Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Pan-American

Newcomer
Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Skal reise sammen med familien til Alicante i sommer på absolutt billigste økonomi klasse med Brussels Airlines via Brussel. Ser at Brussels Airlines er med i Star Alliance, for jeg da noen fordeler der med min Eurobonus Gold status i SAS? Kan jeg regne med å kunne bruke fast track og utenriks lounge for hele familien på OSL? Kan jeg regne med å få tilgang på lounge i Alicante og Brussel for familien?

Pan American

Re: Brussels airlines og Eurobonds Gold

Sålenge du reiser med Star - så kan du bruke Star Lounge for hele familien.

Kun en gjest i lounger som ikke er drevet av SAS..

Når du sier absolutt billigste klasse, mener du da Check&Go (N)? Denne har ikke bagasje inkludert, og SN tar fra 1. Februar vekk 1 gratis bag for *G i Check&Go.

Alicante blir nok ingen lounge, da kontraktloungen har 1 gjest etter boka. I Brussel derimot er det vel greit siden du har en SAS drevet lounge.

Jeg hadde med kone og to barn i Las Palmas uten noen kommentar... Dette var kontraktslounge og vi fløy med sas (charter....Hehe...)

Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Hei!

Har en reise som er booket gjennom United.com. En av turene på denne reisen går med Brussels Airlines. Jeg har fått ett reservasjonsnummer gjennom United, som er bekreftet hos Brussels. Når jeg forsøker å logge på hjemmesiden til Brussels - er det imidlertid uten suksess.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få lagt inn seter/sjekket at alt er OK på denne :)? Flyr til informasjon i Business (P) dersom det har noe å si.

Takknemlig for all hjelp.

Re: Bookingreferanse hos Brussels Airlines

Hei!

Har en reise som er booket gjennom United.com. En av turene på denne reisen går med Brussels Airlines. Jeg har fått ett reservasjonsnummer gjennom United, som er bekreftet hos Brussels. Når jeg forsøker å logge på hjemmesiden til Brussels - er det imidlertid uten suksess.

På united.com logger du deg inn på "manage my reservation". Der står det rett under "Reservation Tools": "This reservation contains partner flights. View additional confirmation numbers."

Klikker du på den får du nok opp Brussels sitt bookingnummer.

Hei!

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få lagt inn seter/sjekket at alt er OK på denne :)? Flyr til informasjon i Business (P) dersom det har noe å si.

Du må nok ringe Brussels support for å få valgt seter. Har bestilt United/Brussels to ganger selv, og det har ikke vært mulig å få den opp på nettsidene til Brussels, hverken med Brussels eller United bookingnummeret. Support var hjelpsomme uten å si at dette var noe jeg kunne ordne selv, så de er nok kjent med det.

Du må nok ringe Brussels support for å få valgt seter. Har bestilt United/Brussels to ganger selv, og det har ikke vært mulig å få den opp på nettsidene til Brussels, hverken med Brussels eller United bookingnummeret. Support var hjelpsomme uten å si at dette var noe jeg kunne ordne selv, så de er nok kjent med det.

Takker for hyggelig svar, Snøhvit :) Da blir det fort en telefon til Brussels support i løpet av kort tid.

Takker for hyggelig svar, Snøhvit :) Da blir det fort en telefon til Brussels support i løpet av kort tid.

Fikk du valgt seter på forhånd ved å ta kontakt med Brussels Airlines direkte? Jeg har booket gjennom dem, men får ikke opp setevalg under manage my booking. Får man forhåndsvalgt sete med *A Gold hvis man tar kontakt? Vil nødig havne i midtsete...

Re: Generelle spørsmål om å reise med Brussel Airlines

Jeg har akkurat bestilt billett BRU-OSL en vei med Brussel Airlines for en kamerat av meg. Den er betalt på mitt kort, og han kommer ikke til å ha dette kortet ved innsjekking i Brussel. Har gjort dette tidligere med SAS uten at det har vært noe problem, men vet at BA og flere andre er strengere her. Er det grunn til å tro at han vil få problemer ved innsjekk i Brussel?

Jeg har akkurat bestilt billett BRU-OSL en vei med Brussel Airlines for en kamerat av meg. Den er betalt på mitt kort, og han kommer ikke til å ha dette kortet ved innsjekking i Brussel. Har gjort dette tidligere med SAS uten at det har vært noe problem, men vet at BA og flere andre er strengere her. Er det grunn til å tro at han vil få problemer ved innsjekk i Brussel?

Hvorfor skulle man trenge å ha med bankkortet sitt? Det er vel likegyldig hvem som har betalt.

Hvorfor skulle man trenge å ha med bankkortet sitt? Det er vel likegyldig hvem som har betalt.

Spør f.eks. BA. Har selv måtte vise kortet jeg har betalt med flere ganger når jeg har flydd med dem.

Med tanke på hvor mye svindel bransjen utsettes for, er dette ett tiltak enkelte flyselskaper krever for å beskytte seg. Du som forbruker er godt beskyttet, men forhandlere kan stå ansvarlig selv om kortselskapet har autorisert transaksjonen...

Sendte e-post til Brussels Airlines om dette og fikk svar i løpet av to timer. Bra.;)
Her er svaret:

Dear XXX,

Kindly be advised once a ticket is issued there should not be any problem at the airport,please advised passenger to show ID or Passport at the counter.

Regards

Back