Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: BA Osl-Lhr i desember

Jeg trodde desember med juleshopping var høysesong mellom Oslo og London. SAS kjører fullt program etter hva jeg kan se.

Og med avgang ut 16:40 og hjem 16:30 så er det vel bare afternoon tea å få i Club? Eller justerer de dette i vinterhalvåret?

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Gjerne feil tråd, men: Reiste med BA49 i går, og en ungdom bak meg så ikke ut til å ta kroppshygiene så alvorlig. Luktet veldig(!!!) sterk svette av både ham og klærne, slik at de fleste rundt ham reagerte på dette, også kompisene hans. Ett av crewmedlemmene uttalte at hun aldri hadde vært borti at det luktet så gale, men etter å ha tatt det opp ble det utdelt en luftfriskner til oss som satt på raden foran med håp om at det forsvant etter hvert...noe det så absolutt ikke gjorde. Ingen god opplevelse å sitte over 9 timer innestengt med en blanding av luftfriskner og gammel svette. Kunne/burde crew ha gjort noe anderledes? De ble for øvrig gjort oppmerksomme på problemet ved seating, men samtidig var det flere som la merke til at det luktet på broen ut til flyet, og vil også tro at det har, eller burde ha blitt, oppdaget ved innsjekk.

Gjerne feil tråd, men: Reiste med BA49 i går, og en ungdom bak meg så ikke ut til å ta kroppshygiene så alvorlig. Luktet veldig(!!!) sterk svette av både ham og klærne, slik at de fleste rundt ham reagerte på dette, også kompisene hans. Ett av crewmedlemmene uttalte at hun aldri hadde vært borti at det luktet så gale, men etter å ha tatt det opp ble det utdelt en luftfriskner til oss som satt på raden foran med håp om at det forsvant etter hvert...noe det så absolutt ikke gjorde. Ingen god opplevelse å sitte over 9 timer innestengt med en blanding av luftfriskner og gammel svette. Kunne/burde crew ha gjort noe anderledes? De ble for øvrig gjort oppmerksomme på problemet ved seating, men samtidig var det flere som la merke til at det luktet på broen ut til flyet, og vil også tro at det har, eller burde ha blitt, oppdaget ved innsjekk.

Huff, det høres ut som en forferdelig tur. Det er blant de værste tingene på flytur. Jeg føler med deg.

Hvis kameratene hans også snakket om det, så må det jo ha vært ganske oppi dagen. Man kunne nesten tenke seg at crew kunne hentet en pysjamas og kompisene sent han på toalettet for å ta en kattevask...

Uten å ha sett fyren skulle man jo tro at det var rimelig kjipt å være han også, når det gikk opp for han at han forpestet hele flyet. Ihvertfall om han var nogenlunde normalt skrudd sammen. Hadde det vært meg ville jeg dødd inni meg og tryglet om hjelp til et eller annet plagg jeg kunne hatt på etter å ha vasket meg.

Huff, det høres ut som en forferdelig tur. Det er blant de værste tingene på flytur. Jeg føler med deg.

Hvis kameratene hans også snakket om det, så må det jo ha vært ganske oppi dagen. Man kunne nesten tenke seg at crew kunne hentet en pysjamas og kompisene sent han på toalettet for å ta en kattevask...

Uten å ha sett fyren skulle man jo tro at det var rimelig kjipt å være han også, når det gikk opp for han at han forpestet hele flyet. Ihvertfall om han var nogenlunde normalt skrudd sammen. Hadde det vært meg ville jeg dødd inni meg og tryglet om hjelp til et eller annet plagg jeg kunne hatt på etter å ha vasket meg.
Oppi dagen er bare forbokstaven! Tror det var en gjeng med unge danske gamere, og uten å gre alle under en kam så tenker jeg at han nok var mer interessert i å bruke fem minutter til foran skjermen enn fem minutter dusj...og klarte ikke å se løsninger når det først var gått galt.

Pyjamas og kattevask hadde gjort susen.

Fløy en 777-300ER, og du kunne kjenne lukten over på motsatt side av kabinen(han satt på B), men dog ikke så ekstremt. Flyet var fullt, så crew hadde heller ikke anledning til å flytte oss.

Var på nippet til å gi beskjed til ham selv, men lot være. Derimot var det to amerikanske damer foran oss igjen som ikke hadde behov for å være særlig diskret, med både høylytt offing, gestikulering og t-skjorten godt plantet over nesen hver gang de gikk forbi...

Ser at BA har lagt ut følgende melding på nettsiden sin:

Change of check-in times at London Heathrow

From 30 October 2016, check-in for all long haul flights will close one hour before departure (changing from 45 minutes before departure). If you're travelling on a long haul flight from either Terminal 3 or 5 at London Heathrow, you need to check in at least 60 minutes before your flight departs. If you're travelling on a short haul flight from London Heathrow, you can still check in until 45 minutes before your flight departs. Check-in times at other airports are not affected.

Har ikke BA Wifi på noen av sine A380 ?

Nei, og faktisk er det BA sine såkalte high-J 747 som får de først. Første jumbo skal få wifi installert om ikke så mange ukene ifølge pålitelige kilder på FT.

Edit: Såvidt jeg husker skal alle 319- og 320 maskiner få wifi neste år.

Last edited:
Re: Endringer i servicekonspet hos British Airways

Har bestilt tur/retur SEA med BA for 2 personer i C, koster da den nette sum av 3040 kr og reserverer seter ved booking:drunk::drunk:, er det vanlig rundt om da mann reiser i C klasse? Synnes det var en drøy pris..

Har bestilt tur/retur SEA med BA for 2 personer i C, koster da den nette sum av 3040 kr og reserverer seter ved booking:drunk::drunk:, er det vanlig rundt om da mann reiser i C klasse? Synnes det var en drøy pris..

BA har hatt betaling for setereservasjon i business for ikke-statuskunder i lang tid. Så tror de færreste synes det er vedrt prisen, da det strengt tatt ikke er veldig forskjell på setene

Det er betaling for seteresrvasjon i laveste prisklasser i alle kabiner (minus First)

BA har hatt betaling for setereservasjon i business for ikke-statuskunder i lang tid. Så tror de færreste synes det er vedrt prisen, da det strengt tatt ikke er veldig forskjell på setene

Ikke helt riktig. Bronse (300TP) betyr at du fortsatt må hoste opp gryn for seter.

Så lenge det ikke er en jumbo ser jeg ikke helt poenget med å hoste opp gryn for seter.

Ikke helt riktig. Bronse (300TP) betyr at du fortsatt må hoste opp gryn for seter.

Så lenge det ikke er en jumbo ser jeg ikke helt poenget med å hoste opp gryn for seter.

Ja og nei. Kan jo hende man vil sitte sammen ved vindu. Det er kulere enn love seat, og bedre enn at partneren sitter i love seat med en fremmed mens du har midtgang. Kan spare deg for uker med åndelig grusomhet.

Men ellers enig i at det ikke er noen supre seter i annet enn 747

Bronse får velge før innsjekk åpner, så litt halvveis status

Hei.
Har noen spm siden jeg aldri har reist med BA på long haul før. Er Premium Economy egentlig verd pengene? Mener å ha sett i denne tråden at man ikke får velge seter før 24 timer før avgang, uten å må betale. Hvordan er setene? Tror det er en B747 ene veien og en B777 andre veien. Hva koster det evt å booke seter på OSL-LHR-SEA-LHR-OSL? Og har man lounge adgang noen plass (osl, lhr, sea) når man reiser i Premium Eco, eller World Travller Plus som det kalles?

Hei.
Har noen spm siden jeg aldri har reist med BA på long haul før. Er Premium Economy egentlig verd pengene? Mener å ha sett i denne tråden at man ikke får velge seter før 24 timer før avgang, uten å må betale. Hvordan er setene? Tror det er en B747 ene veien og en B777 andre veien. Hva koster det evt å booke seter på OSL-LHR-SEA-LHR-OSL? Og har man lounge adgang noen plass (osl, lhr, sea) når man reiser i Premium Eco, eller World Travller Plus som det kalles?

Jeg ville ikke reist på vanlig eco, så for meg er det verdt pengene. Er du over 180cm og har en voksen jobb så anbefales det. Bra sete, hvis du reiser alene kan man sjanse på setevalg 24 timer før.

Tror ikke du trenger å betale OSL-LHR ettersom det booker inn i Y, men LHR-SEA er 50 pund hver vei.

Ingen lounge tilgang.

Ok. Setet er sikkert greit nok da, men 50 x 2 pund for å reservere var jo grovt. Vi er 2 som reiser sammen, men på ulike bookinger, så da er vel sjansen null å få sitte sammen (helst på en 2-seter) uten å betale på forhånd..

Du har desverre ikke lounge tilgang.

Har ikke fløyet Premium Economy med BA på 6-7 år, så noe har nok forandret seg, men jeg husker setene som gode.

Har dog fløyet economy og synes det også var veldig bra. Jeg er dog bare 176cm høy. God mat og så mye man orker å drikke.

Back