• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gardermoen evakuert

Replying to Topic 'Gardermoen evakuert'

Antakelig en feil på brannalarmen står det på nrk.no

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/4252422.html

jy

Å nei og nei! Nå brenner det!!!! :sarc

Brannalarmen gikk ved i avgangshallen, folk gikk ut. Alarmen ble slått av, folk gikk inn.
Det er hele historien som varte i kanskje et kvarter.

Det mest utrolige er at journalistene ikke vet forskjell på et brannvarslingsanlegg og et sprinkleranlegg - NRK på TV i morges sa at sprinkleranlegget på Gardermoen hadde gått og hele terminalen var evakuert :p

Det hadde vært litt festlig det!
Kanskje litt kult på en varm sommerdag :wow:
Dette var kun i avgangshallen så jeg tror at veldig, veldig mange på Gardermoen ikke engang var klar over at dette skjedde. Men avisene må jo ha noe å skrive om.

Da jeg var på spottertur på Gardermoen sist skjedde akkurat det samme, altså en evakuering av ankomst og avgang. Så jeg noen skriverier i avisene den gang? NEI.

Originally posted by laurenzBrannalarmen gikk ved i avgangshallen, folk gikk ut. Alarmen ble slått av, folk gikk inn.
Det er hele historien som varte i kanskje et kvarter.

Folk har med andre ord blitt flinkere! :D
Før i tiden hendte det jo at det tok vinter og vår å komme seg ut når alarmen gikk. Gjerne hadde ikke alle kommet ut før alarmen ble avblåst, heller... :zzz

Laurenz -Jeg har fakisk opplevd at alarmen har gått uten at vi hørte det -det var mens jeg jobba i PMZ. Gutta som kjørte ut bag begnte å lure på hvorfor det var så innmari mye folk ute på apron...:p

Nå er jo annlegget på OSL delt i soner, og det har vel ennå ikke gått alarm over alle sonene. Evakuering og varsling skjer kun i sonene hvor alarmen går.

Gikk dette forresten hardt utover KLM siden det er brukt en KLM-ikon til topic?

gjorde nok ikke det, men siden det var jeg som startet tråden...ja så har jeg ikke brukt den før da....

Back