Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

I utgangspunktet så skal du tilbake alle myndighetspålagte skatter og avgifter. De utgjør her kr 1334. Så det er det du bør få igjen.

Thomas
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Jeg skal reise OSL - LHR - SAN + retur i desember med BA.

Ruten opereres med en 777-200ER (48J/24W/203Y) frem til våren 2016; etter det tar 777-300ER (14F/56J/44W/183Y) over.

Når jeg ser på historikken på ruten, ser jeg imidlertid at det fra tid til annen, og med økende frekvens, settes inn en 777-300ER med (14F/56J/44W/183Y). Det hender også at det dukker opp en 777-200ER med F kabin (12F/48J/32W/127Y).

Dersom det skulle dukke opp en -300 (eller -200 med F kabin) på turen eller returen til SAN, vil disse setene stå tomme, selges som C, selges som F, tilbys de best betalende kundene i C, tilbys OW statuskunder i C, tilbys ved gate til utvalgte i C, eller er det fritt frem å plukke disse setene ved Online Check In for alle i C?

(Jeg reiser i business og er One World Sapphire)
 
Last edited:
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Dersom det skulle dukke opp en -300 (eller -200 med F kabin) på turen eller returen til SAN, vil disse setene stå tomme, selges som C, selges som F, tilbys de best betalende kundene i C, tilbys OW statuskunder i C, tilbys ved gate til utvalgte i C, eller er det fritt frem å plukke disse setene ved Online Check In for alle i C?

Det samme skjer ofte på de andre stasjonene der det normalt ikke er F (har bl.a. opplevd det fra Denver selv, der F gikk tom). Destinasjoner som normalt ikke har F, selges det heller ikke F når flybytte oppstår (utestasjonen har ikke utstyr/catering). F åpnes for CW-pax KUN dersom CW er fullbooket. Er litt usikker, men tror det går på status, og ofte at man kun kan få seter der ved innsjekk (om man ikke blir flyttet frem før man sjekker inn). NB! Husk medbragt pysj!
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Upgrade not possible, Already travelling in First Class.

Hva er dette for en snodig beskjed? Trykker igjen og får følgende:

Invalid JAXB request object

Er snakk om upgrade mot poeng fra WT+ til CW. Måtte sjekke to ganger, men hadde altså ikke bestilt i F :P
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Jeg er ganske fersk på BA da jeg vanligvis holder meg til *A.

Et par spørsmål:

Skal reise til San Diego via LHR med BA i C.

Antar man må igjennom en sikkerhetskontroll ved transit på LHR. Finnes det en fast track i denne sikkerhetskontrollen?

Er det flere forskjellige businesslounger å velge i mellom? I så fall - hvilken er å foretrekke?

Jeg er for så vidt også Sapphire Oneworld, men det er vel bare hakket over som får tilgang til annet enn businesslounger?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Jeg er ganske fersk på BA da jeg vanligvis holder meg til *A.

Et par spørsmål:

Skal reise til San Diego via LHR med BA i C.

Antar man må igjennom en sikkerhetskontroll ved transit på LHR. Finnes det en fast track i denne sikkerhetskontrollen?

Er det flere forskjellige businesslounger å velge i mellom? I så fall - hvilken er å foretrekke?

Jeg er for så vidt også Sapphire Oneworld, men det er vel bare hakket over som får tilgang til annet enn businesslounger?

1. Ja, det er noe som heter Fast track, men om det er det er vel et definisjonsspørsmål. Stålsett deg. Security på LHR T5 er en av de verste i hele verden. Da regner jeg med de fleste third world countries. Alt annet er imidlertid ok.

2. Ja. Om du får vite at du har T5B gates, er det en lounge der som er ganske bra. Men om du skal til San Diego tipper jeg du har ca 3 timer lay-over og da må du nok bli i T5A. Der er det Galleries Club South som gjelder.

3. Ja, du må være Emerald for å komme inn i Galleries First. Men nå har de blitt relativt like de seneste årene, utover at det er bittelitt færre folk i First
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

1. Ja, det er noe som heter Fast track, men om det er det er vel et definisjonsspørsmål. Stålsett deg. Security på LHR T5 er en av de verste i hele verden. Da regner jeg med de fleste third world countries. Alt annet er imidlertid ok.

2. Ja. Om du får vite at du har T5B gates, er det en lounge der som er ganske bra. Men om du skal til San Diego tipper jeg du har ca 3 timer lay-over og da må du nok bli i T5A. Der er det Galleries Club South som gjelder.

3. Ja, du må være Emerald for å komme inn i Galleries First. Men nå har de blitt relativt like de seneste årene, utover at det er bittelitt færre folk i First

Herlig - takk for tips Fnate. Jeg skal stålsette meg!

Vi har faktisk drøye fire timer connection, får se hva vi kan finne på, men noterer meg Galleries Club South. Vil det si at det finnes en North også?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Herlig - takk for tips Fnate. Jeg skal stålsette meg!

Vi har faktisk drøye fire timer connection, får se hva vi kan finne på, men noterer meg Galleries Club South. Vil det si at det finnes en North også?

Jepp, det finnes en North også. Samme servering men ofte proppfull og mindre arealer
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Herlig - takk for tips Fnate. Jeg skal stålsette meg!

Vi har faktisk drøye fire timer connection, får se hva vi kan finne på, men noterer meg Galleries Club South. Vil det si at det finnes en North også?

Spør ved inngang i loungen på T5A om flyet går fra B eller C, hender de har den informasjonen før det kommer på tavlene. Jeg foretrekker loungen i T5B, dårligere utsikt, men mye roligere og mindre folk. Der er det også ofte null kø på dusj, og nesten null kø på massasje (som man vil ha det). Det er også mulig å gå tilbake fra B til A om man må det (men man kan ikke ta toget tilbake).
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at noen har lyst til å reise til andre steder enn UK med BA. Det er jo bare dobbelt hassle uansett hvor du skal.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne at noen har lyst til å reise til andre steder enn UK med BA. Det er jo bare dobbelt hassle uansett hvor du skal.

 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)


Hehe - skal nok bli dømt for landsforræderi da jeg har sete 62K i morgen SFO-LHR. :drink Spørsmålet er hva elefnaten synes om at noen stjeler favoritten.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Spør ved inngang i loungen på T5A om flyet går fra B eller C, hender de har den informasjonen før det kommer på tavlene. Jeg foretrekker loungen i T5B, dårligere utsikt, men mye roligere og mindre folk. Der er det også ofte null kø på dusj, og nesten null kø på massasje (som man vil ha det). Det er også mulig å gå tilbake fra B til A om man må det (men man kan ikke ta toget tilbake).

Hvordan gjør man dette?

Slipper man da sikkerhetskontroll?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

En annen ting, når jeg tidligere har reist fra Heathrow med økonomiklassebillett så var det ikke mulig å sjekke inn og levere inn bagasje før 3 timer før avgang, hvis man reiser I Club Europe vil det da være mulig å sjekke inn og levere bagasje når man matte ønske? Eller må jeg vente til 3 timer til avgang?
 
Last edited by a moderator:
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Er det lounge på både T5A, T5B og T5C?
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Er det lounge på både T5A, T5B og T5C?

Det er to i T5A, 1 i T5B og ingen i T5C

Før kunne du få gratis servering for en viss sum på Starbucks hvis du har BA billett og Premium kort. Men det er visstnok over.
 
Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Har BA begynt å fly A321 på Oslo?

Har bestilt tur I juli på torsdag med avgang 1120 er det vel og ser at den avgangen er satt opp med A321.

Isåfall kult da jeg vil få ny flytype på lista.

Har forøvrig valgt 4A da dette var første ledige vindussete I Club Europe. Er det samme opplegg på CE der som de har på A319 og A320?
 
Back
Top