Går dette bra??

LN-KMS

ScanFlyer Blue
Går dette bra??

Hei!

Jeg og ei veninne er satt på venteliste på SK 972 BKK-CPH 09.12.05. Ifølge http://www.flyaow.com/classcwt.htm så er det masse plass i M klasse (som er starRTW klassen), men de på reisebyrået sier det ikke er plass. Er det Carlson Wagonlit som er litt ute å kjøre eller er det bare en systemfeil? Er flyet helt stappfullt bak gardina? Hva med Y? Tenkte kanskje å svi av 10000 for oppgradering.

Takk for hjelpa!!

Karl i Australia
 
Re: Går dette bra??

Er det ikke RES-aid og Amadeus info som helst ikke skal gå lenger enn til posters vitenskap? :skep
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by Thomas
Er det ikke RES-aid og Amadeus info som helst ikke skal gå lenger enn til posters vitenskap? :skep


Mycket riktigt Thomas. Post edited. Uppmaning till alla att ge den här typen av info via PM! För er egen och forumets skull.

(Skall hälsa från Thomas F:nor )
 
Re: Går dette bra??

Kan ikke dy meg! Dette er den ruten som alltid dukker opp i forhandlingssammenheng i forbindelse med kollektivavtalene.Populær så til de grader blant pax,men dessverre også den mest populære ruten på Intercont. blant crew,så det er den ruten som alltid skal legges ned! At den er overbooket allerede på nåværende tidspunkt er ikke noe nytt,at den skal legges ned er heller ikke noe nytt for oss flygende! SOS=Same Old Story.
 
Hva med Y istedet?

Hva med å booke Y klasse på samme dato? Mener å ha lestet et sted at på starRTW kan man kjøpe econ+ på SAS for 300 USD en vei? Noen som kan bekrefte dette? Er det ledig i Y, eller er det 0 der også?
 
Re: Går dette bra??

Dette med overbooking trenger man ikke gå inn i noe CRS for å skjønne. Får man waitlisted i en bookingklasse som er åpen for booking så overbooker flyselskapet.
Når jeg skrev overbooket...... i det første svaret så antar jeg at SK overbooker på denne flighten.

Noen års erfaring fra reisebyrå hjelper av og til:cheers:

By the way, har dere prøvd TG til ARN/CPH???
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by Savipix
Originally posted by Thomas
Er det ikke RES-aid og Amadeus info som helst ikke skal gå lenger enn til posters vitenskap? :skep


Mycket riktigt Thomas. Post edited. Uppmaning till alla att ge den här typen av info via PM! För er egen och forumets skull.

(Skall hälsa från Thomas F:nor )

COPY, mina hälsningar tilbaka! :up:
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by LN-KMS
Hva med å booke Y klasse på samme dato? Mener å ha lestet et sted at på starRTW kan man kjøpe econ+ på SAS for 300 USD en vei? Noen som kan bekrefte dette? Er det ledig i Y, eller er det 0 der også?

Ser du bor "DOWN UNDER".....
velkommen "UP OVER"

Hilsen
Ole
 
Re: Går dette bra??

Er blitt noen år "down under" etterhvert, kankje jeg blir her for godt? Er ikke så dumt å bo her, men det er langt hjemmeifra! Men nå er det snart hjem på ferie (til etterlengtet julemat) :cheers: :up:
 
Re: Går dette bra??

Bodde i BrizVegas (Brisbane) jeg inntil for ett år siden. Bor du i Melburne, Sydney eller Brisbane kan du glede deg til at A380 kommer på besøk med det første!
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by FBU 4EVER
Kan ikke dy meg! Dette er den ruten som alltid dukker opp i forhandlingssammenheng i forbindelse med kollektivavtalene.Populær så til de grader blant pax,men dessverre også den mest populære ruten på Intercont. blant crew,så det er den ruten som alltid skal legges ned! At den er overbooket allerede på nåværende tidspunkt er ikke noe nytt,at den skal legges ned er heller ikke noe nytt for oss flygende! SOS=Same Old Story.

Popularitet kostar, och SK972/973 är populär till tusen och prislappen blir därefter ;)
 
Re: Går dette bra??

Jeg har reist endel med 973/972 og det som forundrer meg hver gang er at det virker ikke som C klasse har mye booket pax. Oppgraderingen skjer i gaten og således blir C klasse fyllt opp. Dermed blir det også plass til de som er overbooket da oppgraderingspaxen blir flyttet fra Economy til C klasse.

Men dette er vel kanskje en tendens på mange oversjøiske ruter?
 
Re: Går dette bra??

Vel, en kan vel si det på en annen måte. BKK går smekk full til enhver tid med SK. SELVFØLGELIG !!

Det skulle bare mangle , med så knøtt liten kapasitet hos SK , langt under halvparten av setene som TG tilbyr på samme rute ( TG går vel nesten smekk full ) med langt bedre service etc. sier vel litt også. Folk har jo lært hva som er best.

Du verden hvor mange nordmenn har gullkort hos TG ( som så vidt jeg vet ikke har redusert poengene på de billigste reisene med 75 % ).

Dette gjelder ikke meg, jeg er hos Skyteam.
 
Re: Går dette bra??

I følge Farmer så er SAS mye bedre enn TG på CPH-BKK...
 
Re: Går dette bra??

Jeg kan ikke uttale meg så mye om denne ruta , men hvorfor er SK bedre ?? ....... Var ikke Farmer på C-klasse. Vi andre dødelige ?? Og han var jo meget happy med TG C-klasse ??

Merk dog, jeg har ikke noe mot SK, men det har jo fløyet deres A 340/330 og det er ikke hva jeg helst vi fly. Glem min kjærlighet for 777, men uansett TG og NZ med deres 747-400 med 34" pitch for oss bak i bussen er overlegen 340/330. Bare den elendige overheadbin-plassen ( leste 30 % mindre enn 777 ) til Airbusen'en er god nok grunn til å styre unna den. Selvføgelig er A 340 stillegående, men det har null verdi.

Likevel skal med LH 340-600 FRA-CAN-MNL den 1. november. Antar den er smekk full så da vil en se hvor mye er plassert ved bena. Men antar den er trang med 31 ". Gjør alt jeg kan for å få nødutgang.

Grunnen til jeg er hos LH, selvfølgelig , samme grunn som jeg flyr LCC i Europa, langt billigere enn SK/TG via BKK.

Etter jeg booket for 10 mnd siden er jo KL kommet opp med et MYE bedre alterntiv, one-stop MNL med 777 via AMS og PTV. Det blir neste gang . Omtrent samme pris.
 
Re: Går dette bra??

Originally posted by SQ 777
Vel, en kan vel si det på en annen måte. BKK går smekk full til enhver tid med SK. SELVFØLGELIG !!

Det skulle bare mangle , med så knøtt liten kapasitet hos SK , langt under halvparten av setene som TG tilbyr på samme rute ( TG går vel nesten smekk full ) med langt bedre service etc. sier vel litt også. Folk har jo lært hva som er best.

Du verden hvor mange nordmenn har gullkort hos TG ( som så vidt jeg vet ikke har redusert poengene på de billigste reisene med 75 % ).

Dette gjelder ikke meg, jeg er hos Skyteam.

Hvorfor så bitter?

SAS har 1566 seter i uka og Thai 2835 seter i uka.

TG har 50% opptjening på sine billigste klasser. Har du TG kort får du fortsatt 25% på SK sine billigste klasser så de fleste nordmenn har ikke så mye gevinst å gå over til ROP fra Eurobonus. Royal Orchid Plus har rett i overkant av 3000 medlemmer i Norge.
 
Re: Går dette bra??

Takk for oppklaring. Er ikke bitter og sa innledningsvis at denne ruta er ikke min ting. Men du bekreftet jo seteantall etc. som viser at det er inget under at SK er alltid full.

Egentlig det jeg ville fram til var jo at man flyr jo ikke Airbus ( uansett antall poeng etc. ) når man får komfortabel 747 med benplass etc. med TG service.

Jeg samler fortsatt poeng ( de knøtt små ) når SK har billigere pris enn alle de andre LCC i Europa ( SK er jo LCC også nå ) , og har nok til en Asiatur allerede ( på TG/SQ ) fortsatt " i banken " hos EuroBonus.

Men Skyteam med 50 % extra poeng for sølvmedlemmer ( 15 % på de knøttsmå SK- poengene ) og 75 % extra for deres gullmedlemmer ( blir det raskt neste år ) gjør jo EuroBonus til en stor vits. Jfr. fra 1 til 13 plass på Freddieawards. Plassen foran Aeroflot !!
 
Re: Går dette bra??

Thai har vel ikke innført de nye produktene (seter/klasser) på Skandinavia...
 
Back
Top