Ganske snart vil det også bli mulig å etter-registrere bagasje på nettet.
Jeg tror DY skal passe seg litt. Det finnes grenser for hvor mye slikt Ola Dunk tillater seg og plutselig blir kundene fed up og velger konkurrenten som har baade bagasje, frokost, kaffe/te hele dagen og setevalg gratis.
Det aa si at folk ikke har bagasje blir bare tull. Hovedtargetgruppen til DY er Ola Dunk. Ola Dunk har med seg koffert paa turen og mange tar fly til Oslo paa vei til ferie ut i verden.
Naar det er en fare for at ekstra koster nesten like mye som billetten blir Ola Dunk sur og velger noe annet neste gang
Kaffe/te? De fleste norske innriksruter er så korte at du knapt rekker å få utdelt og drikke en kaffekopp likevel.
Dette er ganske unyansert. Jeg nevnte i en annen tråd prisforskjellen på å sjekke inn 40 kg bagasje på SAS og Norwegian. Forskjellen er firesifret fordel sistnevnte og den vokser jo lenger du har tenkt deg. Ja, du må betale, men du får faktisk noe igjen for det om du nå skulle ha bruk for det i form av muligheten til å dra med deg en haug med stæsj uten at det skal være en haug med styr rundt det.
Kaffe/te? De fleste norske innriksruter er så korte at du knapt rekker å få utdelt og drikke en kaffekopp likevel. Litt turbulens, noe som ikke er uvanlig på Vestlandet i alle fall, så kan du bare glemme det. På utland er det ingen forskjell mellom selskapene. Men selvsagt: Man setter pris på slikt.
Gratis setevalgt? Jeg har hørt om det der. Hvis jeg betaler billetten selv, kjøper jeg billig. Hvis ikke bestiller noen andre for meg, og velger eventuelt sete om de kan, for alt jeg vet. Men kjøp av billigste billett opplever jeg som følgende: Hos Norwegian får jeg tilbud om å velge sete mot et gebyr; noe som selvsagt er helt uinteressant i utgangspunktet. Hos SAS må jeg kjøpe dyrere billett for å bli tilbudt samme mulighet. Når jeg kommer på flyplassen og skal sjekke inn på en automat, får jeg hos Norwegian velge sete, mens jeg hos SAS blir tildelt sete (det siste er forholdsvis nytt, dog, tror jeg).
Jeg tror heller Ola Dunk setter pris på muligheten til å kjøpe seg ekstra tjenester til en overkommelig pris dersom han ønsker. Når du for 80 kroner kan sjekke inn dobbelt så mye bagasje som hos SAS, er det sistnevnte som fremstår som den treige og lite fleksible elefanten.
Eller for å si det slik: Mange Ola Dunk-er liker å kjøpe seg convenience, og det er ikke alltid det mest conveniente tilbudet er hos SAS.
Den unnskyldning der kan kalles bare en ting: Bullshit
Ta Swiss på ZRH-MUC som et eksempel. Flytiden mellom her er 35 minutter og da rekker de å servere et snacks og drikke til de bak og en kaldt måltid og drikke i business.
De aller fleste norske innenriksruter er lenger enn dette og så å hevde at de ikke her tid til å servere noe er bare til. Sannheten er at de gidder ikke!
Sannheten er vel sparte kostnader på drivstoff, catering og "pauser"Har OVERHODE ikke noe med å GIDDE
Jeg tror DY skal passe seg litt. Det finnes grenser for hvor mye slikt Ola Dunk tillater seg og plutselig blir kundene fed up og velger konkurrenten som har baade bagasje, frokost, kaffe/te hele dagen og setevalg gratis.
Det aa si at folk ikke har bagasje blir bare tull. Hovedtargetgruppen til DY er Ola Dunk. Ola Dunk har med seg koffert paa turen og mange tar fly til Oslo paa vei til ferie ut i verden. Naar det er en fare for at ekstra koster nesten like mye som billetten blir Ola Dunk sur og velger noe annet neste gang
Nå preseater handlingagentene denne gruppen på forhånd slik at de selvsagt får sitte sammen også om de kommer 50 min før avgang.hos DY er det bare aa stille opp tidlig dersom familien paa 4 skal faa sitte sammen
Tja, kaffe og frokost er vel strengt talt ikke gratis på sas utland ? Det er heller ikke gratis, det er inkludert!, en meget viktig forskjell! Men det er jo helt supert at DU heller velger sas sitt konsept, overhode ingen som nekter deg det!![]()
OSL-BGO/SVG/TRD er de mest populaere rutene i Norge. Jeg har flydd strekningene hundrevis av ganger og man klarer glatt aa servere frokost med varme rundstykker paa 50 minutter. Kanskje litt toeffere BGO_SVG, men der reiser det relativt faa. Ellers paa SAS sine flighter klarer man utmerket aa servere innen Norge. Det er en servering jeg ihvertfall setter kjempepris paa.
Den unnskyldning der kan kalles bare en ting: Bullshit
De aller fleste norske innenriksruter er lenger enn dette og så å hevde at de ikke her tid til å servere noe er bare til. Sannheten er at de gidder ikke!
De hybelflytterne du henviser til som drar med seg 4 kofferter tror jeg de fleste som leser dette er enig i at det ikke finnes mange av.
Ja, jeg aner at Bergen er verdens navle for slankebrusmannen![]()
Jeg har flydd strekningene hundrevis av ganger og man klarer glatt aa servere frokost med varme rundstykker paa 50 minutter.
Det er en servering jeg ihvertfall setter kjempepris paa.
Hold deg til fakta. Dersom pris er viktigst for deg og Ola Dunk, velger ikke familien over her aa betale 400 (!!!!!) hver vei (!!!) TOS-OSL-Spania.
Du kan sjekke inn aa velge sete 22 timer foer avgang hos SAS paa nett, hos DY er det bare aa stille opp tidlig dersom familien paa 4 skal faa sitte sammen.
Du kan ogsaa velge seter paa maskiner paa flyplassen
Hvordan du kommer frem til at DY er convenient fatter ihvertfall ikke jeg og jeg er neppe alene.
Jeg har sjekket bagasje med DY to ganger. Den ene gangen hadde jeg 23 kilo og maatte betale overvekt. Den andre (nylig) fikk jeg kjeft fordi jeg var ett (!!) kilo over. SAS er kjent for aa vaere meget smidig med bagasjen for alle kunder, sa fremst at man ikke har med seg ett hybellass selvsagt.
Det som er saa trist er at det koster SAS ekstremt lite aa slaa denne ELENDIGE konkurrenten ned i stoevlene. Men de famler fortsatt i blinde og forstaar ikke at dersom man gjoer ting enkelt, vinner man denne kampen, for motstanderen de blir bare daarligere aa daarligere.
Kaffe og frokost sier de vel nei til fordi det kan bli turbulens?
Jo det handler om å gidde. Gidde å gi passasjerene et godt tilbud.
Nå snakker jeg ikke om at de kabinansatte ikke gidder, med ledelsen, som bestemmer hvordan konseptet ombord skal være
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.