Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Nå har jeg kun bronse i BA, så lurer på om de første radene i CE er reservert folk med sølv og gull og hvis ikke valgt så blir de tilgjengelig ved innsjekk (Altså 24 timer før avreise).

Er dette riktig?

Nå har jeg kun bronse i BA, så lurer på om de første radene i CE er reservert folk med sølv og gull og hvis ikke valgt så blir de tilgjengelig ved innsjekk (Altså 24 timer før avreise).

Er dette riktig?

Det er i hvert fall riktig med tanke på Rad 1 og gullkort.

Tror ikke det er noen flere som er reservert og blir åpnet ved innsjekk

En annen ting, når jeg tidligere har reist fra Heathrow med økonomiklassebillett så var det ikke mulig å sjekke inn og levere inn bagasje før 3 timer før avgang, hvis man reiser I Club Europe vil det da være mulig å sjekke inn og levere bagasje når man matte ønske? Eller må jeg vente til 3 timer til avgang?
Sjekk inn når du vil samme dag.

Har BA begynt å fly A321 på Oslo?

Har bestilt tur I juli på torsdag med avgang 1120 er det vel og ser at den avgangen er satt opp med A321.

Isåfall kult da jeg vil få ny flytype på lista.

Har forøvrig valgt 4A da dette var første ledige vindussete I Club Europe. Er det samme opplegg på CE der som de har på A319 og A320?

Samme opplegget uansett om det er 319, 320, 321, 767 eller 787.

Fantastisk respons i denne BA-tråden - jeg fyrer av noen flere spørsmål:

LHR-SAN er satt opp med en 777-200ER og jeg sikret meg med OneWorld Sapphire sete 2A og B ved booking for meg og fruen.

Setekartet ser foreløpig slik ut:

2lawrxl.png

Vi er imidlertid et par til som skal på tur og dersom vi ønsker å sitte samlet ser det ut som 10AB + 11AB er beste mulighet.

Til dere BA-guruer; er denne minikabinen med rad 10 og 11 noe å foretrekke? Blir man sittende midt i en 10 timer lang dokø? Hvordan er det med støy fra kabinene bak?

Last edited:

Fantastisk respons i denne BA-tråden - jeg fyrer av noen flere spørsmål:

LHR-SAN er satt opp med en 777-200ER og jeg sikret meg med OneWorld Sapphire sete 2A og B ved booking for meg og fruen.

Setekartet ser foreløpig slik ut:

2lawrxl.png

Vi er imidlertid et par til som skal på tur og dersom vi ønsker å sitte samlet ser det ut som 10AB + 11AB er beste mulighet.

Til dere BA-guruer; er denne minikabinen med rad 10 og 11 noe å foretrekke? Blir man sittende midt i en 10 timer lang dokø? Hvordan er det med støy fra kabinene bak?

Jøsses så rart setekartet ser ut. Hva slags app er det? Åpnet det nettopp på BA-appen på Samsung og det så helt ulikt ut på setene. Her ser det ut som economy.

Anyway... Rad 5 er perle når du sitter alene.

Mange sammen så er det same-same. Bare husk at som rad 10 får du den maten de har igjen med mindre du har Emerald. Du blir spurt aller sist om mat. Det kan være litt dust, da du nok ender opp med dagens vegetar.

Bråk bakfra har jeg aldri lagt merke til. Skulle det skje ville jeg gått bakover i pysjen og hyttet med champagneflasken og bedt dem holde tåta, da du prøver å sove. Det pleier i hvert fall jeg å gjøre.

Det er Expertflyer sin app til iPhone - og ja, det så ganske så economy ut på setene.

Sist servering er aldri en vinner nei... jeg fikk imidlertid en e-post nå med forespørsel om man ville forhåndsbestille hovedretten. Har ikke fått det hos LH eller SK før; er det noe som går til alle eller bare Sapphire + Emerald? Et alternativ er i så tilfelle å forhåndsbestille - så slipper man problematikken med maten...

...jeg fikk imidlertid en e-post nå med forespørsel om man ville forhåndsbestille hovedretten. Har ikke fått det hos LH eller SK før; er det noe som går til alle eller bare Sapphire + Emerald? Et alternativ er i så tilfelle å forhåndsbestille - så slipper man problematikken med maten...
Man kan forhåndsbooke/-reservere hovedrett på longhaul hos BA (WT+/CW/F), men det er kun ut fra London på et utvalg ruter. Samme valg på nett som ombord, men da er man jo uansett sikret valget sitt. http://www.britishairways.com/en-no/information/food-and-drink

Last edited:
Re: British Airways-tilbud (2015)

Takk for tipset Discus! Etter noen raske søk finner jeg bl.a. OSL-BOS t/r i CW til 10400,- og OSL-LAX/LAS/SFO til ca 14k.

Ser forøvrig av setekartene at noen av OSL-LHR-avgangene (foreløpig) er satt opp med A321 intl config, det ser jo ut som en annen verden enn CE-setene på A319/320. Noen som har testet disse?

Oj... når ser du dette? 321 Intl. er helt sjef!!!

Oj... når ser du dette? 321 Intl. er helt sjef!!!

Jeg har en booking inne i midten av april neste år hvor både OSL-LHR og LHR-OSL ble endret til A321 Intl for et par uker siden. Gleden tas ikke på forskudd, og jeg forventer at det byttes flytype igjen før avreise ;)

Fikk forøvrig A321 Intl LHR-OSL - BA762 - i sommer. Det var godt å kunne legge setet helt tilbake og sove hele veien hjem. Bortsett fra setene var det som en vanlig CE-flight. IFE ble ikke startet opp.

Takk for tipset Discus! Etter noen raske søk finner jeg bl.a. OSL-BOS t/r i CW til 10400,- og OSL-LAX/LAS/SFO til ca 14k.

Ser forøvrig av setekartene at noen av OSL-LHR-avgangene (foreløpig) er satt opp med A321 intl config, det ser jo ut som en annen verden enn CE-setene på A319/320. Noen som har testet disse?

Prøvde dette LHR-AMM-LHR for et års tid siden i CW. Hadde nødutgang med "tronesete". Godt sete og ikke alt for problematisk at man må stikke benene inn i et hull når man skal sove.

Har en flyvning med BA 15. april i CE og måtte bare sjekke. Viser seg at jeg også har A321intl. Blir gøy å se hvor lenge det varer :-)

Attachments

• 2015-12-25_1417.png
    2015-12-25_1417.png
    21.3 KB · Views: 269

Hei jeg har nå bestemt meg og bestilt med Club Europe. Og til London er det satt opp med A321, og første ledige sete ved vinduet var 4A. Jeg ser på Seatguru at det står at dette setet har ekstra benplass og er noe bredere. Noen som vet årsaken til dette?

Ser ut som dette kun gjelder 4A og 4F, samme finner man forøvrig på BAs A318, A319 og A320.

Jeg ser på Seatguru at det står at dette setet har ekstra benplass og er noe bredere. Noen som vet årsaken til dette?
Det står også at det er gardin foran dette setet... Du skal ikke tro alt som står på seatguru - alle setene (minus exit) har samme pitch etter at de har byttet til nye seter.

Det står også at det er gardin foran dette setet... Du skal ikke tro alt som står på seatguru - alle setene (minus exit) har samme pitch etter at de har byttet til nye seter.

Takk, valgte det fordi det var første ledige vindussete på CE. Ser ut til at CE går til rad 7, 8 eller 9. Husker ikke i farten men er en del rader ja. PÅ returen som forøvrig er med A319 er det kun 3 rader CE.

Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Post kan slettes - problem løst.

Last edited:

Ser nå at det er en A321 med intl config som skal ta meg fra OSL til LHR, så her har jeg jo virkelig gjort rett valg. Med Club-World seter.

Men jeg har som sagt i utgangspunktet valgt 4A som er et dobbeltsete. Men velger jeg 4E eller 5B så for jeg enkeltsete for meg selv. Men så er spørsmålet mitt hvor godt vil jeg da klare og se ut av vinduet? Ser at disse setene står litt inn i kabinen slik at jeg ikke sitter helt inn til vinduet.

Det er korrekt at BA har varslet all 321 operation ut av OSL.

Om det realiseres er jeg usikker på.

Det er korrekt at BA har varslet all 321 operation ut av OSL.

Om det realiseres er jeg usikker på.

Er ihvertfall den som er oppe på siden da jeg går inn på bokingen min. Da er det rimlig åpenbart at det er A321 med int configurasjon.

Men noen som vet om det er veldig mye dårligere sikt ut av vinduet hvis man velger 1-seteren i business på dette flyet. I og med jeg reiser alene så frister en av en-seterne veldig. Men ser de står trukket et stykke inn i cabinen slik at man ikke sitter helt borte ved vinduet i disse.

Back