jeg får 9 timer layover i London. Trodde det var jeg som hadde booket i blinde, men en telefon til GGL linjen avslørte at jeg ikke hadde det.

Så prøver jeg å booke litt USA turer i høst. F.eks til MIA i Okt/Nov, og får ofte ikke opp BA763 som mulighet for connection. Så alternativet er igjen BA761 og 5-7 timer layover.

Så sjekker man med KLM/AF og de er jo helt krise til USA nå. Med kun fakir-avganger. :/

Nevnte jeg GROMPF?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Hmmm… Det er litt rare ting med BA763 om dagen.

Nå til fredag er den kansellert (planlagt vistnok, så ikke noe drama), så jeg får 9 timer layover i London. Trodde det var jeg som hadde booket i blinde, men en telefon til GGL linjen avslørte at jeg ikke hadde det.

Så prøver jeg å booke litt USA turer i høst. F.eks til MIA i Okt/Nov, og får ofte ikke opp BA763 som mulighet for connection. Så alternativet er igjen BA761 og 5-7 timer layover.

Så sjekker man med KLM/AF og de er jo helt krise til USA nå. Med kun fakir-avganger. :/

Nevnte jeg GROMPF?
Vel BA763 redusers først til 6 i uken i oktober og så til 5 i uken i november, men tilbake til daglig i desember.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Strøm på vei inn på shorthaul-flåten. Passer de fleste kontakter ser det ut som. 2 pr 3 sete.
 

Attachments

  • rps20180927_111220_660.jpg
    rps20180927_111220_660.jpg
    55.1 KB · Views: 184
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Noen erfaringer i disse covid-tider:


1) Verifly er en super app - den funker greit på leg-på-leg basis og man slipper å tukle med så mye papirer, bare vise frem appen. I tillegg har den en grei sjekkliste man må følge


2) Mye endringer på flytider når man booker i god tid. Noen ganger blir bookingen låst og man får ikke akseptert endring på nett. Da får man heller ikke endret seter eller noe (grynt). Da må man evt ringe inn og akseptere. Superfrustrerende når det er snakk om 25 minutter justering av tiden

3) Har man en booking som krever ledige bonusseter (eks oppgradering med Avios) og det kommer en endring så virker det som de gladelig endrer til hva som helst om det kommer en kansellering. Jeg har sågar fått endret routingen uten problemer/kostnad.

4) Man kan nå avbestille en reise mot eVoucher (uavhengig av billettklasse). eVouchers brukes å bookingprosessen som betaling (man kan bruke inntil 4 stk). Om man ikke bruker opp hele beløpet får man en ny voucher (med samme utløpsdato som originalen).

5) Når flyet man skulle hatt fra LAX står i Lagos med snag osv. så blir det forsinkelser. Når forsinkelsene blir store så har man ofte krav på kompensasjon ihht EU-Direktivitet (som BA fremdeles forholder seg til!!!). De har fått automatisert det på weben, så med bookingreferanse så får man i enkelte tilfeller sendt inn en claim via eget skjema evt. bruke vanlig kontaktskjema. Fikk etter et par dager forespørsel om jeg ville ha standardkompensasjon utbetalt på konto eller om jeg ville ha kompensasjon med 50% tillegg i eVouchers når jeg brukte kontaktskjema. (Claim-skjema havarerer ved for mange leges og endringer i billetten)
 
BA Seatmap/cabinconfig

Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å oppklare et lite mysterium?
Vi er en gruppe som reiser OSL-LHR-MIA med samme retur til OSL i november.
Vi har kjøpt billetter direkte fra ba.com med seter i World traveller plus (Premium economy). Vi har betalt for seter på radene 18 og 19 på BA208/14.nov. Ifølge bookingen skal flyvningen opereres med en B-777 (Operated by British Airways). Når jeg derimot går inn på BA sine hjemmesider og tar opp cabin config på B-777, så finnes ikke disse radene ombord på noen av 777 versjonene.
Er det noen som har et godt svar på hvorfor?
Takknemlig for svar…
 
Back
Top