"Gammel B737" og økonomi !?

Re: "Gammel B737" og økonomi !?

Det har nok med størrelsen å gjøre -- RJ'er er ikke regnet som 'ordentlige' jets .. og alle vi som har delt sete med store negre i CRJ'er kan sympatisere her .. :p

OK, takk for oppklaring :). CRJ'ene er trange ja, men jeg opplevde E190 som et hakk større. Dobbelboble-kabin gjør at den oppleves som mer rommelig.

Det har nok med størrelsen å gjøre -- RJ'er er ikke regnet som 'ordentlige' jets .. og alle vi som har delt sete med store negre i CRJ'er kan sympatisere her .. :p

Stemmer nok, men samtidig tror jeg jeg heller vil havne ved side av en stor neger i en E-jet enn en 737. Synes setene virker hakket mer romslig der

Det har du rett i. I E170-190 har du 18 tommer til hekken din .. 737 er normalt 17.3 ..

Stemmer nok, men samtidig tror jeg jeg heller vil havne ved side av en stor neger i en E-jet enn en 737. Synes setene virker hakket mer romslig der

Hvis det er snakk om betalingsvillige kunder, som BU662 nevner, så får de ledig nabosete i en 737, på samme måte som i E-195 og CRJ-900. Jeg ser ikke helt problemet med CRJ eller E-jet, siden man da har både midtgang og vindu for seg selv. CRJ kan virke noe trang, men E-jet er jo helt grei når det gjelder kabinstørrelse

B737 har vokst temmelig mye siden den ble lansert som 737-100/200 og dekker vel et annet behov i dag enn hva den gjorde for 30-40 år siden. Jeg anser E190 for å være den 'nye' 737'en og på sikt kan den være aktuell på flere innenriksruter i Norge. Eller?

B737 har vokst temmelig mye siden den ble lansert som 737-100/200 og dekker vel et annet behov i dag enn hva den gjorde for 30-40 år siden. Jeg anser E190 for å være den 'nye' 737'en og på sikt kan den være aktuell på flere innenriksruter i Norge. Eller?

Nei, rett og slett for dyr dersom man regner CASM... Og pa toppen kommer teknisk palitellighet som er sub-par forliked med 737...

Back