• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

"Gammel B737" og økonomi !?

Re: "Gammel B737" og økonomi !?

Det har nok med størrelsen å gjøre -- RJ'er er ikke regnet som 'ordentlige' jets .. og alle vi som har delt sete med store negre i CRJ'er kan sympatisere her .. :p

OK, takk for oppklaring :). CRJ'ene er trange ja, men jeg opplevde E190 som et hakk større. Dobbelboble-kabin gjør at den oppleves som mer rommelig.

Det har nok med størrelsen å gjøre -- RJ'er er ikke regnet som 'ordentlige' jets .. og alle vi som har delt sete med store negre i CRJ'er kan sympatisere her .. :p

Stemmer nok, men samtidig tror jeg jeg heller vil havne ved side av en stor neger i en E-jet enn en 737. Synes setene virker hakket mer romslig der

Det har du rett i. I E170-190 har du 18 tommer til hekken din .. 737 er normalt 17.3 ..

Stemmer nok, men samtidig tror jeg jeg heller vil havne ved side av en stor neger i en E-jet enn en 737. Synes setene virker hakket mer romslig der

Hvis det er snakk om betalingsvillige kunder, som BU662 nevner, så får de ledig nabosete i en 737, på samme måte som i E-195 og CRJ-900. Jeg ser ikke helt problemet med CRJ eller E-jet, siden man da har både midtgang og vindu for seg selv. CRJ kan virke noe trang, men E-jet er jo helt grei når det gjelder kabinstørrelse

B737 har vokst temmelig mye siden den ble lansert som 737-100/200 og dekker vel et annet behov i dag enn hva den gjorde for 30-40 år siden. Jeg anser E190 for å være den 'nye' 737'en og på sikt kan den være aktuell på flere innenriksruter i Norge. Eller?

B737 har vokst temmelig mye siden den ble lansert som 737-100/200 og dekker vel et annet behov i dag enn hva den gjorde for 30-40 år siden. Jeg anser E190 for å være den 'nye' 737'en og på sikt kan den være aktuell på flere innenriksruter i Norge. Eller?

Nei, rett og slett for dyr dersom man regner CASM... Og pa toppen kommer teknisk palitellighet som er sub-par forliked med 737...

Back