Går dette bra??

Re: Går dette bra??

Originally posted by EB
I følge Farmer så er SAS mye bedre enn TG på CPH-BKK...

Når det gjelder helhetsintrykket vil jeg foretrekke SAS på denne strekningen. Se min test av TG for noen uker siden. Når det gjelder mat og service er TG best, i alle klasser, men når det gjelder andre forhold som Inflight Entertainment, WIFI og setekomfort ligger TG enn så lange langt bak. Men med tanke på at deres 747-400 vel snart er 15-16 år gamle uten at de er oppgradert i kabinen er vel ikke dette så rart.
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by Farmer
Originally posted by EB
I følge Farmer så er SAS mye bedre enn TG på CPH-BKK...

Når det gjelder helhetsintrykket vil jeg foretrekke SAS på denne strekningen. Se min test av TG for noen uker siden. Når det gjelder mat og service er TG best, i alle klasser, men når det gjelder andre forhold som Inflight Entertainment, WIFI og setekomfort ligger TG enn så lange langt bak. Men med tanke på at deres 747-400 vel snart er 15-16 år gamle uten at de er oppgradert i kabinen er vel ikke dette så rart.

Her er jeg overhodet ikke enig! C klasse kan jeg ikke uttale meg om for der reiser ikke jeg. Men når det gjelder turistklasse så er TG overlegen bortsett fra PTV men den bryr jeg meg ikke om da jeg leser eller hører musikk. Setene ER MYE bedre og som SQ777 påpeker, pitchen er overlegen. Dessuten er setene bredere og man har bedre recline. Alt dette teller på en drøy 10 timers flight. Jeg har også hatt gleden av å fly deres 747-300 på strekningen og den er likedan innredet som 747-400. Men helt klart, hadde TG innstallert PTV i kjerrene så hadde de hatt et toppprdukt. Men de ser vel ikke behovet, akkurat som LH.:up:
 
Re: Går dette bra??

For meg er det en stor ulempe at det er nesten umulig å få en 2-seter på 747 (er jo bare enkelte rader helt bakerst). Servicen på TG er helt upåklagelig, men reiser man to sammen er en 2-seter i en 340 med SK (eller LH) å foretrekke mener nå jeg.

Har riktignok ikke sittet på økonomi i SAS sin 340 (bare på 767), etter som alder og økonomi tillater det har jeg flyttet litt lenger foran i kabinen.

Nå ser jeg til min store glede at det averteres tilbud på business class med SAS til Bangkok, så da spørs det nok om jeg ikke må endre bookingen fra LH til SK - over 3000 kroner og flere bonuspoeng er jo greit å ta med seg.

:spin:
 
Re: Går dette bra??

To setere er å fortrekke - på alle klasser!!!
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by MD11

Dette med overbooking trenger man ikke gå inn i noe CRS for å skjønne. Får man waitlisted i en bookingklasse som er åpen for booking så overbooker flyselskapet.
Når jeg skrev overbooket...... i det første svaret så antar jeg at SK overbooker på denne flighten.

Så selv om reservasjonssystemet sier C9 D9 J9 Y9 S9 B9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 G3 A2, og jeg kan gå inn på sas.no og få en pris og bilett i Q klasse på gitt dato så er det fullt? Hva er da hiriarkiet for hvilke bookingklasser som får plass og ikke? Og hvor kommer M inn i dette? Lurer bare, for dette systemet virker bare så utrolig komplisert for en som står utenfor og "bare" skal reise... Fikk forresten oppgitt hvor mye tax det er på biletten, og det er over 6000 NOK på en starRTW bilett. 60% er fuel surcharge...

Hjelper det forresten om man er EBG på venteliste, eller er det etter "first come, first serve prinsippet"?
 
Re: Går dette bra??

Mener da bestemt at du som EBG medlem har prioritet over lavere grader på venteliste, men det er muligens unntak for RTW eller noe?
 
Re: Går dette bra??

Hvilke bookingplasser som får bekreftet plass er det revenue managment som styrer, basert på forventet noshow og historikk. CK kan sikkert mye om dette og vil sikkert si minst mulig om det ;)
Det er riktig at EBG har prioritet på ventelister, men det er vesentlig at kortnummeret er lagt inn i bookingen.
Flyet er ikke fullt før det faktisk har forlatt gaten med alle seter besatt ;)
 
Re: Går dette bra??

Jeg må si meg meget enig med EB, to setere i alle klasser er å foretrekke. Ihvertfall når man reiser 2 sammen. Dessuten er TG sitt produkt på økonomi mellom Thailand og europa av varierende kvalitet (Ihvertfall etter det jeg har erfart). Maten de serverer er av bedre kvalitet og humøret til de som er ombord virker å være mye mere hyggelig mellom Australia og Asia og på intra-Asia ruter enn til europa. Til europa kan det være kjempebra eller bånn i bøtta. Kommer du på gæli flight sitter du en hel natt i en mørk og støyfull 744743, får ikke sove, ingen filmer, og crewet er ikke eksisterende (eneste som er bra er 5cm ekstra beinplass). Da er det bedre å sitte på SK, oppgradere for 10K poeng og ha internett, DVD på PC, PTV og litt mere plass til beina. Og på SK inter-cont så vet man hva man får. Servicen er aldri helt 100%, men den er aldri dårlig heller!!

Ventelista gikk igjennom. Vet ikke om det var for at jeg booka TG 950 i tilegg til WL på SK 972, ca 1 time etter sjekka jeg virtuallythere igjen og SK segmentet var confirmed... Triks? Det sitter nok noen i CPH of følger nøye med på hva som skjer ute i verden...





Ha en god torsdag alle sammen:up:
 
Back
Top